Linda Yaccarino hirdetési piacon szerzett tapasztalata jól jöhet az előtte álló kihívások leküzdésében.

Ahogy mostanában megszokhattuk, pörögnek az események a Twitter háza táján. A közösségi platformot tavaly ősszel megvásárló és azóta azt hektikus kormánymozdulatokkal irányító Elon Musk múlt hét csütörtökön jelezte, megvan a személy, akire rá meri bízni a cég ügyvitelét. Egy napra pedig az is biztossá vált, hogy az új vezető Linda Yaccarino lesz.

Yaccarino az elmúlt nagyjából egy évtizedet a három nagy amerikai tévécsatorna egyikénél, az NBCUniversalnál töltötte, ahonnan a hirdetésekért felelős részleg vezetőjeként távozik. A szakember munkáját általános elismerés övezi, ahogy képes volt átvezetni a médiavállalatot egy új korszakba, ahol a hagyományos tévéknek streaming szolgáltatókkal és videós platformokkal kell megküzdeni a hirdetőkért.

A frissen kinevezett Yaccarino a hétvégén törte meg a "rádiócsendet", amikor is természetesen egy twitteres üzenetben reagált először a fejleményekre.

 

 

Yaccarino egyelőre nem részletezte terveit, mindössze megfutotta a szokásos hálálkodó körét. Ennek részeként méltatta Musk vízióját, és persze hangsúlyozta, hogy alig várja, hogy együtt terelgessék a Twittert a fényes jövő felé.

Innen szép nyerni

Mindez nem lesz egyszerű feladat, mivel a korábban sem pénznyomdaként ismert közösségi hálózatnál csak sokasodtak a problémák, miután az excentrikus techmilliárdos átvette a hatalmat. A gyorsan rendet vágni akaró új főnök kapkodó intézkedéseitől lett hangos az internet. A költségeket a több körben végrehajtott, masszív létszámleépítéssel igyekezett minimálisra szorítani, ám ennek folyományaként a platform működtetése egyre nagyobb gondot okoz.

A bevételi oldalon sem lett egyszerűbb a helyzet, mivel a szervezetét kézi vezérlésre állító Musk húzásai nem arattak osztatlant sikert a hirdetők körében, számos brand pedig egyszerűen teljesen kivonult a platformról. A reklámok kiesését a tavaly novemberben elindított, egy rövid ideig felfüggesztett, majd december közepén újra élesített előfizetési szolgáltatásnak kellene pótolnia. A legfrissebb, április végére vonatkozó becslések szerint azonban a vállalat mindössze nagyjából 640 ezer Blue-felhasználót tud felmutatni, ami egy több százmilliós közönséggel rendelkező hálózattól meglehetősen gyenge eredmény.

Musk mindenesetre hozza szokásos magabiztosságát. Szerinte Yaccarino képes lesz megvalósítani régóta dédelgetett álmát, egy univerzális alkalmazás megalkotását. Az egyszerűen csak X-nek hívott koncepció alapját a Twitter adná, amibe egy sor másik funkciót (például fizetési szolgáltatások) építenének be, hogy az végül olyan elengedhetetlen társa legyen a felhasználóknak, mint amilyen nélkülözhetetlen eszközzé a WeChat vált Kínában.

Hogy ez sikerül-e, az erősen kétséges, ám egy biztos, a mikroblogszolgáltatót birtokló vállalatot, már nem Twitternek, hanem X Corp.-nak hívják.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.