Milliárdokra értékelik, milliókat fektetnek bele, egy fillért sem termel. Mi a Snapchat titka?

A tavalyi év végén 2013 legtökösebb startup cégének választottuk rögtönzött listánkon a Snapchatet, ami azóta többszörösen kiérdemelte ezt a díjat. Egyre nagyobb a hiszti az üzenetküldő szolgáltatás körül, a lufi már akkorára dagadt, hogy 10 milliárd dolláros cégértékről beszélnek. Hihetetlen szám egy olyan cég esetében, amely egyelőre bevétel nélkül gyűjtögeti a felhasználókat, a befektetők azonban továbbra is aktívan érdeklődnek a lehetőségek iránt.

Történetmesélés fiataloknak

A legutóbbi bejelentkező állítólag a Yahoo, akinek 10 millió dollárt is megér, hogy részese lehessen a Snapchat őrületnek. A cég vezetői az értékesítés kapcsán továbbra is tartják magukat, tavaly visszautasították a Facebook 3 milliárd dollár értékű felvásárlási ajánlatát, aminek következtében Zuckerberg kénytelen volt beérni a szintén divatos és egyre több felhasználót gyűjtő WhatsApp megszerzésével.

A Snapchat tehát kitart, miközben a tinédzsereken és talán a közösségi média szakértőin kívül senki sem igazán érti, hogy mire ez a nagy felhajtás. A megoldáshoz segít közelebb jutni az iPhone-ért sorban állókról készített videója kapcsán emlegetett Casey Neistat, aki megpróbálta egy rövid videóban felvázolni a Snapchat jelentőségét, viszonyát a többi szolgáltatáshoz és azt, hogy milyen ereje tud lenni egy, az app felületén szervezett találkozónak.

Itt és most

A New York utcáin forgatott kisfilmben több fiatal is megszólal, a vélemény pedig egyöntetűen az, hogy a Snapchat sokkal izgalmasabb, mozgalmasabb, mint a szürkévé halványult Facebook. Az is kiderül, hogy azt alkalmazás már régen nem az önmagukat megsemmisítő, kép alapú üzenetekről szól, sokkal inkább az összefűzhető, a felhasználó egy napját bemutató képsorozatokról (Story), amely 24 óra alatt megsemmisíti magát (mert mégiscsak a Snapchatről van szó).

A Snapchat titka tehát nem a filterezett fotókban, a 140 karakterre limitált üzenetekben, vagy a kedvenc kaják megosztásában rejlik, hanem az egyedi történetek elmesélésében, amire fiatalok milliói kattantak rá az elmúlt hónapokban. Úgy tűnik, hogy a „Most” érzését, az azonnaliságot jelenleg csak a Snapchat tudja biztosítani, és pontosan ez ez az a tulajdonsága, ami a Yahoonak megér 10 millió dollárt.

Konzumer tech

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.