A hirdetési bevételek 50 százalékos zuhanása csökkenése és az állítólagos súlyos adósságterhek miatt a Twitter továbbra is negatív cash flow-val működik: a platform tulajdonosa, Elon Musk vasárnap a közösségi alkalmazásban írt választ egyik követőjének, amelyben arról beszélt, hogy ezt először pozitívba kell fordítani, mielőtt "bármi másnak a luxusát" megengedhetnék maguknak. Ahogy a CNN riportja is felhívja rá a figyelmet, ez éles ellentétben áll Musk áprilisi vagánykodásával, amikor még "nagyjából nullszaldósnak" nevezte a Twittert, és azt állította, hogy a kezdeti káosz után a legtöbb hirdető visszatért hozzájuk.
Ez a jelek szerint nem így történt, miután a kapkodás, a tartalmi moderálás ellentmondásai, a tömeges elbocsátások vagy a platform jövőjével kapcsolatos általános bizonytalanság továbbra sem csábító a korábbi ügyfelek jelentős részének. Ez lehet az oka, hogy a társaság új vezérigazgatójának az NBCUniversal korábbi marketingvezetőjét nevezték ki, akire minden bizonnyal a hirdetési iparágban szerzett tapasztalatai miatt esett a tulajdonos választása. A The New York Times korábban arról számolt be, hogy a Twitter amerikai reklámbevételei április és május eleje között 59 százalékkal csökkentek éves összehasonlításban.
A CNN ehhez hozzáteszi, hogy a Sensor Tower piackutató adatai alapján a tavaly szeptemberi 1000 legnagyobb hirdetőnek csak 43 százaléka volt még jelen áprilisban is a Twitteren, vagyis Musk októberi hatalomátvétele óta a nagy ügyfelek többsége egyszerűen lelépett. A helyzet nem lett egyszerűbb, ahogy beindult a Meta Twitter-klónja, a Threads is, ami egyetlen hét alatt szedte össze a 100 millió regisztrációt. A Twitter közben bevételmegosztással csábítana magához milliós közönséggel rendelkező tartalomgyártókat, akik között olyan telitalálatok is akadnak, mint a korábban letiltott, embercsempészettel és nemi erőszakkal vádolt Andrew Tate.
Részletek a CNN beszámolójában »
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak