A cég tavasszal indított nagyszabású kampányt a szabálytalan jelszómegosztás ellen. A legutóbbi negyedév számait elnézve mindez nem botor, hanem bátor és helyes lépés volt.

Az már a nyár elején érkező adatok alapján is látszott, hogy alapvetően nem lőtte lábon magát a Netflix azzal, hogy tavasszal szinte egészpályás letámadását indított a korábban hallgatólagosan megtűrt potyázók ellen. A háztartáson kívüli jelszómegosztás szisztematikus felszámolása a fő piacnak számító USA mellett bő 100 másik országban, köztük Magyarországon is megkezdődött májusban. Ennek eredményei pedig már tényként tűnnek fel a cég második negyedéves üzleti jelentésében [PDF].

A streamingszolgáltató az áprilistól június végéig tartó periódusban 5,9 millió előfizetővel tudta bővíteni ügyfélkörét, ami így már meghaladja a 238 milliót. Mindez 8 százalékos éves növekedésnek felel meg a tavaly ilyenkori 220 milliós táborhoz képest. A menedzsment tájékoztatása szerint a jelszómegosztás felszámolása sehol nem vetette vissza a növekedést, azaz az új előfizetők száma mindenhol meghaladta a lemondásokat.

Mindez meglátszik a bevételi adatokon is. A negyedéves forgalom 8,2 milliárd dollárra nőtt, 3 százalékkal meghaladva az egy évvel ezelőtti szintet (változatlan árfolyamon számolva pedig a bővülés eléri a 6 százalékos ütemet). Az üzemi eredményhányad szintén jelentősen javult, ugyanakkor a szűk 1,5 milliárd dollárnyi nettó profit nagyjából megegyezik a tavaly kimutatott nyereséggel.

A potyázás visszaszorítása mellett a menedzsment másik komoly döntése az olcsóbb, hirdetéseket tartalmazó csomagok bevezetése volt tavaly novemberben mintegy tucatnyi fejlett piacon. Úgy tűnik, alapvetően ez is jó húzásnak bizonyult, mivel az már az idei első negyedéves számok alapján kijelnthető volt, hogy az USA-ban átlagosan több bevételt generált a reklámos csomagra előfizető ügyfél (előfizetési díj + reklámbevételek), mint a hasonló szintű, de hirdetésmentes, így drágább csomagot vásárló felhasználó.

Befejezik a munkát és tovább kísérleteznek

A vezetőség a negyedéves eredményekkel együtt jelentette be azt is, hogy a héten megkezdik a legális jelszóhasználatot célzó kampány utolsó fázisát, ami praktikusan a program általános kiterjesztését jelenti az eddig még kimaradt néhány területre.

Ezzel párhuzamosan pedig egy újabb bátornak mondható lépést is tett a menedzsment azzal, hogy az USA-ban és az Egyesült Királyságban megszűntette a legolcsóbb (Amerikában havi 10 dollárba kerülő) reklámmentes előfizetői szintet. A húzás annyiban nem váratlan, hogy Kanadában mindezt már júniusban megtette a Netflix.

A döntés következtében a cég legfontosabb piacán, az Egyesült Államokban így már közel havi 15,5 dollárt kell fizetni annak, aki nem hajlandó hirdetéseket eltűrni a lejátszás során. Ez az összeg azonban magasabb, némely esetben több mint kétszerese annak, mint amit a versenytársak túlnyomó többsége ajánl a felhasználóknak legolcsóbb reklámmentes csomagként.

Konzumer tech

Vajon milyen céget gründol a Theranos-csalásról elhíresült Elisabeth Holmes párja?

Természetesen olyat, amelyik radikálisan új vérvizsgálattal kívánja forradalmasítani az egészségügyet. Legutóbb ezért 11 év letöltendő járt a családban.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.