Belső források szerint 200 millió dollárral száll be az Alibaba a kevesebb mint négyéves startupba. Az érdekesebb hír viszont az, hogy az ügylet 15 milliárdra értékeli a céget.

200 millió dollárral száll be befektetőként a Snapchatbe a Alibaba. Az online kereskedelemből valóságos szörnyeteggé hízó kínai vállalatnak ez csak aprópénz, ám a Snapchat tulajdonosi struktúráját sem rázza meg az üzlet. hiszen a hírek szerint 15 milliárd dolláros cégértékelés alapján köttetett a megállapodás.

3,5 év ---> 15 milliárd

Az automatikusan megsemmisülő fényképek küldésével a tinik slágeralkalmazásává váló Snapchat mindössze 2011 szeptemberében indult. Bár az eltelt három és fél év alatt egyelőre nem derült ki, miként lehet az ötletet stabilan jövedelmező vállalkozássá tenni, viszont a befektetőket egy startupnál nem is feltétlenül ez izgatja.

A Snapchat körüli egyik legnagyobb hírverés akkor volt, amikor a Facebook másfél évvel ezelőtt horribilis összegűnek tűnő, 3 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatott tett, amit kerek perec elutasított a startupot alapító, vezető Evan Spiegel. Akkoriban sokan úgy látták, hatalmas hibát követett el a fiatal vállalkozó.

Az idő viszont őt igazolta, hiszen tavaly év végén már 10 milliárdos cégértéken bonyolítottak le egy befektetési kört, most pedig, ha a Bloomberg információi pontosak, akkor már ennek másfélszereséről beszélünk. A 15 milliárdos cégértékkel a Snapchat jelenleg a legtöbbre becsült startupok közvetlen elitjébe került. Csak a taxizásból megtollasodott Uber és a mobilpiacon robbantó Xiaomi tud nálunk komolyabb cégértékelést felmutatni.

Jobb, mint ha a bankban áll?

Felmerül a kérdés, hogy mire is kell az Alibabának ez a számára jelképes méretűnek tekinthető befektetés. A remek üzleti eredményeknek és a csillagászati sikerrel zárult tavalyi nyilvános részvénykibocsátásnak hála a kínai vállalat könnyedén megteheti, hogy kis túlzással bármibe beszáll, amiben akár csak egy kis fantáziát is lát. Csak az elmúlt egy hónap híreiből szemezgetve például utalhatunk a drónfejlesztésre, vagy éppen egy szolid, félmilliárd dollárnál alig nagyobb léptékű részesedésvásárlásra Kína egyik feltörekvő mobilgyártójában.

Egyesek szerint már sima pénzügyi befektetésnek sem lehet utolsó ez a 200 milliós beszálló, hiszen a világpiacon általánosan jellemző nyomot betéti kamatok mellett sokkal nagyobb haszonnal kecsegtet néhány reménybeli startupban tartani a pénzt. Még akkor is, ha ezek egyelőre nem képesek nemhogy nyereségessé válni, de egyáltalán értékelhető mennyiségű bevételt termelni.

Pénzes képernyők

Azért a Snapchatnél folynak a bevételi lehetőségeket megteremtő fejlesztések. Legutóbb például közvetlen pénzküldési funkcióval bővült a paletta. A Square-rel közösen működtetett rendszer egyébként az Alibaba alaptevékenysége szempontjából is érdekes lehet, hiszen az online vásárlások egyre nagyobb részét végzik mobilképernyőkön keresztül, ráadásul az országhatárokon átivelő, egyszerű fizetési módozatok különösen fontosak a kínai piacról a globális játéktérre lépő Alibabának.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.