Hiába gyarapszik, a fiatalok szemében egyre unalmasabb a Facebook, így új játszóterek után néznek.

A Facebook legfrissebb pénzügyi jelentése kapcsán Zuckerberg csapata első alkalommal ismerte el, hogy egyre kevesebb tinédzser használja a közösségi oldalt. A tendencia megfékezésére lazítanak az eddigi, meglehetősen szigorú életkor alapú korlátozáson, így már a 13-17 éve közötti fiatalok is létrehozhatják a fiókjukat. Nagyon úgy tűnik azonban, hogy ezzel a lépéssel elkéstek, mivel a fiatalok egyébként is gyorsan új termékek, alkalmazások után néznek, főleg akkor, ha az addigi túlhasználttá, érdektelenné, unalmassá válik.

A Facebook esetében pontosan ez a helyzet, ezért a tinik olyan új platformokat keresnek, ahol szabadon, a szülői és bármilyen egyéb felügyelet nélkül oszthatják meg a megosztani valójukat. A Market Watch összeállítása jól mutatja, hogy a kifejezetten a mobilos környezet fogja meg ezt a korosztályt, ezért nem véletlen, hogy az 5 alternatívából négyet okostelefonokra álmodtak meg. Lássuk, miért hagyják ott a fiatalok a Facebookot!

Snapchat

A Snapchat tökéletesen ráérzett arra, hogy mire vágynak a fiatalok. Képek, videók küldése úgy, hogy annak ne maradjon nyoma az interneten és csak az láthassa, akinek címezték. A 2011-ben indult Snapchat ezt ígéri, az üzenet megtekintés után eltűnik a mobil kijelzőjéről, sőt a szolgáltató még a szervereiről is törli annak tartalmát. A fotók, illetve 1 és 10 másodperc hosszúság közötti mozgóképek küldésére szolgáló app az indulás óta eltelt rövid idő alatt összeszedett 100 millió felhasználót, akik 350 millió önmegsemmisítő üzenetet küldenek naponta. A Pew Research Center adatai szerint a 18-29 éves korosztályba tartozók 26 százaléka használja az alkalmazást, de az idősebb generációk tagjai is szívesen kipróbálják (5% és 3%).

Pheed

A Pheed az Instagram, a Twitter, a Vine és a Facebook ügyes keveréke, amiből kiemelték a legtöbb idegesítő korlátozást. A megosztáson, egymás követésén alapuló alkalmazásba feltöltött fotókat úgy szerkesztik a felhasználók, ahogy akarják, de nincs méretbeli korlátozás sem. A szöveges üzenetek maximum 420 karaktert tartalmazhatnak, ami korlátos ugyan, de jócskán meghaladja a Twitter sokat szidott 140 karakterét. A videók, hangüzenetek hosszát szintén nem szorítják korlátok közé, akármilyen hosszúak és felbontásúak lehetnek a felvételek. A Pheed 2012 novemberében kezdte pályafutását, ami után 6 héttel már 1 milliós táborról adtak hírt az alapítók, idén márciusra ez a szám 3 millióra nőtt. Az év végére ezt a mennyiséget valószínűleg megduplázza a Pheed, aminek népszerűsítésére egyszer sem használtak reklámot, nem vásároltak hamis felhasználókat, a terjedéshez állítólag elegendő volt az fiatalok egymás közti ajánlása, akiknek 82 százaléka a 18-25 éves korosztályból kerül ki.

PicsArt

Az Instagram sikerének egyik kulcsa az önkifejezés lehetősége, ami még akkor is rendkívül vonzó a  felhasználók szemében, ha csak minimális kreativitást engedélyez az alkalmazás. A PicsArt pont ebben más, mivel itt a cél a művészetek felé hajló közösség összekovácsolása egy fotószerkesztő és rajzoló app segítségével. A PicsArt sokkal több lehetőséget ad a képek manipulálására, átszínezésére, mint az Instagram, és itt is ugyanúgy megtalálható az a képfolyam, ahol a felhasználók megoszthatják műveiket (hiszen közönség nélkül mit sem ér az egész). Az ingyenes applikáció 2011 novemberében került a szoftverboltokba, mostanra 77 millió letöltést ért el, az aktív havi felhasználói számról viszont a cég nem közölt adatokat. Azt azonban lehet tudni, hogy a rajzos kedvű fiatalok (főleg lányok) 20 százaléka 13 és 17 év közötti, a 18-24 éves korosztályhoz tartozók még többen vannak: a felhasználók több mint 40 százaléka ebből a csoportból kerül ki.


Tumblr

A Tumblr nem nevezhető éppen friss szereplőnek a mezőnyben, mivel már 2007 óta megtalálható a neten. A főleg rövid szövegek, képek, videók posztolására kitalált mikroblog platformra akkor hárult nagyobb figyelem, amikor a Yahoo májusban 1,1 milliárd amerikai dollárért felvásárolta az egész céget. Hogy Marissa Mayer hogyan fakaszt pénzt a Tumblr posztokból és felhasználókból, azt egyelőre nem lehet tudni, az azonban világos, hogy ez a formátum szintén nagyon népszerű a fiatalok körében. Az eddig 144 millió blogot, valamint 65 milliárd bejegyzést generáló Tumblr-t a 13-18 éves tinik 60 százaléka használja, de a 19 és 25 év közöttiek körében is nagy népszerűségnek örvend (57%) az oldal.

Vine

Amikor a Twitter idén januárban elindította a rövid videók rögzítésére és megosztására szolgáló Vine-t, hatalmas sikert jósoltak az alkalmazásnak. A helyzet már az iOS verzió publikálása után is jó volt, de amikor júniusban kijött az androidos verzió, akkor indult be igazán az alkalmazás (40 millió felhasználó). A nagy felfutásnak az vetett véget, hogy az Instagram is bevezette a rövid videók posztolásának lehetőségét, ami mindössze annyiban volt más, hogy a felvételek hosszát nem korlátozták 6 másodpercben. A Vine lendülete megtört ugyan, viszont hatalmas visszaesés sem mutatkozott azóta, a megosztási oldalak pedig azóta is tele vannak a Vine-nal készített miniatűr videó etűdökkel. A Vine fiók létrehozásnál nem szükséges életkort megadni, így a Twitter nem rendelkezik erre vonatkozó adatokkal, azt azonban több kutatási eredmény bizonyítja, hogy a fiatalok egyöntetűen a vizuális megosztási formák felé húznak, amit a Vine tökéletesen kiszolgál.

Most érdemes autonóm darukat gyártani

Egy friss iparági elemzés szerint néhány éven belül 6 milliárd dollárosra hízhat a kikötői anyagmozgatást felgyorsító robotdaruk piaca.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.