A csevegőalkalmazás használatához az utóbbi években elég volt egy telefonszámmal regisztrálni. Mostantól viszont már csak facebookos fiókkal lehet.
Hirdetés
 

Furcsa karácsonyi ajándékként is felfogható az a változtatás, amit a Facebook csendben hajtott végre a napokban. A közösségi platformtól egy ideje némileg függetlenként funkcionáló Messenger csevegőalkalmazásba ugyanis mostantól nem lehet egy sima telefonszám megadásával regisztrálni.

Egyszerűbb ez így

A Facebook nem kommunikálta előre a változtatást, annak magyarázatával csak azt követően állt elő, hogy az amerikai sajtó képviselő megkeresték őket, miután fény derült a módosításra. A hivatalos álláspont szerint a felhasználók elsöprő többsége amúgy is Facebook-fiókjával csatlakozott a Messengerre, így szimplán az egyszerűsítés kedvéért szűntették meg a telefonos regisztrálás lehetőségét. A bonyolítás 2015 nyarán viszont még nem tűnt problémának, hiszen akkor vezette be a cég a kétfajta csatlakozás rendszerét.

Mostantól azonban ez már nem lehetséges. Az új felhasználóknak már kötelező lesz saját facebookos accountot nyitni, ha használni akarják a Messengert. A korábban telefonszámukkal regisztráló felhasználók esetében viszont (elvileg és egyelőre) nincs változás, azaz továbbra is cseveghetnek az alkalmazás segítségével. Ugyanakkor a változtatás nem mindenkit hagyott érintetlenül, mert egyes reakciókból úgy látszik, a telefonszámos ügyfelek egy részénél nem volt problémamentes az átállás.

Záródnak az ajtók

A Facebook megalkotása mögötti gondolatként Mark Zuckerberg rendszeresen azt hozta fel, hogy szeretné a világot minél nyitottabbá tenni, hogy az embereket közelebb lehessen hozni egymáshoz. Ugyanakkor a közösségi gigapolip alapítója idén már inkább a biztonságos (titkosított) személyes kommunikáció jelszavát tűzte zászlajára. Ennek a fordulatnak persze előzménye volt kismilliónyi bűzös, személyes adatokkal való visszaélésről, vagy éppen csak azok hanyag kezeléséről szóló ügy, illetve a részben ezek miatt fellángoló ellenállás a techcégek túlhatalmával kapcsolatban.

A dolgokat némileg más oldalról megközelítve azt is mondhatjuk, hogy mostanra már simán megéri szorosabbra fogni a nyájat, hiszen a Facebook-birodalom tagjai közül a WhatsApp 1,5 milliárd, a Messenger 1,3 milliárd, míg az Instagram nagyjából 1 milliárd havonta aktív felhasználónál jár. Természetesen ezek között bőven akad átfedés, de ettől fűggetlenül is a világ internetező részének elsöprő többségéről beszélhetünk.

Nem csoda, hogy a cég egyértelmű erőfölényének bebetonozásként értelmezték sokan azt az idén januári hírt, miszerint a Facebook különböző csevegőplatformjai technológiai egységesítésén dolgozik. A Zuckerberg korábbi ígéreteivel ellentétes lépés házon belül sem aratott osztatlan sikert, ám ez önmagában nem akadályozhatta meg a munka elindulását. Az uniformizálás ugyanis az egyszerűbb, olcsóbb működtetés mellett hatékonyabb reklámozást is jelentene, illetve lehetőséget adna újabb szolgáltatások elindítására. A Facebook ezen a területen praktikusan olyanná válhat, mint ami a Google lett a keresők piacán.

Erőnek erejével

Ugyanakkor a meccs még nincs teljesen lefutva. Az maximum a PR-es csapatok számára kellemetlen, hogy jogvédő csoportok, civil szervezetek tiltakoznak a felhasználók digitális lenyomatával gátlástalanul üzletelő techóriások gyakorlata miatt. Az viszont már a legfelső vezetés terveit is keresztül húzhatja, ha a szabályozó hatóságok lépnek fel erélyesebben.

Márpedig pár héttel ezelőtt pont valami hasonlót szellőztettek meg az amerikai lapok. Belső források szerint a versenyjogi témákért felelős Szövetségi Kereskedelmi Bizottságban (Federal Trade Commission - FTC) komolyan mérlegelik azt, hogy hatalmi szóval tiltsák meg a Facebooknak platformjai egységesítését.

Közösség & HR

Az iPhone-eladások szűk harmada rámehet a kínai hadjáratra

Legalábbis ezt olvasta ki üveggömbjéből az Apple-kérdésekben igen nagy szakértőnek tartott Ming-Csi Kuo.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.