Tegnap hivatalosan is befejezte a Glass okosszemüveg értékesítését a Google. A cég tájékoztatása szerint a kifejezetten vállalati felhasználásra szánt kiterjesztett valóságot (augmented reality - AR) használó Glass Enterprise Edition 2 támogatását csak idén szeptember 15-éig biztosítja. Utóbbi egyébként már semmiféle szoftveres fejlesztést nem foglal magában, a határidő leginkább az eszközök esetleges garanciális cseréje miatt lehet érdekes.
Szeptember közepétől a szemüvegek elvben ugyanúgy működnek majd, mint ahogy az eszközre külső partnerként fejlesztő harmadik felek is tudnak alkalmazásaikhoz frissítéseket kiadni. Ugyanez viszont nem igaz a kevesebb mint egy évvel ezelőtt elstartolt Meet on Glass esetében. A Google videokonferenciás alkalmazását a Glass platformjára ültető szoftverrel kapcsolatban a vállalat jelezte, hogy csak a megjelölt őszi határidőig garantálja annak rendeltetésszerű működését.
Évtizedes küszködés
A Google a termék honlapján "egy évtizednyi innovációt és partnerséget" megköszönve búcsúztatja a Glass-szériát, de ez a nagyjából 10 év inkább a szenvedésről és a küszködésről szólt.
A keresőóriás első AR-szemüvegével nagyon korán, még 2013-ban rajtolt el. Az első széria a termék kiforratlansága és a megfelelően nagy és tehetős érdeklődői kör hiánya miatt azonban nagyon csúnyán elhasalt. Az első körben végfelhasználókat célzó Glass horrorisztikus ára (1500 dollár) és elérhetőségének korlátozottsága egyenes út volt a kudarc felé. 2015 elején gyorsan nyugdíjba is vonultatták az úttörő szemüveget.
Ezzel ugyanakkor nem lett vége a Glass-sagának, hiszen még ugyanabban az évben bejelentették, hogy kifejezetten üzleti, ipari célú fókusszal készül a család újabb generációja. Mindennek 2017-re lett komolyabb eredménye: ekkor vált elérhetővé a Glass Enterprise Edition a kiemelt közönség számára. A most nyugdíjazott 2.0-s vállalati szemüveg 2019-ben debütált. Elődjéhez képest formailag nem sok újdonságot hozott, de természetesen gyorsabb és okosabb lett.
Mindez azonban nem nyűgözte le a célcsoportot annyira, hogy tömött sorokban lengessék céges bankkártyájukat érte, így a Google kénytelen volt másodszor is nyugdíjba küldeni a Glasst.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak