A Hyundai cégbirodalom csekély 35 milliárd dollárt szán a témára, amit egyébként az ország vezetése is lelkesen támogat.

Miközben az Egyesült Államokban több nagy autógyártó visszavenni látszik az önvezető technológiák iránti lelkesedéséből, Dél-Koreában csak most melegednek bele igazán. És ott ha valamit fontosnak gondolnak, azt általában meg is valósítják.

Teljes gázzal előre

A Hyundai Motor Group (amihez a Hyundai mellett például a Kia márka is tartozik) a héten jelentette be, hogy tetemes pénzt tesznek félre azért, hogy néhány év alatt a területen a világ vezető technológiai nagyhatalmává váljon az ország. A dél-koreai konszern 35 milliárd dolláros keretből tervezi beváltani ígéreteit.

A törekvéseikben azonban egyáltalán nincsenek magukra utalva. Nem véletlen, hogy a fejlesztési beruházásokról tartott sajtótájékoztatón maga a koreai elnök is jelen volt. Mun Dzsein (Moon Jae-in) beszédében meglehetősen bátor kijelentéseket tett. Ezek között szerepelt például az a cél, hogy az ázsiai országben engedjék utakra először az önvezető járművek legfelsőbb kategóriáját képviselő autókat. Ezek az egyelőre még nem létező rendszerek teljesen és minden körülmények között autonóm döntéseket hoznak, azaz semmiféle beavatkozást nem igényelnek még a legváratlanabb helyzetekben sem. A debütálásra dátumot is kaptunk: 2027-ben figyeljünk majd Koreára.

A helyi autógyártókat segítendő a kormányzat maga is összegereblyézik némi aprót a fejlesztések gyorsítására. A most beígért 16 milliárd dollárnyi keretet legkésőbb 2025-ben a támogatandó cégek rendelkezésére bocsátják. Ezzel párhuzamosan a szükséges szabályozói módosítások és infrastrukturális változtatások is szem előtt vannak. Ide tartozik például az a nem is annyira egyszerű kérdés, hogy balesetek esetében ki és milyen körülmények között tekinthető felelősnek. 

A köztársasági elnök világossá tette, hogy ezekkel az intézkedésekkel országa jó eséllyel pályázhat az elektromos hajtás mellett az önvezető technológiában is a globális éllovas szerepére. Minderre nagyjából tíz évük van az érintetteknek, hiszen Mun Dzsein a 2030-as dátumot említette, amikorra várhatóan már minden második eladott autó önvezető megoldás lesz.

Sokszereplős játszma

Közlekedésünk átalakulása az elkövetkező 1-2 évtizedben borítékolhatónak tűnik, ezért nem is lehet csodálkozni rajta, hogy rengetegen ráugrottak a potenciálisan hatalmas bevétellel kecsegtető jövőbeli szektorra. A hagyományos autógyártóktól a nagy technológiai vállalatokon át a feltörekvő startupokig számos próbálkozás, szövetség, fejlesztési irány kibontakozott már.

A Mercedes-Benznél már robotpilóta parkol, a svédeknél futurisztikus kamionok szállítanak, a Google már jó ideje a saját útját járja, az orosz Yandex pedig éppen a Hyundai-jal karöltve igyekszik felvenni a fonalat. A koreaiak ugyanakkor a világ másik felén, az USA-ban is rendelkeznek együttműködésekkel. A cég amerikai leányvállalata például nemrég 1,6 milliárd dollárt tolt a szintén önvezető autózásban érdekelt Aptivval közös vegyesvállalat megalakításába. Itt a cél egy olyan rendszer kifejlesztése, amelyet nagyjából három éven belül már piacra lehet vinni.

Ugyanakkor a technológiát még rengeteg probléma hátráltatja és egyre erősebb a kétkedők hangja is, mivel a mérnöki akadályok leküzdése önmagában nem jelenti azt, hogy a világ simán átáll az önvezető járművekre. Nem véletlen, hogy az említett sok nekibuzdulás között már bőven találunk olyat, ahol kicsit visszatekerték a lelkesedési mutatót. Amerikában például a General Motors egyelőre visszatáncolt önvezető megoldása tervezett piacosításától, miközben idén a Fordnál sem nyilatkoztak a témában annyira derülátóan, mint akár csak egy-két évvel ezelőtt.

Piaci hírek

A biztonsági vezetők többsége szerint képtelenek megvédeni szervezetüket

Egy frissen publikált átfogó felmérésben a megkérdezett informatikai biztonságért felelős vezetők kétharmada ismerte be, hogy rendszerük nincs felkészülve egy célzott kibertámadás kezelésére.
 
Minősített szolgáltatók, hosterek és globális piaci szereplők együtt szolgálhatják ki a vállalatok növekvő igényeit. Áttekintettük ezt a gyorsan változó piacot két szakértővel.

a melléklet támogatója az Invitech

...az pedig sokkal gyorsabb, ha mindent csak egyszer, vagy még egyszer sem kell személyesen elvégezni. Májusi mellékletünk második része az IT infrastruktúra automatizálásáról.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.