A Glass az egyik első próbálkozás volt a témában, de a keresőóriás az éles irányváltásokkal takított elmúlt tíz év alatt sem tudott piacképes terméket kreálni belőle.

Tegnap hivatalosan is befejezte a Glass okosszemüveg értékesítését a Google. A cég tájékoztatása szerint a kifejezetten vállalati felhasználásra szánt kiterjesztett valóságot (augmented reality - AR) használó Glass Enterprise Edition 2 támogatását csak idén szeptember 15-éig biztosítja. Utóbbi egyébként már semmiféle szoftveres fejlesztést nem foglal magában, a határidő leginkább az eszközök esetleges garanciális cseréje miatt lehet érdekes.

Szeptember közepétől a szemüvegek elvben ugyanúgy működnek majd, mint ahogy az eszközre külső partnerként fejlesztő harmadik felek is tudnak alkalmazásaikhoz frissítéseket kiadni. Ugyanez viszont nem igaz a kevesebb mint egy évvel ezelőtt elstartolt Meet on Glass esetében. A Google videokonferenciás alkalmazását a Glass platformjára ültető szoftverrel kapcsolatban a vállalat jelezte, hogy csak a megjelölt őszi határidőig garantálja annak rendeltetésszerű működését.

Évtizedes küszködés

A Google a termék honlapján "egy évtizednyi innovációt és partnerséget" megköszönve búcsúztatja a Glass-szériát, de ez a nagyjából 10 év inkább a szenvedésről és a küszködésről szólt. 

A keresőóriás első AR-szemüvegével nagyon korán, még 2013-ban rajtolt el. Az első széria a termék kiforratlansága és a megfelelően nagy és tehetős érdeklődői kör hiánya miatt azonban nagyon csúnyán elhasalt. Az első körben végfelhasználókat célzó Glass horrorisztikus ára (1500 dollár) és elérhetőségének korlátozottsága egyenes út volt a kudarc felé. 2015 elején gyorsan nyugdíjba is vonultatták az úttörő szemüveget.

Ezzel ugyanakkor nem lett vége a Glass-sagának, hiszen még ugyanabban az évben bejelentették, hogy kifejezetten üzleti, ipari célú fókusszal készül a család újabb generációja. Mindennek 2017-re lett komolyabb eredménye: ekkor vált elérhetővé a Glass Enterprise Edition a kiemelt közönség számára. A most nyugdíjazott 2.0-s vállalati szemüveg 2019-ben debütált. Elődjéhez képest formailag nem sok újdonságot hozott, de természetesen gyorsabb és okosabb lett.

Mindez azonban nem nyűgözte le a célcsoportot annyira, hogy tömött sorokban lengessék céges bankkártyájukat érte, így a Google kénytelen volt másodszor is nyugdíjba küldeni a Glasst.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.