A szabálytalan használat felszámolására indított globális kampány első napjai új előfizetők százezreit hozták a cégnek.

A Netflix május végén kezdett komoly nyomásgyakorlásba annak érdekében, hogy csökkentse az illegális jelszómegosztással potyázó felhasználók számát. Az első adatok szerint a figyelmeztető levelek tömeges kiküldése látható eredményt hozott a streamingszolgáltatónak.

Az Egyesült Államokban, azaz a vállalat legfontosabb piacán az Antenna nemrégiben közzétett adatai szerint a május 23-án indított kampány megkezdése óta a Netflix a négy legerősebb napot produkálta előfizetőszám-gyarapodás tekintetében az elmúlt 4,5 évben (ennyi ideje vizsgálja az az elemzőcég a szolgáltató teljesítményét).

Az Antenna számításai alapján a legutóbbi nagyjából két hét alatt a napi feliratkozások száma 73 ezer volt, ami valamivel több mint a duplája a cég előző két hónapban mutatott átlagos eredményének. Az elemzés kiemeli, hogy ez a fellendülés még a pandémia legelején, azaz 2020 tavaszán regisztrált hirtelen erősödésnél is komolyabb kiugrásnak tekinthető.

Természetesen a "fenyegetésre" sokan az előfizetésük lemondásával reagáltak, ami párhuzamosan a lemorzsolódási számokat is feljebb tornázta. Utóbbi azonban lényegesen enyhébb kilengést jelentett, mivel az új előfizetések és a lemondások aránya így is több mint 25 százalékkal magasabb volt az elmúlt időszakban a 60 napos átlaghoz képest.

Százmilliós potyázás

A vállalat régóta küzd azzal a problémával, hogy gyakran egy előfizetést a szabályzattal ellentétben nem csak egy háztartás tagjai használnak. A jelszómegosztásnak köszönhetően ugyanis elég könnyű volt megosztani a szolgáltatást terheit külön élő rokonokkal, barátokkal. A bő 230 millió előfizetővel rendelkező Netflix korábban közölt becslései szerint a 100 milliót is meghaladja azoknak a száma, akik ilyen formában jogosulatlanul férnek hozzá kínálatához.

A májusban indított globális kampánnyal ezt a gyakorlatot igyekszik felszámolni a cég. A kiküldött levelekben egyrészt emlékeztetik a felhasználókat a feltételekre, és felhívják figyelmüket arra, hogy ellenőrizzék, milyen eszközök férnek hozzá fiókjukhoz.

A potyázással felhagyók számára két lehetőséget adtak. Az egyik a külön előfizetés megvásárlása, amelynek során a meglévő személyes adatok (pl. listázott, kedvelt vagy megnézett filmek, sorozatok) is átkerülnek az új ügyfélhez. A másik egy extra külső felhasználói hely vásárlása az eredeti fiók mellé. Utóbbi az USA-ban 7,99 dollárba kerül havonta, nálunk ugyanakkor ennél jóval kevesebbet, 990 forintot kell fizetni.

Konzumer tech

A macskanyávogást is lefordítaná a kínai mesterséges intelligencia

A tudósok régóta kutatják, de sokkal közelebb nem kerültek az állatok kommunikációjának emberi nyelvre ültetéséhez. A Baidu legújabb MI-modelljének áprilisi bemutatását követően ebbe az irányba is tenne egy nagy lépést.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.