A rendőri intézkedés miatt csak félig eltávolított köztéri feliratnál hosszabb távon komolyabb problémát jelenthetnek a védjegyekhez köthető perek, illetve önmagában az, hogy egy X-re cserélték a sok milliárd dollárt érő Twitter nevet.

Jelentőségéhez képest meglehetősen kapkodva zajlik a Twitter múlt hét végén indított átbrandelése. A mostani ugyanakkor még annak fényében is érthetetlen kicsit, hogy a tulajdonos Elon Musk a cég élén eltöltött bő fél éve során már hozzászoktatott mindenkit a zűrös hétvégékhez.

A tétet ugyanis ezúttal a lehető legmagasabbra emelte az excentrikus techmilliárdos azzal, hogy egy mozdulattal megvált az internet egyik legismertebb és legrégebbi márkájától. A Twitter nevét azért kell X-re cserélni, mert Musk egy mindent lefedő alkalmazást akar a közösségi platformból kreálni, amely a kínaiak életében ma már elengedhetetlen WeChat mintájára a pénzügyi szolgáltatásoktól a vásárláson át a kommunikációig minden fontosabb felhasználi igény képes kielégíteni.

Teljes zűrzavar

Hogy súlyához képest mennyire előkészítetlen és amatőr módon zajlik a brandváltás, azt jól jellemezte az a hétfői jelenet, amely San Franciscóban történt. A cég irodájának otthont adó épületen egy nagy köztéri felirat hirdette, hogy itt trónol a híres kék madár, aminek nyomát egy daruval támogatott brigád igyekezett eltűntetni. Egy rendőri egység azonban gyorsan a helyszínre ért, és mivel a munkásoknak nem volt engedélyük a feladat elvégzésére, így le is állították a munkát. Ennek következtében az installáció egyik felén a Twitterből már csak ...er maradt, ami angolul nagyjából annyit tesz, hogy ...őőő.

De nem volt sokkal jobb a helyzet a virtuális térben sem. Miközben a bejelentkezési képernyő már büszkén hirdette, hogy itt az X világába nyerhet bebocsátást az ember, a bejelentkezési szövegnél még twitteres azonosítót kért a rendszer. Hasonló összevisszaság uralkodott a felhasználói felület egyéb részein és a hasznos tudnivalókat, jogi szövegeket tartalmazó szekciókban is.

Káros következmények

A fenti kínos bakikat persze idővel kigyomlálják majd, ám vannak olyan kockázatok, amelyeket nem lehet ilyen egyszerűen megoldani. Ezek egyike magának a Twitter márkának az elhagyása. A Bloomberg által megszólaltatott elemzők szerint ezzel Musk egy mozdulattal több milliárd dollárnyi értéket dobott a kukába. (Miközben korábbi becslések alapján a Twitter már így is csak a harmadát érte annak, mint amennyit tavaly novemberben, a felvásárláskor ért.)

A másik probléma a rendkívül általános X elnevezésből fakad. Minden bizonnyal több százra tehető csak az USA-ban azoknak a cégeknek a száma, amelyek rendelkeznek az X egy változatát tartalmazó védjeggyel. Hogy nagyon messzire ne menjünk a technológiai szektortól, ilyen akad a Microsoft és a Meta tulajdonában is.

Egy a területet ismerő jogász szerint szinte biztosra vehető, hogy több eljárást is indítanak majd a most már X-ként ismert vállalat ellen védjegybirtoklás miatt. Ha ezek miatt nem is kell bezárni majd a boltot, az biztos, hogy 10 és 100 millió dollárok mehetnek majd el a következő években ügyvédekre és különalkukra.

Másik probléma, hogy az X-et mint márkajelzést világszinten kéne levédenie Muskéknak, amire szakértők szerint elég kicsi az esély. Ehhez minden országban (régióban), minden olyan szolgáltatás kapcsán meg kellene kapni az engedélyt az X használatára, ahol a cég aktívan jelen van.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.