A hajlítható kijelzővel szerelt készülékektől a gyártók az okostelefonos piac felpezsdítését, megújítását remélik. Az első generációs modellek azonban az eladások helyett egyelőre csak a megoldandó problémák számát hizlalják.
Gyorsan eszkalálódott
Úgy tűnik, nem oldhatók meg egyik napról a másikra azok a hibák, amelyek a Galaxy Fold készülékek előzetes tesztjénél bukkantak fel. A Samsung tegnap levélben tájékoztatta az elővásárlásra jelentkező potenciális ügyfeleit arról, hogy bármennyire is igyekeznek, egyelőre nem tudják megmondani, mikor kezdődhet meg a majdnem 2000 dollárért kínált, hajlítható kijelzővel szerelt új modellek szállítása.
A cég korábban április 26-át tűzte ki a premierre, ám a nagy csinnadrattából kínos visszavonuló lett, mert a korai tesztre kiadott mobilok közül többnél súlyos problémák merültek fel. Egyes felhasználóknál a készülék megtört, vagy úgy villódzott, hogy nem lehetett már használni. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a tesztelők sem voltak minden esetben topon. A hibák egy része ugyanis azután keletkezett, hogy a tesztelő eltávolította a kijelzőt védő speciális műanyag fóliát. Pedig a Samsung külön fel is hívja a figyelmet, hogy ennek a védőrétegnek az eltávolítása a kijelző sérüléséhez vezethet.
A hibajelenségekről szóló beszámolók gyorsan bejárták a netet, a gyártónak pedig sürgősen lépnie kellett. A Samsung első reakciója az volt, hogy ugyan minden problémát alaposan ki fognak vizsgálni, de a készülék gyártási ütemtervén nem módosítanak, mert olyan nagy rá a kereslet. Egy napra rá azonban már a Galaxy Fold bemutatójának, majd nem sokkal később a telefon piacra dobásának elhalasztását is bejelentették, mégpedig határozatlan időre. Samsungnál akkor azt ígérték, hogy két héten belül pontosítani fogják a megjelenést.
Hamarosan jelentkezünk - de tényleg!
Ez az említett két hét járt le most, ám a jelek szerint nem kerültünk közelebb a megoldáshoz. A Samsung ügyfeleknek küldött tájékoztatásában az elcsépelt PR-panelek mellett kevés konkrétumot találni. Annyi biztos, hogy megjelenési dátum továbbra sincs, ami egyre inkább azt a feltételezést erősíti, miszerint nem csupán egyedi esetekről, vagy gondatlan felhasználói magatartásról van szó, hanem minden bizonnyal tervezési hiba áll a háttérben. Utóbbit viszont tényleg nem lehet egy-két héten belül orvosolni.
A Samsung most már nagyon óvatosan fogalmaz, és a következő tájékoztatást az "elkövetkező hetekre" ígéri, ami ugye kellően rugalmasan értelmezhető időtáv. Azok a vásárlók, akik esetleg ennyi hercehurca után elege lett a Galaxy Foldból, egyszerű lemondási lehetőséget is biztosít a gyártó. Sőt a levélből az is kiderül, hogy amennyiben a telefon május végéig sem érkezne meg, akkor minden előrendelést automatikusan törölnek a rendszerükből. A még így is kitartó ügyfeleknek pedig külön jelezniük kell, hogy továbbra is fenntartják vásárlási szándékukat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak