Úgy tűnik, hogy a Netflix már egyértelműen az amerikai piac legnépszerűbb tévés szolgáltatása. A Cowen pénzügyi piackutató részlege által publikált felmérés szerint a netes streaming szolgáltatás már nem csak az olyan digitális versenytársakat nőtte túl, mint amilyen a YouTube vagy az Amazon Prime Video, hanem 27 százalék fölötti preferenciájával megelőzi a kábeltévét és a hagyományos műsorszórókat is, amelyek rendre 20 és 18 százalék körüli eredménnyel szerepelnek a listán.
A társaság jövőbeni kilátásai ráadásul még ennél is jobbak: a 18-34 éves fogyasztók majdnem 40 százaléka választja legszívesebben a Netflixet, sőt ebben a csoportban a YouTube-bal szemben is nagyobb (közel 23 százalékpontos) a szolgáltatás előnye, mint a teljes lakosságra vetítve. Mindehhez pedig nagy és egyre növekvő befektetések társulnak, amelyeket a saját tartalom előállítására fordítanak, megszilárdítva helyzetüket a nappali szobákban.
Az arányok akkor is nagyon kedvezőek, ha a válaszadók közül kizárjuk a "cord-cutter" és a "cord-never" ügyfeleket, vagyis mindazokat, akik már végleg lemondták a kábeltévés előfizetéseket, vagy soha nem is rendelkeztek ilyennel. Ebben a kategóriában értelemszerűen még a kábeltévés szolgáltatás vezet 26 százalékkal, de a Netflix ezt mindössze 2 százalékponttal lemaradva követi, vagyis a tévéjükhöz ragaszkodó felhasználók körében is kifejezetten népszerű.
Nemsokára más piacokat is lekaszálnak
A Cowen mindehhez hozzáteszi, hogy a Netflix nemsokára nemzetközi szinten is hasonló pozícióba verekedheti magát, mivel már fejest ugrott az olyan műsorok gyártásába is, amelyekkel külön-külön célozza az Egyesült Államokon kívüli piacokat. Mindez a tanulmány szerint az előfizetések számának folyamatos emelkedését eredményezi majd, és a Netflix több fontos régióban (mint például Németországban vagy Brazíliában) is vezető tartalomelőállítóvá fejlődik.
A kutatócég prognózisa alapján ez azt jelenti, hogy öt éven belül a Netflix előfizetésinek több mint kétharmada, bevételeinek pedig majdnem háromnegyed része jön az USA-n kívülről. A teljes előfizetői tábor a 2018 végére becsült 83 millióról tíz év múlva 255 milliósra bővülhet. A társaság egyébként 452 órányi saját anyagot gyártott az idei második negyedévben, ami a tavalyi termés másfélszerese, és nem sokkal marad el az első negyedév 483 órájától sem.
A társaság a második negyedév pénzügyi eredményeit július közepén teszi közzé.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak