A játékplatform igyekszik reagálni a dominanciáját fenyegető lépésekre. A partnerek mostantól a cég saját infrastruktúráján is futtathatják a játékaikat, ami többek között a késleltetés csökkenését ígéri.

A Valve által üzemeltetett Steam platform hosszú évek óta a videojátékos piac kikezdhetetlen ura. Mivel a vállalat gyakorlatilag monopolhelyzetet harcolt ki magának a hagyományos számítógépeken futó játékok terjesztésénél, így annyira nem volt meglepő, hogy finoman szólva sem törte magát azon, hogy komoly fejlesztésekkel, kedvezőbb feltételekkel javítsa a szolgáltatását. A helyzet azonban tavaly decemberben drasztikusan megváltozott, aminek máris itt van a fogyasztók számára áldásos következménye.

Eltérítve is gyorsabb lesz

A Steam pár napja kiadott közleménye szerint mostantól bármelyik partnere számára elérhetővé válik az a fejlesztői API, amely bebocsátást enged a Valve saját infrastuktúrájába, hogy azon keresztül fussanak az internetes kapcsolatot igénylő, egymással (vagy éppen ellen) játszható programok. A cég hálózatának használata egy sor előnyt ígér, mint például a hekkertámadások elleni fokozott védelem.

A játékosok számára viszont egyértelműen az lehet a legnagyobb mézesmadzag, hogy a külön útra terelt internetes forgalom a válaszidők csökkenését eredményezheti. Ezt a hálózati adatcsomagok hagyományos elosztásánál hatékonyabb saját megoldására alapozva tudja biztosítani a Valve. Ennek része nem csak az optimális utat belövő algoritmus, hanem az is, hogy a letöltési forgalomhoz képest maximális előnyben van az egymás elleni játékhoz szükséges információk továbbítása ezen a dedikált hálózaton.

 

 

A fenti grafikonon a Steam rendszerének használatával mért gyorsulás látható különböző régiókban élő felhasználók szempontjából. Ahogy az jól kirajzolódik, a nyereség nagyban függ attól, hogy a játékos pontosan honnan csatlakozik a világhálóra. Világszinten a felhasználók bő 40 százalékánál lehet majd valamiféle javulásra számítani. Ebből a szempontból kifejezetten jónak tűnik, hogy a listán a Magyarországhoz két legközelebb lévő csomópont a legnagyobb javulást produkáló területek között van. Bécsben és Varsóban például az esetek szűk 10 százalékában 40 ms-os vagy még nagyobb csökkenést mértek a válaszidőnél. További 15-20 százaléknál pedig 20 és 40 ms között volt a javulás.

A Steam bejegyzése végül azzal zárul, hogy a mostani nyitás csak egy lépés. A cég munkatársai azon dolgoznak, hogy a partnerek számára egy sor olyan eszközt biztosítsanak, amelyek segíthetik a felhasználói élmény javítását, ám eddig házon belüli fejlesztésként funkcionáltak.

A jó öreg versenyhelyzet

Bármennyire is szívet melengető a Valve mostani igyekezete, ez nem más, mint a közelmúltban felbukkant üzleti fenyegetésekre adott reakció. A dolog iróniája, hogy ha a mostani rakétákat egy kicsit korábban, megelőző jelleggel lőtték volna el, akkor a bevételeikre leselkedő veszély sem biztos, hogy ilyen komoly lenne.

Márpedig az Epic Games saját játékáruházának tavaly decemberi megjelenése valóban hosszú idő óta az első olyan lépés, amely valóban a Steam egyeduralmának letörésével fenyeget. A Fortnite elképesztő népszerűségét (is) meglovagoló rivális nem csupán sokkal kisebb jutalékot kér a fejlesztőktől, de a játékosoknak is ingyen osztogat neves címeket, hogy ezzel is vonzóbbá tegye saját boltját.

És bár az Epic Games Store a legközvetlenebb fenyegetés most a Valve számára, de valószínűleg attól sem lettek nyugodtabbak, hogy a Google és a Microsoft boszorkánykonyhájában is rotyog némi főzet, amivel új alapokra kívánják helyezni a felhasználók játékokhoz való kapcsolatát.

Közösség & HR

Nincsenek csodák, a Teslánál is készülhetnek a robotaxik távoli irányítására

Egy álláshirdetésből következtetnek rá, hogy ha beindul a járműgyártó saját szolgáltatása, akkor sem fog senki teljes autonómiával közlekedő Cybercab taxikban utazgatni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.