Idén alig néhány hét alatt több flexibilis kijelzővel szerelt telefont adott el a Samsung, mint tavaly egész év alatt. A látványos megugrás egyértelműen az augusztusban bemutatott, harmadik generációt képviselő hajlítható mobiloknak köszönhető. A Galaxy Z Fold 3 és a kisebb testvérnek tekinthető Z Flip 3 egyaránt képes volt nagy érdeklődést kiváltani az újdonságra éhes, ám félmegoldásokból nem kérő közönségből.
Mindkét modell jelentősen túlszárnyalja az elődök képességeit, többek között a jobb szoftveres támogatásnak köszönhetően. Nem kevésbé lényeges szempont, hogy a fejlesztésekkel párhuzamosan az árcédulát is sikerült emészthetőbb falatnyira redukálni. Bár a nagyobb, komolyabb specifikációval rendelkező Z Fold 3 1800 dolláros ára továbbra sem jelent valós opciót a fogyasztók többségénél, a 1000 dollár alá szorított Flip esetében már sokan hajlandók voltak megnyitni a pénztárcájukat.
A Samsung ugyan pontos adatokat nem közölt, de azt igen, hogy idén négyszeresére nőtt a forgalmuk a hajlítható mobilok tekintetében. Az új széria sikeres augusztusi debütálása kellemes nyomot hagyott a legutóbbi, igen erősre sikeredett negyedév eredményein is. Becslések szerint a cég 2 millió Galaxy Z Fold 3 és Z Flip 3 modellt adott el közvetlenül az augusztusi bevezetést követő néhány hét során.
A flexibilis kijelzők beérésenek van egy további, a dél-koreaiak számára kedves mellékhatása is, mivel az ezeket a készülékeket vásárlók között a hagyományos Samsung telefonokhoz képest 2-3-szor nagyobb azok aránya, akik egy másik gyártó márkáját voltak hajlandók lecserélni összecsukható mobilra.
Egyelőre uralkodó pozícióban
Hiába volt technikai gyerekbetegségekkel, csúszásokkal és kínos beismerésekkel kikövezve az idáig vezető út, a Samsung technológiába vetett bizalma és kitartása mostanra egyértelmű dominanciát eredményezett az egyelőre nem túl jelentős piaci torta birtoklásában.
A Counterpoint nyári előrejelzése szerint 2021-ben nagyjából 9 millió hajlítható telefont értékesítenek világszerte, ami háromszorosa a tavalyi mennyiségnek. A 2020-ban eladott 3 millió készülék 88 százaléka származott a Samsungtól. A most közölt adatok alapján pedig ez a fölény idén se nagyon forog veszélyben.
Hosszabb távon persze nem lehet majd ilyen szintű dominanciára számítani, mivel lassan, de biztosan a versenytársak is elkezdik kihozni technikailag kiforrottabb, árban is versenyképes saját megoldásaikat. A legnagyobb kérdőjelet pedig az Apple jelenti. Ugyan a hajlítható almás telefon már hosszú évek óta ad alapot különböző pletykáknak, de most már tényleg úgy tűnik, hogy Cupertino jövőre valóban debütálhat egy ilyen modellel.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak