Ha egy videojáték teljesen ingyenesen letölthető és használható, az még nem jelenti azt, hogy a fejlesztők ne tudnák magukat megszedni belőle. A freemium modell legújabb üdvöskéje csak májusban több mint 300 milliót hozott a konyhára.

A Fortnite még egyéves születésnapját sem ünnepelte meg, de a készítőknek már most van okuk a pezsgőbontásra. A játék több platformon ingyenesen elérhető Battle Royal verziója a SuperData Research adatai szerint már májusban átlépte az egymilliárd dolláros árbevételt. A tavasz utolsó hónapja amúgy is erősre sikeredett, hiszen az akkor elért 318 millió dolláros forgalom a valaha regisztrált legnagyobb bevételnek számít a kategóriában.

Ingyenes aranytojást tojó tyúk

A freemium modell az utóbbi években számtalan területen és terméknél bizonyult sikeres megoldásnak, de leginkább a számítógépes játékokat fejlesztő cégek lubickolnak benne. A nagy ötlet abban áll, hogy mivel az alaptermék, jelen esetben a videojáték fizetés nélkül elérhető, így azt sokan fogják kipróbálni. Ez - feltéve, hogy a játék megfelelő minőségű - garantálja a kellően nagy felhasználói bázist (a Fortnite esetében például már 125 millió emberről beszélünk). Utóbbira alapozva pedig el lehet kezdeni számolni a beáramló dollárokat, amit a játékosok a különböző extra felszerelésért, pályákért, kiegészítőkért, vagy akár csak esztétikai ritkaságokért hajlandók kifizetni.

Hogy milyen lendületben vannak az ingyenes játékok, azt szépen szemlélteti a Recode által a SuperData adatai alapján készített fenti grafikon. A tíz legnagyobb havi forgalmat felmutató ingyenes videojáték között a három éllovas az elmúlt egy évben termelte ki a dobogóhoz szükséges mennyiséget, 2016-nál korábbi időpontokat pedig egyáltalán nem találunk. A Fortnite 318 milliója egyelőre kényelmesen elég az első helyhez, de érdemes megemlíteni, hogy a tizedik helyezéshez is több mint 150 millió dolláros havi forgalomra van már szükség.

A Fortnite-ot egyébként nem valószínű, hogy egy ideig meg lehet szorongatni, hiszen a játék az elmúlt nyolc hónapban folyamatosan emelkedő bevételeket produkált, miközben például a 2016-os év nagy dobása, a Pokémon Go egy rövid, induláskor regisztrált kiugrást követően fokozatosan egyre kevesebb pénzt termel.

Konzumer tech

Vért, verítéket és könnyeket ígér az év

A Gartner szerint a tavalyi súlyos mínuszok után túl sok jó idén sem vár a személyi infokommunikációs piac legfontosabb termékeire.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.

a melléklet támogatója a Yettel

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.