A Fortnite még egyéves születésnapját sem ünnepelte meg, de a készítőknek már most van okuk a pezsgőbontásra. A játék több platformon ingyenesen elérhető Battle Royal verziója a SuperData Research adatai szerint már májusban átlépte az egymilliárd dolláros árbevételt. A tavasz utolsó hónapja amúgy is erősre sikeredett, hiszen az akkor elért 318 millió dolláros forgalom a valaha regisztrált legnagyobb bevételnek számít a kategóriában.
Ingyenes aranytojást tojó tyúk
A freemium modell az utóbbi években számtalan területen és terméknél bizonyult sikeres megoldásnak, de leginkább a számítógépes játékokat fejlesztő cégek lubickolnak benne. A nagy ötlet abban áll, hogy mivel az alaptermék, jelen esetben a videojáték fizetés nélkül elérhető, így azt sokan fogják kipróbálni. Ez - feltéve, hogy a játék megfelelő minőségű - garantálja a kellően nagy felhasználói bázist (a Fortnite esetében például már 125 millió emberről beszélünk). Utóbbira alapozva pedig el lehet kezdeni számolni a beáramló dollárokat, amit a játékosok a különböző extra felszerelésért, pályákért, kiegészítőkért, vagy akár csak esztétikai ritkaságokért hajlandók kifizetni.

Hogy milyen lendületben vannak az ingyenes játékok, azt szépen szemlélteti a Recode által a SuperData adatai alapján készített fenti grafikon. A tíz legnagyobb havi forgalmat felmutató ingyenes videojáték között a három éllovas az elmúlt egy évben termelte ki a dobogóhoz szükséges mennyiséget, 2016-nál korábbi időpontokat pedig egyáltalán nem találunk. A Fortnite 318 milliója egyelőre kényelmesen elég az első helyhez, de érdemes megemlíteni, hogy a tizedik helyezéshez is több mint 150 millió dolláros havi forgalomra van már szükség.
A Fortnite-ot egyébként nem valószínű, hogy egy ideig meg lehet szorongatni, hiszen a játék az elmúlt nyolc hónapban folyamatosan emelkedő bevételeket produkált, miközben például a 2016-os év nagy dobása, a Pokémon Go egy rövid, induláskor regisztrált kiugrást követően fokozatosan egyre kevesebb pénzt termel.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak