A Microsoft élőben demózta, hogyan működik a tavaly bejelentett xCloud szolgáltatás. Az indulás dátuma azonban még bizonytalan.

Bemutatták a Microsoft Inside Xbox közönségének, hogyan fog működni a tavaly bejelentett xCloud szolgáltatás – írja a The Verge. A szolgáltatás tavaly októberi bejelentésekor Satya Nadella azt ígérte, hogy idén elindul a játékstreaming szolgáltatás, de azon túl, hogy felhőből konzolra, PC-re és mobil eszközökre is tud majd sugározni videojátékokat, nem sok mindent lehetett róla tudni.

A bemutatón a Forza Horizon 4 játékot streamelték az Azure-ból egy androidos okostelefonra (lásd lentebb a videót). A telefonhoz Bluetooth-on keresztül kapcsoltak egy Xbox One kontrollert azt demonstrálandó, hogy milyen egyszerű akár egy telefonon is jó játékélményt adni.

A demó kapcsán írt blogbejegyzésében Kareem Choudhry, aki a Microsoftnál a játékok felhős fejlesztéseit irányítja, külön kihangsúlyozta, hogy a Microsoft nem azért fejleszti az xCloudot, hogy lecserélje a konzolt egy felhőszolgáltatásra. Az igazi játékélményt ugyanis – írja Choudhry – továbbra is mondjuk egy 4K-s tévével, teljes HDR-támogatással és térhatású hangzással lehet elérni. A cél csupán az, hogy a választásnak és a hozzáférhetőségnek ugyanazt a szabadságát kínálják játékfronton is, amit a felhős szolgáltatások révén a zene és a video terén már régóta élvezhetnek a felhasználók.

De nem csak jófejség van a fejlesztés mögött, a Microsoft a felhasználói bázis bővülésében is bízik. A blogbejegyzés szerint ugyanis azt remélik az xCloudtól, hogy olyan felhasználókat is be tudnak így csábítani, akik nem rendelkeznek játékhardverekkel. Choudhry utal is rá: azzal, hogy az eddig csak konzolokon vagy PC-ken játszható játékokat felhősítik és elérhetővé teszik mobilokon, mintegy kétmilliárd új felhasználót vehetnek célba.
 


Az azonban egyelőre nem ismert, hogy a játékőrültek mikor cuppanhatnak rá a felhős játékfolyamra.

Meg kell előzni a konkurenseket…

A bemutatót valószínűleg nem véletlenül időzítették a Google játékfejlesztői konferenciája, a március 18-án kezdődő GDC (Game Developers Conference) előtti hétre. Ott várhatóan még többet meg lehet tudni a cég tavaly ősszel megvillantott Project Steam játékstreaming szolgáltatásáról, illetve vélhetően játékokhoz kötődő hardvereket is be fognak mutatni a rendezvényen. Ezt valószínűsíti az is, hogy a Google-nek van olyan szabadalmi terve, amely egy felhős játékszolgáltatáshoz használható kontroller leírását tartalmazza.

A Microsoft és a Google nem szűz piacra lép. A Sonynak ott van a PlayStation Now nevű felhőszolgáltatása, amely lehetővé teszi a konzoljátékok távoli lejátszását a PlayStation-ök mellett egyelőre iOS-es eszközökön (és valószínűsíthetően hamarosan Androidon is). Aztán ott van az Nvidia tavaly indított GeForce Now szolgáltatása, amely PC-s játékokat streamel windowos gépekre és Macekre, hogy gyengébb teljesítményű PC-ken is élvezhető játékélményt biztosítson. És persze a nagy felhős rivális, az Amazon is dolgozik ilyen megoldáson.

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.