A felülete egyszerűbb lett. Mobil nélkül azonban nem használható.

Július elejétől érhették el a fejlesztők a már egy éve belengetett, Android Autóra telepíthető Waze-t. Három hét sem kellett azonban ahhoz, hogy a közösségi adatszolgáltatásra épülő, méltán népszerű navigációs alkalmazást minden olyan autóban lehessen használni, melynek rendszere Android Autót futtat (a lista meglehetősen hosszú). Így a Waze végre valóban oda került, ahova leginkább való, az egyre több autóban alaptartozék érintőképernyőre, a már ott lévő Google Maps mellé.

A 2013-ban megszerzett Waze és az Adroid Auto összehozása már akkor felmerült a Google-nél, amikor kiadta az autós rendszert. Ehhez képest nem kevés az a két év, amíre a terv meg is valósult.

Az app egyelőre csak az autókba épített rendszerekre telepíthető, az önálló eszközökön (telefon, tablet) futó apphoz nem lehet használni. A Waze leírása szerint nagyon egyszerű az alkalmazás párosítása az Android Autóval. A telefont USB kábellel össze kell kötni az Android Autóval, és onnantól a navigációt az autó érintőképernyőjéről lehet vezérelni.

A "Navigation App" lehetőséget választva automatikusan elindul a Waze, ha az volt az utolsó navigációs alkalmazás a telefonon. Innentől pedig minden majdnem ugyanúgy megy, mint a mobil appnál: lehet választani a kedvenc helyek listájából vagy meg lehet adni új címet is. A navigációt hangvezérléssel  (ehhez össze kell lőni az autó hangrendszerével) is lehet indítani, és szintén működik a hanggal történő címmegadás. Emellett ugyanúgy lehet jelenteni a trafipaxot, a rendőri ellenőrzést, a balesetet vagy a közlekedési dugót.

Autós igényekhez igazított felület apróbb hibákkal

A The Verge újságírója azon melegében ki is próbálta az alkalmazást. Mindössze annyi kifogása volt, hogy a hangutasítások nehézkesen működtek, illetve hogy bizonyos funkciók nem érhetők el az autó kijelzőjén az Android Autóból. Például kedvenc címeket a telefonon lehet beállítani, és az ún. map chat funkció sem használható.
 

Az egyszerűbb kezelőfelület és a nagyobb méretű gombok a közlekedésbiztonságot szolgálják

Ugyanakkor az nagy előny, hogy a térkép nagyobb képernyőn jelenik meg, és az autó hangrendszeréből jobb minőségben jönnek a hangos információk. A lapnak a térképalkalmazás termékfelelőse, Jens Baron azt mondta, hogy egyes funkciókat be fognak építeni a használati tapasztalatok alapján, és az egyes hibákat is hamarosan javítják.

Baron azt is elmondta, hogy magát a felületet az Android Auto UX-es csapatával közösen alakították ki, hogy az a lehető legjobban igazodjon az autózás körülményeihez. Ez nem csak a felhasználói élményjavításáról szólt, hanem például igazodni kellett az autógyártók és a szabályzó hatóságok előírásaihoz is. Ennek köszönhető például, hogy a kezelőfelület sokkal letisztultabb, és a gombok nagyobb méretűek.

Szintén közlekedésbiztonsági megfontolásokból nem jelennek meg olyan hirdetések a felületen, amilyeneket a mobil app időnként feldob, de magán a térképen jelzi az alkalmazás például a gyorséttermeket és benzinkutakat.

Konzumer tech

Így kell adatot törölni a GDPR szellemében

Nemzeti szinten eddig is szigorú rendelkezések vonatkoztak az érzékeny adatok megsemmisítésére, de az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletének hatályba lépése után senki sem kerülheti el az információtörlés folyamatos feladatát.
 
Hirdetés

Idén elstartol az 5G, még több fizetésre való kütyü jön a Telenor Research szerint

A Telenor Research kutatói egy csokorba gyűjtötték az idei év legmeghatározóbb fogyasztói trendjeit. Többek között debütáló 5G-t, kiterjesztett valóságra építő szolgáltatásokat és a mobiltárcák széles körű elterjedését várhatjuk 2018-tól.

Hirdetés

Ezért vannak biztonságban személyes adataink a felhőben

Nyakunkon az új európai adatvédelmi rendelet bevezetésének határideje, ami minden, adatkezelést végző vállalatra vonatkozik. A felhőszolgáltatók azonban elébe mentek a GDPR-nak.

A GDPR miatt elvileg változik az adatok életciklusa, de a gyakorlatban nem feltétlenül. Aminek viszont kellene változnia, az a hazai szabályozás. Ezen a téren viszont nem állunk jól.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.