Ha egy videojáték teljesen ingyenesen letölthető és használható, az még nem jelenti azt, hogy a fejlesztők ne tudnák magukat megszedni belőle. A freemium modell legújabb üdvöskéje csak májusban több mint 300 milliót hozott a konyhára.
Hirdetés
 

A Fortnite még egyéves születésnapját sem ünnepelte meg, de a készítőknek már most van okuk a pezsgőbontásra. A játék több platformon ingyenesen elérhető Battle Royal verziója a SuperData Research adatai szerint már májusban átlépte az egymilliárd dolláros árbevételt. A tavasz utolsó hónapja amúgy is erősre sikeredett, hiszen az akkor elért 318 millió dolláros forgalom a valaha regisztrált legnagyobb bevételnek számít a kategóriában.

Ingyenes aranytojást tojó tyúk

A freemium modell az utóbbi években számtalan területen és terméknél bizonyult sikeres megoldásnak, de leginkább a számítógépes játékokat fejlesztő cégek lubickolnak benne. A nagy ötlet abban áll, hogy mivel az alaptermék, jelen esetben a videojáték fizetés nélkül elérhető, így azt sokan fogják kipróbálni. Ez - feltéve, hogy a játék megfelelő minőségű - garantálja a kellően nagy felhasználói bázist (a Fortnite esetében például már 125 millió emberről beszélünk). Utóbbira alapozva pedig el lehet kezdeni számolni a beáramló dollárokat, amit a játékosok a különböző extra felszerelésért, pályákért, kiegészítőkért, vagy akár csak esztétikai ritkaságokért hajlandók kifizetni.

Hogy milyen lendületben vannak az ingyenes játékok, azt szépen szemlélteti a Recode által a SuperData adatai alapján készített fenti grafikon. A tíz legnagyobb havi forgalmat felmutató ingyenes videojáték között a három éllovas az elmúlt egy évben termelte ki a dobogóhoz szükséges mennyiséget, 2016-nál korábbi időpontokat pedig egyáltalán nem találunk. A Fortnite 318 milliója egyelőre kényelmesen elég az első helyhez, de érdemes megemlíteni, hogy a tizedik helyezéshez is több mint 150 millió dolláros havi forgalomra van már szükség.

A Fortnite-ot egyébként nem valószínű, hogy egy ideig meg lehet szorongatni, hiszen a játék az elmúlt nyolc hónapban folyamatosan emelkedő bevételeket produkált, miközben például a 2016-os év nagy dobása, a Pokémon Go egy rövid, induláskor regisztrált kiugrást követően fokozatosan egyre kevesebb pénzt termel.

Konzumer tech

Ritka az olyan magyar, aki nem vásárol neten

Egy friss kutatás szerint már érdemben nem nagyon lehet növelni az online vásárlók hazai táborát.
 
Ha nem sikerül megválaszolni azokat a biztonsági kihívásokat, amelyek az informatikai fejlesztések még mélyebb integrációjával járnak, nem teljesedhet ki a gyártóipar negyedik forradalmát elhozó trend. Lehetőségek és buktatók.
A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.