A Signal azzal tudott komoly felhasználói bázist építeni, hogy üzenetküldő szolgáltatása a kezdetektől a biztonságra és általában a felhasználóhoz kötődő adatok védelmére helyezte a hangsúlyt. A legtöbb versenytárstól eltérő működési modellre egy meglehetősen szokatlan, és nyilvánvalóan provokatív hirdetési kampánnyal igyekeztek felhívni a figyelmet. Ahogy az várható volt, a riválisnál nem díjazták az ötletet - de vélhetően pontosan erre játszottak az akció kiagyalói.
Ezt a hirdetést azért látja, mert...
Az egész kampány arra alapozott, hogy a Facebook (és más vállalatok) bevett gyakorlata a felhasználókról minél több adat begyűjtése, hogy azokat aztán célzott hirdetések formájában dollárokra váltsák. A Signal szerint azonban mindezt kevésbé tudnák megtenni, ha nem jogi bikkfanyelven írt apróbetűs szövegtengerből kellene mindezt az embereknek megtudni, hanem a maga egyszerűségében szembesülnének vele.
Példa a Signal néhány célzott hirdetésére (forrás:Signal)
A tájékoztatást magára vállaló Signal így fogta magát, és élve a hirdetők számára adott eszközökkel, abszolút személyre szabott reklámokat akart futtatni az Instagram felületein. Ahogy a fenti példákból is látszik, a reklámok nem álltak másból, mint olyan személyes információkból, amelyek a Facebook adatbázisában vannak, és azok felhasználásával a közösségi óriás örömmel szolgálja ki hirdető partnerei igényeit.
Az Instagram rendszere azonban bővebben nem részletezett okokra hivatkozva egyszerűen megtagadta a reklámok megjelentetését. A Signal szerint ez úgy fordítandó, hogy a Facebook örömmel árulja ki a magánszféránkat, kivéve azokban az esetekben, amikor egy hirdetés pontosan ezt a gyakorlatot tárja a maga valóságában az érintettek elé. A transzparencia pedig olyasmi, amire a Facebook egyetlen válasza a tiltás.
Elvándorlást okozó változtatások
A két vállalat kapcsolata egyébként is meglehetősen pikáns. A szintén a Facebook tulajdonában lévő WhatsApp még év elején próbált erőből átvinni egy olyan, felhasználási feltételeket módosító változtatást, ami komoly ellenállásba ütközött. A több mint kétmilliárdos felhasználói bázissal büszkélkedő WhatsApp felhasználói szabályait érintő közelgő változásról január elején mindössze egy néhány soros felugró üzenet formájában értesülhettek az érintettek. Az ebben mintegy mellékesen megemlített "partnerség" praktikusan azt jelenti, hogy a felhasználók személyes adatait a cégcsoporthoz tartozó egységek is szabadon felhasználhatják saját üzleti céljaikra.
A fű alatt átvinni próbált módosítás azonban hamar a Facebook arcába robbant. A rivális szolgáltatók szinte azonnal óriási aktivitásnövekedésről számoltak be. A Signal nagyot profitált a WhatsApp felháborodott felhasználóiból, hiszen azok jó része ott kötött ki. Ez olyan mértékű volt, hogy a titkosított üzenetküldést biztosító szolgáltatás egy hét folyamatos küzdelem után egy időre kapitulálni kényszerült a nagy nyomás alatt, mivel a technikai személyzet nem tudott annyi új szervert csatasorba állítani, amennyi elbírt volna a megnövekedett forgalommal. Beszédes, hogy az App Annie adatai szerint a Signal lett az idei első negyedév leggyorsabban növő alkalmazása.
A következményeket látva a Facebook egyébként igyekezett korrigálni. Az eredetileg februárra kitűzött élesítést május közepére tolták el, valamint ígéretet tettek arra, hogy a felhasználókat alaposan és érthetően tájékoztatják arról, miről is szól ez a (szerintük) ártalmatlan változtatás.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak