Július elejétől érhették el a fejlesztők a már egy éve belengetett, Android Autóra telepíthető Waze-t. Három hét sem kellett azonban ahhoz, hogy a közösségi adatszolgáltatásra épülő, méltán népszerű navigációs alkalmazást minden olyan autóban lehessen használni, melynek rendszere Android Autót futtat (a lista meglehetősen hosszú). Így a Waze végre valóban oda került, ahova leginkább való, az egyre több autóban alaptartozék érintőképernyőre, a már ott lévő Google Maps mellé.
A 2013-ban megszerzett Waze és az Adroid Auto összehozása már akkor felmerült a Google-nél, amikor kiadta az autós rendszert. Ehhez képest nem kevés az a két év, amíre a terv meg is valósult.
Az app egyelőre csak az autókba épített rendszerekre telepíthető, az önálló eszközökön (telefon, tablet) futó apphoz nem lehet használni. A Waze leírása szerint nagyon egyszerű az alkalmazás párosítása az Android Autóval. A telefont USB kábellel össze kell kötni az Android Autóval, és onnantól a navigációt az autó érintőképernyőjéről lehet vezérelni.
A "Navigation App" lehetőséget választva automatikusan elindul a Waze, ha az volt az utolsó navigációs alkalmazás a telefonon. Innentől pedig minden majdnem ugyanúgy megy, mint a mobil appnál: lehet választani a kedvenc helyek listájából vagy meg lehet adni új címet is. A navigációt hangvezérléssel (ehhez össze kell lőni az autó hangrendszerével) is lehet indítani, és szintén működik a hanggal történő címmegadás. Emellett ugyanúgy lehet jelenteni a trafipaxot, a rendőri ellenőrzést, a balesetet vagy a közlekedési dugót.
Autós igényekhez igazított felület apróbb hibákkal
A The Verge újságírója azon melegében ki is próbálta az alkalmazást. Mindössze annyi kifogása volt, hogy a hangutasítások nehézkesen működtek, illetve hogy bizonyos funkciók nem érhetők el az autó kijelzőjén az Android Autóból. Például kedvenc címeket a telefonon lehet beállítani, és az ún. map chat funkció sem használható.
Az egyszerűbb kezelőfelület és a nagyobb méretű gombok a közlekedésbiztonságot szolgálják
Ugyanakkor az nagy előny, hogy a térkép nagyobb képernyőn jelenik meg, és az autó hangrendszeréből jobb minőségben jönnek a hangos információk. A lapnak a térképalkalmazás termékfelelőse, Jens Baron azt mondta, hogy egyes funkciókat be fognak építeni a használati tapasztalatok alapján, és az egyes hibákat is hamarosan javítják.
Baron azt is elmondta, hogy magát a felületet az Android Auto UX-es csapatával közösen alakították ki, hogy az a lehető legjobban igazodjon az autózás körülményeihez. Ez nem csak a felhasználói élményjavításáról szólt, hanem például igazodni kellett az autógyártók és a szabályzó hatóságok előírásaihoz is. Ennek köszönhető például, hogy a kezelőfelület sokkal letisztultabb, és a gombok nagyobb méretűek.
Szintén közlekedésbiztonsági megfontolásokból nem jelennek meg olyan hirdetések a felületen, amilyeneket a mobil app időnként feldob, de magán a térképen jelzi az alkalmazás például a gyorséttermeket és benzinkutakat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak