A térképalkalmazás hirdetési részlegétől kell menniük alkalmazottaknak. Egyelőre nem közölték, hány embert érint a leépítés.

Folytatja a leépítéssel egybekötött racionalizálást a Google. Most a Waze került sorra. Egy a CNBC birtokába került belső levél szerint a főleg autózók által használt térképalkalmazást is bevonják a Google Ads hirdetési rendszere alá, ezért fölöslegessé válik egy önálló hirdetési részleg fenntartása.

A leépítésről a Google térképalkalmazásainak fejlesztését összefogó Google Geo nevű területet irányító alelnök, Chris Phillips tájékoztatta az alkalmazottakat.

A 2013-ban 1,3 milliárd dollárért megszerzett Waze az évek során amúgy is egyre közelebb került a Google Mapshez. Kezdetben még inkább a vállalat önvezetős és kapcsolt projektjeiben (pl. taxiszolgáltatás) szántak volna számára nagyobb szerepet. A 2010-es éve közepén ennek szellemében teljesen megújították a felületét. Később az Android Autóban látták az app piacosításának lehetőségét.

A mostani döntés a cégen belül nem okozhatott különösebb meglepetést. A vállalat tavaly kezdett komolyabb átszervezésbe, amivel a profitabilitását próbálta védeni a pandémia lecsengése után visszaeső piacon. Ennek részeként decemberben összevonták a vállalat térképalkalmazásait (Earth, Maps, Waze) egy Google Geo nevű részleg alatt. Ennek azonnal áldozatul esett a Waze akkori vezérigazgatója, a 2021 nyarán kinevezett Neha Parikh, ami után számítani lehetett arra, hogy alsóbb szinteken is felszámolnak mindenféle párhuzamosságot. (A vállalat januárban jelentette be: 12 ezer embernek kell távoznia a vállalattól.)

Marad önálló márka

A CNBC megkereste Phillips kiszivárgott levele kapcsán a vállalatot, amely megerősítette annak tartalmát. Azt azonban nem közölték, hogy hány embert érintenek a leépítések. A lapnak küldött közlemény azonban hangsúlyozta: a Google Geo létrehozása, valamint a térképalkalmazások hirdetési rendszerének egységesítése sem veszélyezteti a Waze önállóságát. Az appal továbbra is egyedi márkaként tervez a vállalat.

A Waze legnagyobb előnye az a mintegy 140 milliós autós közösség, amely folyamatos információmegosztással segíti a leggyorsabb közlekedési útvonal megtalálását. Erről az aktív támogató közösségről, amely egyben értékes adatforrás, nem akar lemondani a vállalat.

Közösség & HR

A végeken tesztelték a világ nélküli orosz világhálót

Az orosz hírközlési hatóság kezdeményezte próba során Dagesztán, Csecsenföld és Ingusföld egyes területein vált elérhetetlenné a külvilág. Beszámolók szerint a retesz a legtöbb VPN-megoldáson is kifogott.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.