A Bosch és a Daimler együttműködéséből született meg az az úttörő szolgáltatás, amely negyedik szintű önvezető képességekkel rendelkező autókra épül.

Miután a helyi hatóságok áldásukat adták rá, megkezdődhet a közel ötévnyi fejlesztői munkával megalkotott önparkoló rendszer tesztje éles környezetben. Aki ki szeretné próbálni, annak sajnos a Stuttgartban található Mercedes-Benz múzeum garázsáig kell menni.

Negyedik sebességbe kapcsoltak

Az autógyártó Daimler és az alkatrészeket szállító Bosch közös fejlesztése 2015-től zajlik. A rendszerhez a járműtechnológiát a Daimler, míg az azt támogató infrastruktúrát a Bosch adja. Bár ma már taxiktól kezdve  buszokon át egészen a kamionokig bezárólag sokféle önvezető rendszer állt szolgálatba a világ számos pontján, a német projekt különlegességét az adja, hogy itt már valódi 4-es autonómiaszintű járművek teszik a dolgukat.
 

Az International Society of Automotive Engineers (SAE) 0-tól 5-ig határozott meg szinteket az önvezető autók technológiai kereteivel kapcsolatban, amit ma már nemzetközi szabványként kezelnek. Ezek közül a SAE 2 és 3 mutat túl a megszokott kisegítő lehetőségeken (tolatóradar, sávtartást segítő rendszer stb.) és képes aktívan irányítani a vezetést, míg a 4-es szint az emberi beavatkozás lehetőségével, az 5-ös pedig anélkül jelent teljes autonómiát a járművek közlekedésében.


A technológia az önvezető képességekkel felvértezett Mercedes-Benz mellett egy telefonos alkalmazást igényel. Ha a vendég megérkezik a múzeumba, csak ki kell szállnia a kocsiból és egy gombnyomással utasítani a járművet, hogy keressen magának helyet. Ezt a gép a parkolóban kihelyezett szenzorokkal kommunikálva képes megtalálni, majd ha vége a programnak, ugyanígy vissza is gurul a "gazdát" felvenni.

Ember már nem is kell

A rendszert egyébként már 2017 nyarától tesztelik a parkolóban, tavaly pedig már a látogatóknak is megengedték a kipróbálását. Ám egészen mostanáig ehhez szükség volt egy biztonsági (humán) pilótára is, aki a volán mögött ülve figyelte a működést, és szükség esetén be is avatkozhatott. A 4-es szintű tesztfázis viszont már nem igényel emberi jelenlétet, elég, hogy kívülről tudják monitorozni a működést. 

A felek a teljes körű tesztlehetőség megszerzésétől azt várják, hogy sok tapasztalatot kapnak a technológia működtetésével kapcsolatban, ami értelemszerűen felgyorsíthatja és megkönnyítheti az egyéb önvezető projektek fejlesztését is. 

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.