A tavalyi év végén 2013 legtökösebb startup cégének választottuk rögtönzött listánkon a Snapchatet, ami azóta többszörösen kiérdemelte ezt a díjat. Egyre nagyobb a hiszti az üzenetküldő szolgáltatás körül, a lufi már akkorára dagadt, hogy 10 milliárd dolláros cégértékről beszélnek. Hihetetlen szám egy olyan cég esetében, amely egyelőre bevétel nélkül gyűjtögeti a felhasználókat, a befektetők azonban továbbra is aktívan érdeklődnek a lehetőségek iránt.
Történetmesélés fiataloknak
A legutóbbi bejelentkező állítólag a Yahoo, akinek 10 millió dollárt is megér, hogy részese lehessen a Snapchat őrületnek. A cég vezetői az értékesítés kapcsán továbbra is tartják magukat, tavaly visszautasították a Facebook 3 milliárd dollár értékű felvásárlási ajánlatát, aminek következtében Zuckerberg kénytelen volt beérni a szintén divatos és egyre több felhasználót gyűjtő WhatsApp megszerzésével.
A Snapchat tehát kitart, miközben a tinédzsereken és talán a közösségi média szakértőin kívül senki sem igazán érti, hogy mire ez a nagy felhajtás. A megoldáshoz segít közelebb jutni az iPhone-ért sorban állókról készített videója kapcsán emlegetett Casey Neistat, aki megpróbálta egy rövid videóban felvázolni a Snapchat jelentőségét, viszonyát a többi szolgáltatáshoz és azt, hogy milyen ereje tud lenni egy, az app felületén szervezett találkozónak.
Itt és most
A New York utcáin forgatott kisfilmben több fiatal is megszólal, a vélemény pedig egyöntetűen az, hogy a Snapchat sokkal izgalmasabb, mozgalmasabb, mint a szürkévé halványult Facebook. Az is kiderül, hogy azt alkalmazás már régen nem az önmagukat megsemmisítő, kép alapú üzenetekről szól, sokkal inkább az összefűzhető, a felhasználó egy napját bemutató képsorozatokról (Story), amely 24 óra alatt megsemmisíti magát (mert mégiscsak a Snapchatről van szó).
A Snapchat titka tehát nem a filterezett fotókban, a 140 karakterre limitált üzenetekben, vagy a kedvenc kaják megosztásában rejlik, hanem az egyedi történetek elmesélésében, amire fiatalok milliói kattantak rá az elmúlt hónapokban. Úgy tűnik, hogy a „Most” érzését, az azonnaliságot jelenleg csak a Snapchat tudja biztosítani, és pontosan ez ez az a tulajdonsága, ami a Yahoonak megér 10 millió dollárt.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak