A Fortnite még egyéves születésnapját sem ünnepelte meg, de a készítőknek már most van okuk a pezsgőbontásra. A játék több platformon ingyenesen elérhető Battle Royal verziója a SuperData Research adatai szerint már májusban átlépte az egymilliárd dolláros árbevételt. A tavasz utolsó hónapja amúgy is erősre sikeredett, hiszen az akkor elért 318 millió dolláros forgalom a valaha regisztrált legnagyobb bevételnek számít a kategóriában.
Ingyenes aranytojást tojó tyúk
A freemium modell az utóbbi években számtalan területen és terméknél bizonyult sikeres megoldásnak, de leginkább a számítógépes játékokat fejlesztő cégek lubickolnak benne. A nagy ötlet abban áll, hogy mivel az alaptermék, jelen esetben a videojáték fizetés nélkül elérhető, így azt sokan fogják kipróbálni. Ez - feltéve, hogy a játék megfelelő minőségű - garantálja a kellően nagy felhasználói bázist (a Fortnite esetében például már 125 millió emberről beszélünk). Utóbbira alapozva pedig el lehet kezdeni számolni a beáramló dollárokat, amit a játékosok a különböző extra felszerelésért, pályákért, kiegészítőkért, vagy akár csak esztétikai ritkaságokért hajlandók kifizetni.
Hogy milyen lendületben vannak az ingyenes játékok, azt szépen szemlélteti a Recode által a SuperData adatai alapján készített fenti grafikon. A tíz legnagyobb havi forgalmat felmutató ingyenes videojáték között a három éllovas az elmúlt egy évben termelte ki a dobogóhoz szükséges mennyiséget, 2016-nál korábbi időpontokat pedig egyáltalán nem találunk. A Fortnite 318 milliója egyelőre kényelmesen elég az első helyhez, de érdemes megemlíteni, hogy a tizedik helyezéshez is több mint 150 millió dolláros havi forgalomra van már szükség.
A Fortnite-ot egyébként nem valószínű, hogy egy ideig meg lehet szorongatni, hiszen a játék az elmúlt nyolc hónapban folyamatosan emelkedő bevételeket produkált, miközben például a 2016-os év nagy dobása, a Pokémon Go egy rövid, induláskor regisztrált kiugrást követően fokozatosan egyre kevesebb pénzt termel.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak