A csevegőalkalmazás használatához az utóbbi években elég volt egy telefonszámmal regisztrálni. Mostantól viszont már csak facebookos fiókkal lehet.
Hirdetés
 

Furcsa karácsonyi ajándékként is felfogható az a változtatás, amit a Facebook csendben hajtott végre a napokban. A közösségi platformtól egy ideje némileg függetlenként funkcionáló Messenger csevegőalkalmazásba ugyanis mostantól nem lehet egy sima telefonszám megadásával regisztrálni.

Egyszerűbb ez így

A Facebook nem kommunikálta előre a változtatást, annak magyarázatával csak azt követően állt elő, hogy az amerikai sajtó képviselő megkeresték őket, miután fény derült a módosításra. A hivatalos álláspont szerint a felhasználók elsöprő többsége amúgy is Facebook-fiókjával csatlakozott a Messengerre, így szimplán az egyszerűsítés kedvéért szűntették meg a telefonos regisztrálás lehetőségét. A bonyolítás 2015 nyarán viszont még nem tűnt problémának, hiszen akkor vezette be a cég a kétfajta csatlakozás rendszerét.

Mostantól azonban ez már nem lehetséges. Az új felhasználóknak már kötelező lesz saját facebookos accountot nyitni, ha használni akarják a Messengert. A korábban telefonszámukkal regisztráló felhasználók esetében viszont (elvileg és egyelőre) nincs változás, azaz továbbra is cseveghetnek az alkalmazás segítségével. Ugyanakkor a változtatás nem mindenkit hagyott érintetlenül, mert egyes reakciókból úgy látszik, a telefonszámos ügyfelek egy részénél nem volt problémamentes az átállás.

Záródnak az ajtók

A Facebook megalkotása mögötti gondolatként Mark Zuckerberg rendszeresen azt hozta fel, hogy szeretné a világot minél nyitottabbá tenni, hogy az embereket közelebb lehessen hozni egymáshoz. Ugyanakkor a közösségi gigapolip alapítója idén már inkább a biztonságos (titkosított) személyes kommunikáció jelszavát tűzte zászlajára. Ennek a fordulatnak persze előzménye volt kismilliónyi bűzös, személyes adatokkal való visszaélésről, vagy éppen csak azok hanyag kezeléséről szóló ügy, illetve a részben ezek miatt fellángoló ellenállás a techcégek túlhatalmával kapcsolatban.

A dolgokat némileg más oldalról megközelítve azt is mondhatjuk, hogy mostanra már simán megéri szorosabbra fogni a nyájat, hiszen a Facebook-birodalom tagjai közül a WhatsApp 1,5 milliárd, a Messenger 1,3 milliárd, míg az Instagram nagyjából 1 milliárd havonta aktív felhasználónál jár. Természetesen ezek között bőven akad átfedés, de ettől fűggetlenül is a világ internetező részének elsöprő többségéről beszélhetünk.

Nem csoda, hogy a cég egyértelmű erőfölényének bebetonozásként értelmezték sokan azt az idén januári hírt, miszerint a Facebook különböző csevegőplatformjai technológiai egységesítésén dolgozik. A Zuckerberg korábbi ígéreteivel ellentétes lépés házon belül sem aratott osztatlan sikert, ám ez önmagában nem akadályozhatta meg a munka elindulását. Az uniformizálás ugyanis az egyszerűbb, olcsóbb működtetés mellett hatékonyabb reklámozást is jelentene, illetve lehetőséget adna újabb szolgáltatások elindítására. A Facebook ezen a területen praktikusan olyanná válhat, mint ami a Google lett a keresők piacán.

Erőnek erejével

Ugyanakkor a meccs még nincs teljesen lefutva. Az maximum a PR-es csapatok számára kellemetlen, hogy jogvédő csoportok, civil szervezetek tiltakoznak a felhasználók digitális lenyomatával gátlástalanul üzletelő techóriások gyakorlata miatt. Az viszont már a legfelső vezetés terveit is keresztül húzhatja, ha a szabályozó hatóságok lépnek fel erélyesebben.

Márpedig pár héttel ezelőtt pont valami hasonlót szellőztettek meg az amerikai lapok. Belső források szerint a versenyjogi témákért felelős Szövetségi Kereskedelmi Bizottságban (Federal Trade Commission - FTC) komolyan mérlegelik azt, hogy hatalmi szóval tiltsák meg a Facebooknak platformjai egységesítését.

Közösség & HR

Az ingatlanosok is felfedezték, hogy milyen klassz dolog a mesterséges intelligencia

Szaporodnak a hamisított videós bejárások, tágulnak a lakások, néha pedig felbukkan a semmiből egy-egy hallucinált lépcső is – a lakáskeresők pedig vadászhatnak a generatív MI jeleire a hirdetésekben, ha van hozzá kedvük és idejük.
 
A vállalati IT-költések a hagyományos, tőkebefektetésen alapuló modellről egyre inkább a szolgáltatásalapú, üzemeltetési költségekre épülő megközelítés felé tolódnak el. Utóbbi rugalmasabb, azonban a teljes birtoklási költség sokszor csak utólag válik láthatóvá.

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.