A csevegőalkalmazás használatához az utóbbi években elég volt egy telefonszámmal regisztrálni. Mostantól viszont már csak facebookos fiókkal lehet.

Furcsa karácsonyi ajándékként is felfogható az a változtatás, amit a Facebook csendben hajtott végre a napokban. A közösségi platformtól egy ideje némileg függetlenként funkcionáló Messenger csevegőalkalmazásba ugyanis mostantól nem lehet egy sima telefonszám megadásával regisztrálni.

Egyszerűbb ez így

A Facebook nem kommunikálta előre a változtatást, annak magyarázatával csak azt követően állt elő, hogy az amerikai sajtó képviselő megkeresték őket, miután fény derült a módosításra. A hivatalos álláspont szerint a felhasználók elsöprő többsége amúgy is Facebook-fiókjával csatlakozott a Messengerre, így szimplán az egyszerűsítés kedvéért szűntették meg a telefonos regisztrálás lehetőségét. A bonyolítás 2015 nyarán viszont még nem tűnt problémának, hiszen akkor vezette be a cég a kétfajta csatlakozás rendszerét.

Mostantól azonban ez már nem lehetséges. Az új felhasználóknak már kötelező lesz saját facebookos accountot nyitni, ha használni akarják a Messengert. A korábban telefonszámukkal regisztráló felhasználók esetében viszont (elvileg és egyelőre) nincs változás, azaz továbbra is cseveghetnek az alkalmazás segítségével. Ugyanakkor a változtatás nem mindenkit hagyott érintetlenül, mert egyes reakciókból úgy látszik, a telefonszámos ügyfelek egy részénél nem volt problémamentes az átállás.

Záródnak az ajtók

A Facebook megalkotása mögötti gondolatként Mark Zuckerberg rendszeresen azt hozta fel, hogy szeretné a világot minél nyitottabbá tenni, hogy az embereket közelebb lehessen hozni egymáshoz. Ugyanakkor a közösségi gigapolip alapítója idén már inkább a biztonságos (titkosított) személyes kommunikáció jelszavát tűzte zászlajára. Ennek a fordulatnak persze előzménye volt kismilliónyi bűzös, személyes adatokkal való visszaélésről, vagy éppen csak azok hanyag kezeléséről szóló ügy, illetve a részben ezek miatt fellángoló ellenállás a techcégek túlhatalmával kapcsolatban.

A dolgokat némileg más oldalról megközelítve azt is mondhatjuk, hogy mostanra már simán megéri szorosabbra fogni a nyájat, hiszen a Facebook-birodalom tagjai közül a WhatsApp 1,5 milliárd, a Messenger 1,3 milliárd, míg az Instagram nagyjából 1 milliárd havonta aktív felhasználónál jár. Természetesen ezek között bőven akad átfedés, de ettől fűggetlenül is a világ internetező részének elsöprő többségéről beszélhetünk.

Nem csoda, hogy a cég egyértelmű erőfölényének bebetonozásként értelmezték sokan azt az idén januári hírt, miszerint a Facebook különböző csevegőplatformjai technológiai egységesítésén dolgozik. A Zuckerberg korábbi ígéreteivel ellentétes lépés házon belül sem aratott osztatlan sikert, ám ez önmagában nem akadályozhatta meg a munka elindulását. Az uniformizálás ugyanis az egyszerűbb, olcsóbb működtetés mellett hatékonyabb reklámozást is jelentene, illetve lehetőséget adna újabb szolgáltatások elindítására. A Facebook ezen a területen praktikusan olyanná válhat, mint ami a Google lett a keresők piacán.

Erőnek erejével

Ugyanakkor a meccs még nincs teljesen lefutva. Az maximum a PR-es csapatok számára kellemetlen, hogy jogvédő csoportok, civil szervezetek tiltakoznak a felhasználók digitális lenyomatával gátlástalanul üzletelő techóriások gyakorlata miatt. Az viszont már a legfelső vezetés terveit is keresztül húzhatja, ha a szabályozó hatóságok lépnek fel erélyesebben.

Márpedig pár héttel ezelőtt pont valami hasonlót szellőztettek meg az amerikai lapok. Belső források szerint a versenyjogi témákért felelős Szövetségi Kereskedelmi Bizottságban (Federal Trade Commission - FTC) komolyan mérlegelik azt, hogy hatalmi szóval tiltsák meg a Facebooknak platformjai egységesítését.

Közösség & HR

Repkednek a súlyos büntetések a hazai telkókra

Ezúttal a Magyar Telekom kapott egy 350 milliós pakkot a GVH-tól. A fogyasztókat megtévesztő reklámokért kirótt büntetés azonban csökkenthető az ügyfelek kompenzálásával.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.