Ha egy videojáték teljesen ingyenesen letölthető és használható, az még nem jelenti azt, hogy a fejlesztők ne tudnák magukat megszedni belőle. A freemium modell legújabb üdvöskéje csak májusban több mint 300 milliót hozott a konyhára.
Hirdetés
 

A Fortnite még egyéves születésnapját sem ünnepelte meg, de a készítőknek már most van okuk a pezsgőbontásra. A játék több platformon ingyenesen elérhető Battle Royal verziója a SuperData Research adatai szerint már májusban átlépte az egymilliárd dolláros árbevételt. A tavasz utolsó hónapja amúgy is erősre sikeredett, hiszen az akkor elért 318 millió dolláros forgalom a valaha regisztrált legnagyobb bevételnek számít a kategóriában.

Ingyenes aranytojást tojó tyúk

A freemium modell az utóbbi években számtalan területen és terméknél bizonyult sikeres megoldásnak, de leginkább a számítógépes játékokat fejlesztő cégek lubickolnak benne. A nagy ötlet abban áll, hogy mivel az alaptermék, jelen esetben a videojáték fizetés nélkül elérhető, így azt sokan fogják kipróbálni. Ez - feltéve, hogy a játék megfelelő minőségű - garantálja a kellően nagy felhasználói bázist (a Fortnite esetében például már 125 millió emberről beszélünk). Utóbbira alapozva pedig el lehet kezdeni számolni a beáramló dollárokat, amit a játékosok a különböző extra felszerelésért, pályákért, kiegészítőkért, vagy akár csak esztétikai ritkaságokért hajlandók kifizetni.

Hogy milyen lendületben vannak az ingyenes játékok, azt szépen szemlélteti a Recode által a SuperData adatai alapján készített fenti grafikon. A tíz legnagyobb havi forgalmat felmutató ingyenes videojáték között a három éllovas az elmúlt egy évben termelte ki a dobogóhoz szükséges mennyiséget, 2016-nál korábbi időpontokat pedig egyáltalán nem találunk. A Fortnite 318 milliója egyelőre kényelmesen elég az első helyhez, de érdemes megemlíteni, hogy a tizedik helyezéshez is több mint 150 millió dolláros havi forgalomra van már szükség.

A Fortnite-ot egyébként nem valószínű, hogy egy ideig meg lehet szorongatni, hiszen a játék az elmúlt nyolc hónapban folyamatosan emelkedő bevételeket produkált, miközben például a 2016-os év nagy dobása, a Pokémon Go egy rövid, induláskor regisztrált kiugrást követően fokozatosan egyre kevesebb pénzt termel.

Konzumer tech

99,9 százalékban biztonságosak az uberes utazások

Akit a maradék egytized százalék érdekel, az átböngészheti vállalat legelső ízben kiadott biztonsági statisztikáit.
 
PR-interjú

A digitalizáció a kezünk alá dolgozik

Néhány év alatt organikus fejlődés révén vált távközlési vállalatból infrastruktúra alapú infokommunikációs szolgáltatóvá az Invitech. A társaság bevételeinek meghatározó részét mára a vállalati szolgáltatások üzletág adja. Vezetőjével az irányváltás hátteréről és a jövő lehetőségeiről beszélgettünk.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.