A csevegőalkalmazás használatához az utóbbi években elég volt egy telefonszámmal regisztrálni. Mostantól viszont már csak facebookos fiókkal lehet.

Furcsa karácsonyi ajándékként is felfogható az a változtatás, amit a Facebook csendben hajtott végre a napokban. A közösségi platformtól egy ideje némileg függetlenként funkcionáló Messenger csevegőalkalmazásba ugyanis mostantól nem lehet egy sima telefonszám megadásával regisztrálni.

Egyszerűbb ez így

A Facebook nem kommunikálta előre a változtatást, annak magyarázatával csak azt követően állt elő, hogy az amerikai sajtó képviselő megkeresték őket, miután fény derült a módosításra. A hivatalos álláspont szerint a felhasználók elsöprő többsége amúgy is Facebook-fiókjával csatlakozott a Messengerre, így szimplán az egyszerűsítés kedvéért szűntették meg a telefonos regisztrálás lehetőségét. A bonyolítás 2015 nyarán viszont még nem tűnt problémának, hiszen akkor vezette be a cég a kétfajta csatlakozás rendszerét.

Mostantól azonban ez már nem lehetséges. Az új felhasználóknak már kötelező lesz saját facebookos accountot nyitni, ha használni akarják a Messengert. A korábban telefonszámukkal regisztráló felhasználók esetében viszont (elvileg és egyelőre) nincs változás, azaz továbbra is cseveghetnek az alkalmazás segítségével. Ugyanakkor a változtatás nem mindenkit hagyott érintetlenül, mert egyes reakciókból úgy látszik, a telefonszámos ügyfelek egy részénél nem volt problémamentes az átállás.

Záródnak az ajtók

A Facebook megalkotása mögötti gondolatként Mark Zuckerberg rendszeresen azt hozta fel, hogy szeretné a világot minél nyitottabbá tenni, hogy az embereket közelebb lehessen hozni egymáshoz. Ugyanakkor a közösségi gigapolip alapítója idén már inkább a biztonságos (titkosított) személyes kommunikáció jelszavát tűzte zászlajára. Ennek a fordulatnak persze előzménye volt kismilliónyi bűzös, személyes adatokkal való visszaélésről, vagy éppen csak azok hanyag kezeléséről szóló ügy, illetve a részben ezek miatt fellángoló ellenállás a techcégek túlhatalmával kapcsolatban.

A dolgokat némileg más oldalról megközelítve azt is mondhatjuk, hogy mostanra már simán megéri szorosabbra fogni a nyájat, hiszen a Facebook-birodalom tagjai közül a WhatsApp 1,5 milliárd, a Messenger 1,3 milliárd, míg az Instagram nagyjából 1 milliárd havonta aktív felhasználónál jár. Természetesen ezek között bőven akad átfedés, de ettől fűggetlenül is a világ internetező részének elsöprő többségéről beszélhetünk.

Nem csoda, hogy a cég egyértelmű erőfölényének bebetonozásként értelmezték sokan azt az idén januári hírt, miszerint a Facebook különböző csevegőplatformjai technológiai egységesítésén dolgozik. A Zuckerberg korábbi ígéreteivel ellentétes lépés házon belül sem aratott osztatlan sikert, ám ez önmagában nem akadályozhatta meg a munka elindulását. Az uniformizálás ugyanis az egyszerűbb, olcsóbb működtetés mellett hatékonyabb reklámozást is jelentene, illetve lehetőséget adna újabb szolgáltatások elindítására. A Facebook ezen a területen praktikusan olyanná válhat, mint ami a Google lett a keresők piacán.

Erőnek erejével

Ugyanakkor a meccs még nincs teljesen lefutva. Az maximum a PR-es csapatok számára kellemetlen, hogy jogvédő csoportok, civil szervezetek tiltakoznak a felhasználók digitális lenyomatával gátlástalanul üzletelő techóriások gyakorlata miatt. Az viszont már a legfelső vezetés terveit is keresztül húzhatja, ha a szabályozó hatóságok lépnek fel erélyesebben.

Márpedig pár héttel ezelőtt pont valami hasonlót szellőztettek meg az amerikai lapok. Belső források szerint a versenyjogi témákért felelős Szövetségi Kereskedelmi Bizottságban (Federal Trade Commission - FTC) komolyan mérlegelik azt, hogy hatalmi szóval tiltsák meg a Facebooknak platformjai egységesítését.

Közösség & HR

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.