Ugyan nem elsőre, sőt nem is másodikra, de úgy tűnik, végre sikerült a dél-koreai gyártó boszorkánykonyhájában olyasmit főzni, amire a vásárlók is rákattantak.

Idén alig néhány hét alatt több flexibilis kijelzővel szerelt telefont adott el a Samsung, mint tavaly egész év alatt. A látványos megugrás egyértelműen az augusztusban bemutatott, harmadik generációt képviselő hajlítható mobiloknak köszönhető. A Galaxy Z Fold 3 és a kisebb testvérnek tekinthető Z Flip 3 egyaránt képes volt nagy érdeklődést kiváltani az újdonságra éhes, ám félmegoldásokból nem kérő közönségből.

Mindkét modell jelentősen túlszárnyalja az elődök képességeit, többek között a jobb szoftveres támogatásnak köszönhetően. Nem kevésbé lényeges szempont, hogy a fejlesztésekkel párhuzamosan az árcédulát is sikerült emészthetőbb falatnyira redukálni. Bár a nagyobb, komolyabb specifikációval rendelkező Z Fold 3 1800 dolláros ára továbbra sem jelent valós opciót a fogyasztók többségénél, a 1000 dollár alá szorított Flip esetében már sokan hajlandók voltak megnyitni a pénztárcájukat.

A Samsung ugyan pontos adatokat nem közölt, de azt igen, hogy idén négyszeresére nőtt a forgalmuk a hajlítható mobilok tekintetében. Az új széria sikeres augusztusi debütálása kellemes nyomot hagyott a legutóbbi, igen erősre sikeredett negyedév eredményein is. Becslések szerint a cég 2 millió Galaxy Z Fold 3 és Z Flip 3 modellt adott el közvetlenül az augusztusi bevezetést követő néhány hét során.

A flexibilis kijelzők beérésenek van egy további, a dél-koreaiak számára kedves mellékhatása is, mivel az ezeket a készülékeket vásárlók között a hagyományos Samsung telefonokhoz képest 2-3-szor nagyobb azok aránya, akik egy másik gyártó márkáját voltak hajlandók lecserélni összecsukható mobilra.

Egyelőre uralkodó pozícióban

Hiába volt technikai gyerekbetegségekkel, csúszásokkal és kínos beismerésekkel kikövezve az idáig vezető út, a Samsung technológiába vetett bizalma és kitartása mostanra egyértelmű dominanciát eredményezett az egyelőre nem túl jelentős piaci torta birtoklásában.

A Counterpoint nyári előrejelzése szerint 2021-ben nagyjából 9 millió hajlítható telefont értékesítenek világszerte, ami háromszorosa a tavalyi mennyiségnek. A 2020-ban eladott 3 millió készülék 88 százaléka származott a Samsungtól. A most közölt adatok alapján pedig ez a fölény idén se nagyon forog veszélyben.

Hosszabb távon persze nem lehet majd ilyen szintű dominanciára számítani, mivel lassan, de biztosan a versenytársak is elkezdik kihozni technikailag kiforrottabb, árban is versenyképes saját megoldásaikat. A legnagyobb kérdőjelet pedig az Apple jelenti. Ugyan a hajlítható almás telefon már hosszú évek óta ad alapot különböző pletykáknak, de most már tényleg úgy tűnik, hogy Cupertino jövőre valóban debütálhat egy ilyen modellel.

Konzumer tech

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.