Tavasszal Elon Musk még egyensúlyban lévő bevételekről és kiadásokról, főként pedig visszatérő hirdetőkről beszélt, de egy picit elsiette a dolgot.
Hirdetés
 

A hirdetési bevételek 50 százalékos zuhanása csökkenése és az állítólagos súlyos adósságterhek miatt a Twitter továbbra is negatív cash flow-val működik: a platform tulajdonosa, Elon Musk vasárnap a közösségi alkalmazásban írt választ egyik követőjének, amelyben arról beszélt, hogy ezt először pozitívba kell fordítani, mielőtt "bármi másnak a luxusát" megengedhetnék maguknak. Ahogy a CNN riportja is felhívja rá a figyelmet, ez éles ellentétben áll Musk áprilisi vagánykodásával, amikor még "nagyjából nullszaldósnak" nevezte a Twittert, és azt állította, hogy a kezdeti káosz után a legtöbb hirdető visszatért hozzájuk.

Ez a jelek szerint nem így történt, miután a kapkodás, a tartalmi moderálás ellentmondásai, a tömeges elbocsátások vagy a platform jövőjével kapcsolatos általános bizonytalanság továbbra sem csábító a korábbi ügyfelek jelentős részének. Ez lehet az oka, hogy a társaság új vezérigazgatójának az NBCUniversal korábbi marketingvezetőjét nevezték ki, akire minden bizonnyal a hirdetési iparágban szerzett tapasztalatai miatt esett a tulajdonos választása. A The New York Times korábban arról számolt be, hogy a Twitter amerikai reklámbevételei április és május eleje között 59 százalékkal csökkentek éves összehasonlításban.

A CNN ehhez hozzáteszi, hogy a Sensor Tower piackutató adatai alapján a tavaly szeptemberi 1000 legnagyobb hirdetőnek csak 43 százaléka volt még jelen áprilisban is a Twitteren, vagyis Musk októberi hatalomátvétele óta a nagy ügyfelek többsége egyszerűen lelépett. A helyzet nem lett egyszerűbb, ahogy beindult a Meta Twitter-klónja, a Threads is, ami egyetlen hét alatt szedte össze a 100 millió regisztrációt. A Twitter közben bevételmegosztással csábítana magához milliós közönséggel rendelkező tartalomgyártókat, akik között olyan telitalálatok is akadnak, mint a korábban letiltott, embercsempészettel és nemi erőszakkal vádolt Andrew Tate.

Részletek a CNN beszámolójában »

Közösség & HR

Vállalná három szabad napért, hogy négy napig intenzívebben dolgozik?

Egy brit techcégnél bejött a dolgozóknak, igaz, némi plusz szervezést igényelt. Mások inkább azt szeretnék, hogy heti 60 óra legyen a keret.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.