A Magyar Posta mobilszolgáltatásának lelövése után három szereplő marad a virtuális szolgáltatói piacon.

A Magyar Posta oldalán is megjelent az a tájékoztató, amelyben a Vodafone értesíti a Postafon-ügyfeleket, hogy március 10-től megszűnik a szolgáltatás. A tájékoztató szerint egyébként a két cég "közötti márkázott viszonteladó szerződés 2013. augusztus 31-ével" szűnt meg. A szolgáltatást azonban csak a jövő hónap elején, március 10-én lövik le.

A Postafon Fókusz és Basic csomag tarifa megszűnik. Az előfizetőknek március 10-ig van lehetőségük arra, hogy számcserével másik tarifacsomagra váltsanak. Ha nem élnek ezzel a lehetőséggel, úgy automatikusan átkerülnek a Vodafone Vitamax Prémium Perc tarifacsomagba, amelynek perc- és SMS díja belföldön minden időben, normál díjas irányban 46,5 Ft.

Jelenleg a Fókusz csomag előfizetői percenként 41 forintért telefonálhatnak bármely belföldi hálózatba, és ugyanennyi a normál SMS-ek ára is belföldön.

Még senkinek sem sikerült jól megcsinálni

Az elmúlt néhány évben egy sor kezdeményezés volt ezen a téren. A Red Bull a Telenorral próbálkozott, de már 2010-ben látható volt, hogy a modell nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. 2013 elején a Red Mull Mobile ki is vonult a piacról.

A Lidl 2012 elején lépett erre a piacra a Magyar Telekommal szövetkezve. Az áruházlánc mögött ott volt az otthoni tapasztalat: a modell Németországban már évek óta működött. Ugyancsak 2012-ben, márciusban indult a Tesco Mobile, amely a mai napig az egyetlen valódi virtuális szolgáltatás Magyarországon. Az áruházlánc a Vodafone-nal szövetkezett, miután már az Egyesült Királyságban, Írországban és Szlovákiában bevezette ezt a szolgáltatását, tehát szintén voltak tapasztalatai a szolgáltatás terén. Magyarországon a másfél millió hűségkártyás ügyfelére próbáltak alapozni – azóta kiderült, nem igazán nagy sikerrel.

Szintén még 2012-ben röppent fel a hír, hogy az erőteljes közép-kelet-európai terjeszkedést tervező brit Virgin Mobile is jönne Magyarországra. A Bitport értesülése szerint akkor ezt olyannyira komolyan gondolták, hogy tárgyalásokba is kezdtek a hazai mobilszolgáltatókkal. Ám a következő lépések elmaradtak.

Hernádi Zsolt és Christopher Mattheisen: ők még reménykednek...

Bár kudarok voltak bőven, tavaly a MOL is megpróbálkozott. A Magyar Telekommal kötött startégiai szövetséget, amelybe beleillett a márkázott mobilszolgáltatás indítása is. Akkor a MOL azért keresett úk üzleti lehetőséget, hogy pótolja a dohánytermékek forgalmazásának változása miatt kieső bevételeket. A trafiktörvény miatt ugyanis megszűnt a dohányáruk forgalmazása a kutak shopjaiban.

Mára mindezekből a szolgáltatásokból csupán a Lidlé, a MOL-é és a Tescóé maradt a piacon.

A modell nem illik az országhoz?

Amint a HWSW e témában írt cikke is felhívja a figyelmet, ezek a sikertelen piaci kísérletek figyelmeztető jelek lehetnek az újonnan piacra lépőknek, mindenekelőtt az UPC Magyarországnak, amely jó ideje fontolgatja a mobil piacra lépést virtuális szolgáltatói modellben. A cég azonban érezhetően óvatos. Amikor 2012-ben virtuális mobilnet szolgáltatást indítottak – a Vodafone Magyarország hálózatán – , a cég ügyvezető igazgatója, Betzalel Kenigsztein úgy nyilatkozott, hogy a hangpiacra lépés egyelőre nem időszerű. Kenigsztein szerint ugyanis az nagyobb pénzügyi invesztíciót követelne meg, például széles készülékválasztékot kellene kínálni, és a támogatás sem olcsó.

Mobilitás

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.