A cég tavasszal indított nagyszabású kampányt a szabálytalan jelszómegosztás ellen. A legutóbbi negyedév számait elnézve mindez nem botor, hanem bátor és helyes lépés volt.

Az már a nyár elején érkező adatok alapján is látszott, hogy alapvetően nem lőtte lábon magát a Netflix azzal, hogy tavasszal szinte egészpályás letámadását indított a korábban hallgatólagosan megtűrt potyázók ellen. A háztartáson kívüli jelszómegosztás szisztematikus felszámolása a fő piacnak számító USA mellett bő 100 másik országban, köztük Magyarországon is megkezdődött májusban. Ennek eredményei pedig már tényként tűnnek fel a cég második negyedéves üzleti jelentésében [PDF].

A streamingszolgáltató az áprilistól június végéig tartó periódusban 5,9 millió előfizetővel tudta bővíteni ügyfélkörét, ami így már meghaladja a 238 milliót. Mindez 8 százalékos éves növekedésnek felel meg a tavaly ilyenkori 220 milliós táborhoz képest. A menedzsment tájékoztatása szerint a jelszómegosztás felszámolása sehol nem vetette vissza a növekedést, azaz az új előfizetők száma mindenhol meghaladta a lemondásokat.

Mindez meglátszik a bevételi adatokon is. A negyedéves forgalom 8,2 milliárd dollárra nőtt, 3 százalékkal meghaladva az egy évvel ezelőtti szintet (változatlan árfolyamon számolva pedig a bővülés eléri a 6 százalékos ütemet). Az üzemi eredményhányad szintén jelentősen javult, ugyanakkor a szűk 1,5 milliárd dollárnyi nettó profit nagyjából megegyezik a tavaly kimutatott nyereséggel.

A potyázás visszaszorítása mellett a menedzsment másik komoly döntése az olcsóbb, hirdetéseket tartalmazó csomagok bevezetése volt tavaly novemberben mintegy tucatnyi fejlett piacon. Úgy tűnik, alapvetően ez is jó húzásnak bizonyult, mivel az már az idei első negyedéves számok alapján kijelnthető volt, hogy az USA-ban átlagosan több bevételt generált a reklámos csomagra előfizető ügyfél (előfizetési díj + reklámbevételek), mint a hasonló szintű, de hirdetésmentes, így drágább csomagot vásárló felhasználó.

Befejezik a munkát és tovább kísérleteznek

A vezetőség a negyedéves eredményekkel együtt jelentette be azt is, hogy a héten megkezdik a legális jelszóhasználatot célzó kampány utolsó fázisát, ami praktikusan a program általános kiterjesztését jelenti az eddig még kimaradt néhány területre.

Ezzel párhuzamosan pedig egy újabb bátornak mondható lépést is tett a menedzsment azzal, hogy az USA-ban és az Egyesült Királyságban megszűntette a legolcsóbb (Amerikában havi 10 dollárba kerülő) reklámmentes előfizetői szintet. A húzás annyiban nem váratlan, hogy Kanadában mindezt már júniusban megtette a Netflix.

A döntés következtében a cég legfontosabb piacán, az Egyesült Államokban így már közel havi 15,5 dollárt kell fizetni annak, aki nem hajlandó hirdetéseket eltűrni a lejátszás során. Ez az összeg azonban magasabb, némely esetben több mint kétszerese annak, mint amit a versenytársak túlnyomó többsége ajánl a felhasználóknak legolcsóbb reklámmentes csomagként.

Konzumer tech

Már nem világverők a hazai szélessávú árak

Magyarország pár évvel ezelőtt még a legkedvezőbb díjszabású országok között szerepelt az átlagos vezetékes csomagokat nézve. A helyzet azonban mostanában fokozatosan romlik.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.