Egy független kutató elemzésére alapozva közölt friss adatokat a Mashable a Twitter tavaly novemberben elindított, egy rövid ideig felfüggesztett, majd december közepén újra élesített előfizetési szolgáltatásáról. A legfrissebb, április végére vonatkozó becslések szerint a vállalat nagyjából 640 ezer Blue-felhasználót tud felmutatni. Ez önmagában nézve akár még ígéretesnek is tűnhet annak fényében, hogy január közepén még csak valahol 180 ezernél járt a számláló.
Más megközelítésben viszont simán csak nagyon gyengének tekinthető az eredmény. Egy Twitter méretű platform esetében ugyanis ez alig több, mint a teljes bázis egyetlen százaléka. Összehasonlításképpen: a nagyjából összemérhető felhasználói bázissal rendelkező Snapchat tavaly nyáron indította el prémium előfizetési szolgáltatását, amire mindössze két hónap alatt több mint 1 millióan iratkoztak fel. A szám idén áprilisra pedig elérte a 3 milliót.
Nem fizető előfizetők
A kiemelt helyzetet, extra funkciókat és nagyobb elérést biztosító kék pipák tulajdonosai ráadásul sok esetben nem is fizetős ügyfelek. A korábban híres embereknek, sportolóknak, művészeknek alanyi jogon osztogatott kiemeléseket április végén elméletben mindenkitől visszavonta, ám a mikroblog-szolgáltatót tavaly ősszel hosszas herceghurca után végül megvásárló Elon Musk egy hirtelen ötlettel megajándékozta a Blue-val azokat a felhasználókat, amelyeket legalább 1 millió ember követ. Önmagában ez az akció nagyjából 9 ezerrel növelte az "előfizetői" kört.
További probléma, hogy a bő félmilliósnak kimutatott tábor tagjai között rengeteg olyan lehet, akire egyszerűen rámaradt a kék pipa. Sok felhasználó ugyanis arról számolt be, hogy annak ellenére tagja a prémium körnek, hogy már rég lemondta a szolgáltatást, és hónap óta nem is fizet érte.
Ennek oka lehet technikai hiba, hiszen a platform működtetése egyre nagyobb gondot okoz azoknak a mérnököknek, akik a több körben végrehajtott létszámleépítés után még mindig ott vannak. De ugyanúgy elképzelhető, hogy Musk marketingszempontok miatt direkt engedi tovább futni az előfizetéseket.
Rendesen morzsolódnak
A friss számok között az egyik legérdekesebb adat a korai felhasználók hűségrátája. A Mashable fentebb hivatkozott anyaga szerint az első induláskor feliratkozó 150 ezer felhasználó közül április végére alig több mint 68 ezren maradtak előfizetők. Ez még annak fényében is katasztrofális lemorzsolódásnak mondható, hogy a Blue bevezetésekor sokan azért fizettek elő, hogy híres embereknek adják ki magukat a kék pipa álcája alatt. (Egyesek ezt tréfából tették, mások viszont ezzel igyekeztek felhívni a figyelmet a rendszer gyermekbetegségeire.)
A Blue 54,5 százalékos lemondási aránya nagyságrenddel több, mint amennyi az ilyen típusú szolgáltatásoknál általában megszokott. Egy tavalyi szakértői elemzés szerint ugyanis az online előfizetői szolgáltatások esetében nagy átlagban 5,5 százalék a lemorzsolódási ráta. Ráadásul ez utóbbi szám éves időtávra vonatkozik, miközben a Twitternél alig fél év telt el a Blue bevezetése óta.
Acronis webinárium az AI-vezérelt kibertámadások kivédéséről
Csatlakozzon 2023. szeptember 26-án az Acronis és a RelNet Technológia Kft. közös szervezésű, exkluzív webináriumához, melynek témája a mesterséges intelligencia által vezérelt kibertámadások hatásainak kezelése lesz.
Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket
Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.
Kilátások az Dunától keletre – állás Gyöngyös városában
A munkalehetőségek terén az ország különböző régiói meglehetősen eltérő lehetőségeket kínálnak, mind mennyiségben, mind minőségben. Ebből a szempontból a legtöbb szó a Dunától keletre lévő területekről esik, ám természetesen itt is találhatók kedvező állás opciók.
Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész