Sokáig üldözték, de végre sikerült: a Google büszkén jelentette be, hogy immár több mint 2 milliárdan használják havonta videós hálózatukat. A cég a tartalomszűréssel kapcsolatos erőfeszítéseiről is beszámolt.

A közösségi hálózatoknál mindig is a leginkább figyelt mutatónak számított a felhasználói tábor alakulása. Az impresszíven emelkedő számok mögé aztán a befektetők nyugodtan odaképzelhetik azt az üzleti modellt, amivel mindez pénzzé konvertálható. Mivel a rivális Facebook nem tűnik lassítani, a Google-nél is életbevágó, hogy egyre komolyabb tömeget tudjanak felmutatni. A kerek számoknak különös varázsa van (és jól mutatnak a címlapokon), így nem csoda, hogy egy makacsul ellenálló szint eléréséről széles mosollyal rohant a sajtót értesíteni Susan Wojcicki, a YouTube vezetője.

Megvan végre

A nagyság átka, hogy egy idő után nagyon nehéz a tempót fokozni. Így járt a YouTube is: egy évvel ezelőtt már 1,8 milliárdnál is több havonta aktív videózó felhasználóról számolhatott be, ám a Google CEO-ja, még idén februárban is csak azt tudta közölni, hogy majdnem 2 milliárdan nézik rendszeresen a hálózat anyagait. 

Wojcicki viszont tegnap már a mérföldkő eléréséről számolhatott be. A 2 milliárd havi felhasználói tábor a kifejezetten videókra koncentráló szolgáltatásnál elképesztően nagy teljesítmény. Összehasonlításképpen: a jóval szélesebb aktivitást biztosító Facebook legutóbbi jelentésekor 2,4 milliárdos közösségről beszélt.

A bejelentés időzítését dícséri, hogy azt éppen a YouTube reklámozóinak tartott eseménysorozaton sikerült prezentálni. Itt Wojcicki arról is beszélt, hogy hatalmasat nőtt a tévéképernyős használata a hálózatnak. Szűk egy évvel ezelőtt ugyanis 180 millió órát youtube-oztak a tévéken keresztül, ma már viszont 250 millióra nőtt ez a mennyiség.

A tévénket is akarják

A hagyományos tévés piac összezuhanása óriási lehetőséget jelent az új típusú szolgáltatóknak. A hirdetői piac ugyanis ha nem is azonnal, de leköveti a felhasználói szokásokat. Ennek megfelelően komoly bajban vannak a tradicionális tévés csatornák és kábelszolgáltatók, hiszen az USA-ban például már tavaly nyáron a Netflix volt a leginkább nézett szolgáltató.

Az internetkapcsolatok elterjedése és minőségének javulása, valamint az okostévék, konzolok és egyéb streamelést lehetővé eszközök (mint például a Google Chromecastja) elszaporodása kedvező környezetet teremt a Google számára is. Nem csoda, hogy pár hónapja már kifejezetten a tévéképernyőkre szabva is indíthatnak hirdetési kampányokat az ügyfelek.

Kell is az új bevételi forrás, hiszen a Facebook a YouTube "saját terepén" támad. Az interneten nézett videókban rejlő óriási potenciált, ennek érdekében évek óta folyamatosan fejleszti arzenálját. Az újabb és újabb funkciókkal pedig egyre komolyabb ellenfele lesz a legnagyobb játékosoknak. Információk szerint az elkövetkező egy év során 1-2 milliárd dollárt is költhet a Facebook arra, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű egyedi tartalmat tudjon felvonultatni saját csatornáján.

A nagyság átka

Az irdatlan mennyiségben feltöltött és nézett videók ugyanakkor nem csak bevételi forrást jelentenek, de megoldandó problémákat is támasztanak a szolgáltatóknak. Legutóbb ennek szomorú példáját hozta a christchurch-i mészárlás, ahol a Facebookon élőben közvetített borzalmas képsorokat lassan és hiábavalóan próbálták meg eltűntetni a közösségi hálózatok üzemeltetői.

Az erőfeszítéseket demonstrálandó a Google a héten azt is bejelentette, hogy az év első három hónapjában több mint egymillió, esetlegesen terroizmussal kapcsolatos felvételt néztek át munkatársai (tehát emberek, és nem a sok esetben elégtelen munkát végző automatikus algoritmusok). A munka eredménye nagyjából 90 ezer káros tartalmat hordozó anyag eltávolítása volt. Az amerikai törvényhozás képviselőivel megosztott információkból az is kiderült, hogy a Google több mint 10 ezer munkatársa foglalkozik ilyen jellegű feladatokkal, a tartalomszűrés költsége pedig éves szinten több száz millió dollárt emészt fel. Utóbbi azért nem okoz fizetési nehézségeket a cégnek, mivel a másik oldalon százmilliárdokra tehető a bevétel.

Közösség & HR

Agyimplantátumával robotkart is irányítana Musk egészségügyi cége

A Neuralink a héten jelentette be, hogy megkapta a pácienseken végzett kísérletekhez szükséges hatósági engedélyeket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.