Úgy tűnik, a jutalék durva alávágása csak az egyik fegyver volt a Fortnite kiadójánál arra, hogy frissen indított online játékboltjával lerúgja a trónról a sokáig uralkodó Steamet. Kéthetente kínált ingyen játékokkal fokozódik a nyomás.

Nincs még két hete sem, hogy az Epic Games váratlanul méretes követ dobott a videojáték-terjesztés állóvizébe. Ezen a területen a Valve által üzemeltetett Steam domináns pozíciója hosszú évekig megkérdőjelezhetetlen volt. Az online játékáruház megkerülhetetlen behemótként telepedett rá az egész rendszerre, így nehéz volt elképzelni, hogy bárki képes lehet ezt veszélyeztetni, és komolyan vehető riválisként fellépni. Nos, ha valami, akkor az Epic Games új boltja esélyes lehet erre. 

Ingyen van, de tényleg!

Már a decemberi eleji nyitányon is látszott, hogy itt nem valamiféle félszívvel előadott próbálkozásról van szó, hiszen a debütálással egy időben rögtön exkluzív címeket is tudott villantani az Epic Games. A kizárólagosság pedig nagyon komoly fegyver a játékpiacon: hogy messzebb ne menjünk, a konzolos eladások egyik fő marketingeszköze.

Erre azonban most még rárak a kihívó pár lapáttal, ugyanis bejelentette, hogy kéthetente érkezik egy akcióval, amelynek lényege, hogy egy-egy, amúgy átszámítva több ezer forintért megvehető játékot ingyenesen letölthetővé tesz. Itt nincs apróbetűs rész, vagy bármilyen egyéb rejtett trükk. A felhasználóknak pusztán annyit kell tenni, hogy regisztrálnak az áruházban, és rákattintanak az ingyenes letöltésre.

Az első cím rögtön nem akármi, hiszen a Subnautica egy kiváló kritikákat kapó, szakmai elismeréseket begyűjtő friss idei alkotás. A tenger alatt játszódó "túlélőshow" egyébként 21 euró lenne a Steamen, vagy éppen az Epic Games Store-ban (ha nem adnák most ingyen). A következő címet is tudni lehet már: a Super Meat Boy egy régi kalsszikus platformjáték leporolása.

Kesztyűk nélküli bokszmeccs

Az Epic Games bátor lépésének kimenetele egyelőre kérdéses, de az biztos, hogy 2019-ben egy nagy háborúnak lehetünk majd szemtanúi, ami a piac újrafelosztásáról szól. Az is borítékolható, hogy mindezen a felhasználók csak nyerhetnek, mert a teljesen biztos pozícióban csücsülő Steam üzemeltetői az utóbbi években egyáltalán nem voltak arra rászorítva, hogy érdemi fejlesztéseket csinájanak, vagy éppen lemondjanak profitjuk egy részéről a piaci torta megőrzése érdekében. Bár feltűntek és most is működnek alternatív csatornaként üzemelő kisebb boltok, rendszerek, ezeket a Valve-nál teljesen érthetően nem kezelték komoly riválisként.

Az Epic Games viszont önamgában olyan erős szereplője a videojátékos piacnak, hogy a próbálkozását már csak ezért sem lehet félvállról venni. A cégé többek között az Unreal Engine fejlesztői rendszer, amely egy csinos összegért bárkinek a rendelkezésére áll, a piac szereplőinek jó része pedig él is ezzel a lehetőséggel. De ott van a legújabb kasszasikerük, a Fortnite, amely rekordokat döntöget és legalább kétmilliárd dollárnyi bevételt hozott idén. 

Hogy mennyire megváltozott a helyzet, azt jól mutatja, hogy az Epic Games Store megnyitása előtt pár nappal a Valve bejelentette a korábban bebetonozott 70-30-as kifizetési arány bizonyos szintű fellazítását. Az időzítést nehéz lenne nem úgy értelmezni, mint egy megelőző lépést a rivális bemutatkozásának gyengítésére. Ettől persze még az Epic által kért mindössze 12 százalék lényegesen vonzóbbnak tűnik, mint a Steam sávos, legjobb esetben is 20 százalékra rúgó jutaléka.

Konzumer tech

A kamu vásárlói véleményekre is ráuszították a mesterséges intelligenciát

Úgy tűnik, hogy a több területen is bizonyított GAN rendszerek a véleményszpemmerek kiszűrésére is kiválóan alkalmasak, ráadásul nincs is szükségük túl sok adatra, hogy megtanulják elkülöníteni a valódi és a hamis információt.
 
A kis és közepes méretű vállalatok körében gyakorlatilag megkerülhetetlen a CMS-ek használata, de számos pozitívumuk ellenére akad néhány sötét folt is a területen. Mik ezek és mit lehet ellenük tenni?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Tartalomkezelés az üzleti céloknak megfelelően

A konkrét üzleti folyamatokat segítő online lépésekre még mindig az útkeresés a jellemző. Pedig az internetet mindenki használja, és egyre többen készségszinten – mégis, valami hiányzik.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.