Úgy tűnik, a jutalék durva alávágása csak az egyik fegyver volt a Fortnite kiadójánál arra, hogy frissen indított online játékboltjával lerúgja a trónról a sokáig uralkodó Steamet. Kéthetente kínált ingyen játékokkal fokozódik a nyomás.

Nincs még két hete sem, hogy az Epic Games váratlanul méretes követ dobott a videojáték-terjesztés állóvizébe. Ezen a területen a Valve által üzemeltetett Steam domináns pozíciója hosszú évekig megkérdőjelezhetetlen volt. Az online játékáruház megkerülhetetlen behemótként telepedett rá az egész rendszerre, így nehéz volt elképzelni, hogy bárki képes lehet ezt veszélyeztetni, és komolyan vehető riválisként fellépni. Nos, ha valami, akkor az Epic Games új boltja esélyes lehet erre. 

Ingyen van, de tényleg!

Már a decemberi eleji nyitányon is látszott, hogy itt nem valamiféle félszívvel előadott próbálkozásról van szó, hiszen a debütálással egy időben rögtön exkluzív címeket is tudott villantani az Epic Games. A kizárólagosság pedig nagyon komoly fegyver a játékpiacon: hogy messzebb ne menjünk, a konzolos eladások egyik fő marketingeszköze.

Erre azonban most még rárak a kihívó pár lapáttal, ugyanis bejelentette, hogy kéthetente érkezik egy akcióval, amelynek lényege, hogy egy-egy, amúgy átszámítva több ezer forintért megvehető játékot ingyenesen letölthetővé tesz. Itt nincs apróbetűs rész, vagy bármilyen egyéb rejtett trükk. A felhasználóknak pusztán annyit kell tenni, hogy regisztrálnak az áruházban, és rákattintanak az ingyenes letöltésre.

Az első cím rögtön nem akármi, hiszen a Subnautica egy kiváló kritikákat kapó, szakmai elismeréseket begyűjtő friss idei alkotás. A tenger alatt játszódó "túlélőshow" egyébként 21 euró lenne a Steamen, vagy éppen az Epic Games Store-ban (ha nem adnák most ingyen). A következő címet is tudni lehet már: a Super Meat Boy egy régi kalsszikus platformjáték leporolása.

Kesztyűk nélküli bokszmeccs

Az Epic Games bátor lépésének kimenetele egyelőre kérdéses, de az biztos, hogy 2019-ben egy nagy háborúnak lehetünk majd szemtanúi, ami a piac újrafelosztásáról szól. Az is borítékolható, hogy mindezen a felhasználók csak nyerhetnek, mert a teljesen biztos pozícióban csücsülő Steam üzemeltetői az utóbbi években egyáltalán nem voltak arra rászorítva, hogy érdemi fejlesztéseket csinájanak, vagy éppen lemondjanak profitjuk egy részéről a piaci torta megőrzése érdekében. Bár feltűntek és most is működnek alternatív csatornaként üzemelő kisebb boltok, rendszerek, ezeket a Valve-nál teljesen érthetően nem kezelték komoly riválisként.

Az Epic Games viszont önamgában olyan erős szereplője a videojátékos piacnak, hogy a próbálkozását már csak ezért sem lehet félvállról venni. A cégé többek között az Unreal Engine fejlesztői rendszer, amely egy csinos összegért bárkinek a rendelkezésére áll, a piac szereplőinek jó része pedig él is ezzel a lehetőséggel. De ott van a legújabb kasszasikerük, a Fortnite, amely rekordokat döntöget és legalább kétmilliárd dollárnyi bevételt hozott idén. 

Hogy mennyire megváltozott a helyzet, azt jól mutatja, hogy az Epic Games Store megnyitása előtt pár nappal a Valve bejelentette a korábban bebetonozott 70-30-as kifizetési arány bizonyos szintű fellazítását. Az időzítést nehéz lenne nem úgy értelmezni, mint egy megelőző lépést a rivális bemutatkozásának gyengítésére. Ettől persze még az Epic által kért mindössze 12 százalék lényegesen vonzóbbnak tűnik, mint a Steam sávos, legjobb esetben is 20 százalékra rúgó jutaléka.

Konzumer tech

Nincsenek csodák, a Teslánál is készülhetnek a robotaxik távoli irányítására

Egy álláshirdetésből következtetnek rá, hogy ha beindul a járműgyártó saját szolgáltatása, akkor sem fog senki teljes autonómiával közlekedő Cybercab taxikban utazgatni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.