Az alternatív kereső sem akar lemaradni a nagyoktól, de kezdésnek azért óvatosan építi be szolgáltatásába a természetes nyelvi feldolgozásra képes modult.

Az idén 15. születésnapját ünneplő DuckDuckGo egyik legfontosabb célja, hogy megkülönböztesse magát nagyobb riválisaitól, leginkább a piacot domináló Google-től. Az alternatív kereső ezt indulása óta azzal próbálja elérni, hogy ellentétben másokkal, soha nem profilozta a felhasználóit, azaz nem gyűjt róluk adatokat a keresések futtatásakor. Mindez persze azt is jelenti, hogy személyre szabott találatokkal sem tud szolgálni.

A felhasználói elégedettség növelésére azonban itt az új csodaszer, a generatív mesterséges intelligencia. A ChatGPT képességeire építve a Microsoft ezzel igyekszik növelni saját megoldása, a Bing népszerűségét, mire a Google gyorsan reagált a Bard bejelentésével.

Úgy tűnik, a DuckDuckGo sem akar nagyon lemaradni a hype-vonatról, mivel a cég csatasorba állítja a DuckAssist elnevezésű, MI-alapú kiegészítőt. Az erről szóló blogbejegyzés szerint az OpenAI és az Anthropic támogatásával indulhat be a projekt, amely első körben még viszonylag korlátozott képességekkel és eléréssel rendelkezik.

Az azonnali válaszként hívott funkció egyelőre csak bizonyos angol nyelvű kereséseknél jelenik meg a cég mobilos alkalmazását, vagy a más böngészőkre telepíthető bővítményt használóknál. A keresésben megfogalmazott kérdésekre az algoritmus a Wikipédiából, illetve bizonyos esetekben az Encyclopedia Britannicából merítve ad értelmes (és remélhetőleg helytálló) választ.

Langsam spazieren!

Mielőtt a DuckAssist szélesebb körben is elérhetővé válna, a vállalat szeretné az első reakciókat összegyűjteni, és a visszajelzések fényében finomítani, bővíteni a rendszert. Az óvatosság oka egyértelműen az, hogy ezek a reflektorfénybe került természetes nyelvi feldolgozó modulok egyelőre hajlamosak "félremenni". A Google-nél például a Bardot is sikerült egy tárgybeli tévedéssel promózni, a Bingben működő chatbotot pedig gyorsan ráncba kellett szedni, miután számos felhasználót szó szerint zaklatni kezdett.

A DuckDuckGo ugyanakkor látja a potenciált a technológiában, és a közleményben is jelezte, hogy felhasználói a jövőben további, mesterséges intelligenciával feljavított funkciókra számíthatnak.

Cloud & big data

Hadat üzent az adatporszívózó MI-fejlesztőknek a Cloudflare

A cég alapból kitiltja ügyfelei oldaláról a minél több internetes információt felszippantani akaró MI-botokat. A tartalomgyártó weboldalak üzemeltetői pedig egy új szolgáltatásnak köszönhetően "belépő díjat" szedhetnek a webet pásztázó robotoktól.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.