Az átmárkázott Twitter érzékenységi beállításokkal próbálja elérni, hogy pénzt is keressen, és meg is maradhasson Elon Musk játszóterének.

Az X (Twitter) új eszközöket kínál hirdetőinek, hogy bizonyos keretek között szabályozzák a hirdetések közelében megjelenő tartalmat, és tartalomszűrést végezzenek az érzékenységi beállítások (sensitivity settings) segítségével. Választani egyelőre két lehetőség közül lehet: a konzervatívnak nevezett beállítás azt biztosítaná, hogy a reklámok ne jelenjenek meg célzott gyűlöletbeszéd, szexuális tartalom, indokolatlan erőszak, trágárság, drogok vagy spam üzenetek mellett, míg a normál opció az utóbbi két esetben nem érvényesít korlátozást. Ez már önmagában is idétlenül hangzik, de tervben van egy olyan alternatíva bevezetése is, ami az elérés maximalizálását célozza, és még kevesebb megkötést tartalmaz a fenti besorolásokban.

Az Engadget beszámolója szerint az új vezérlők megjelenése is azok közé az erőfeszítések közé tartozik, amelyek révén az X kétségbeesetten próbálkozik elvesztett hirdetőinek visszaszerzésével. A cég reklámbevételei 50 százalékkal csökkentek, mióta Elon Musk átvette az irányítást, az Egyesült Államokban pedig ennél is nagyobb arányban, 59 százalékkal eshettek vissza éves összehasonlításban. A civil ellenőrző csoportok számos olyan esetről számoltak be, amikor nagy márkák hirdetéseit szélsőséges csatornák és korábban felfüggesztett, de reaktivált fiókok közelében helyezték el, így az arculatukra kényes vállalati ügyfelek is folyamatosan csökkentették kiadásaikat az egyre kaotikusabban működő platformon.

Közösségi oldal lesz belőle, ha el nem rontom

A riportból kiderül, hogy az X a gépi tanulást hívná segítségül, amikor szabályozni próbálja a különféle tartalmakhoz való kapcsolódást az egyes brandek érzékenységi küszöbének megfelelően, és azt ígéri, hogy a felhasználási szabályokat sértő anyagokat attól függetlenül kizárja a hirdetésekből, hogy a megrendelők mit tiltottak vagy engedélyeztek. A szolgáltató korábban már bevezetett kulcsszó alapú vezérlőket is, amelyek korlátozták a vonatkozó témáknak való kitettséget, de a jelek szerint a decemberi változtatásoknak nem volt érdemi hatásuk az X hirdetési üzletének hanyatlására. Bár makacsul hangoztatják, hogy sikeresen korlátozzák oldalaikon a gyűlöletbeszéd terjedését, mások ennek az ellenkezőjét tapasztalják.

A Center for Countering Digital Hate (CCDH) kutatói szerint például számszerűen és az elérésüket tekintve is felfutóban vannak az ilyen tartalmak a Twitter-X-en, amióta Musk ül a keverőpultnál. Az X nem csak vitatta ezeket a a megállapításokat, hanem azt is bebizonyította, hogy a megfelelő esetben képes a kemény fellépésre: a szabad véleménynyilvánítás védelmére hivatkozva beperelte a nonprofit szervezetet, azzal vádolva, hogy szakmaiatlan és ideológiailag elfogult módon támadja a vállalatot, ráadásul kutatásai során törvénytelen adatgyűjtést folytatott a közösségi platformon. A CCDH szerint viszont Musk csak a megszokott módon terel, a lényeg pedig az X elszámoltathatósága a gyűlöletbeszéd és a dezinformáció terjesztésében.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.