A Magyar Posta oldalán is megjelent az a tájékoztató, amelyben a Vodafone értesíti a Postafon-ügyfeleket, hogy március 10-től megszűnik a szolgáltatás. A tájékoztató szerint egyébként a két cég "közötti márkázott viszonteladó szerződés 2013. augusztus 31-ével" szűnt meg. A szolgáltatást azonban csak a jövő hónap elején, március 10-én lövik le.
A Postafon Fókusz és Basic csomag tarifa megszűnik. Az előfizetőknek március 10-ig van lehetőségük arra, hogy számcserével másik tarifacsomagra váltsanak. Ha nem élnek ezzel a lehetőséggel, úgy automatikusan átkerülnek a Vodafone Vitamax Prémium Perc tarifacsomagba, amelynek perc- és SMS díja belföldön minden időben, normál díjas irányban 46,5 Ft.
Jelenleg a Fókusz csomag előfizetői percenként 41 forintért telefonálhatnak bármely belföldi hálózatba, és ugyanennyi a normál SMS-ek ára is belföldön.
Még senkinek sem sikerült jól megcsinálni
Az elmúlt néhány évben egy sor kezdeményezés volt ezen a téren. A Red Bull a Telenorral próbálkozott, de már 2010-ben látható volt, hogy a modell nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. 2013 elején a Red Mull Mobile ki is vonult a piacról.
A Lidl 2012 elején lépett erre a piacra a Magyar Telekommal szövetkezve. Az áruházlánc mögött ott volt az otthoni tapasztalat: a modell Németországban már évek óta működött. Ugyancsak 2012-ben, márciusban indult a Tesco Mobile, amely a mai napig az egyetlen valódi virtuális szolgáltatás Magyarországon. Az áruházlánc a Vodafone-nal szövetkezett, miután már az Egyesült Királyságban, Írországban és Szlovákiában bevezette ezt a szolgáltatását, tehát szintén voltak tapasztalatai a szolgáltatás terén. Magyarországon a másfél millió hűségkártyás ügyfelére próbáltak alapozni – azóta kiderült, nem igazán nagy sikerrel.
Szintén még 2012-ben röppent fel a hír, hogy az erőteljes közép-kelet-európai terjeszkedést tervező brit Virgin Mobile is jönne Magyarországra. A Bitport értesülése szerint akkor ezt olyannyira komolyan gondolták, hogy tárgyalásokba is kezdtek a hazai mobilszolgáltatókkal. Ám a következő lépések elmaradtak.
Hernádi Zsolt és Christopher Mattheisen: ők még reménykednek...
Bár kudarok voltak bőven, tavaly a MOL is megpróbálkozott. A Magyar Telekommal kötött startégiai szövetséget, amelybe beleillett a márkázott mobilszolgáltatás indítása is. Akkor a MOL azért keresett úk üzleti lehetőséget, hogy pótolja a dohánytermékek forgalmazásának változása miatt kieső bevételeket. A trafiktörvény miatt ugyanis megszűnt a dohányáruk forgalmazása a kutak shopjaiban.
Mára mindezekből a szolgáltatásokból csupán a Lidlé, a MOL-é és a Tescóé maradt a piacon.
A modell nem illik az országhoz?
Amint a HWSW e témában írt cikke is felhívja a figyelmet, ezek a sikertelen piaci kísérletek figyelmeztető jelek lehetnek az újonnan piacra lépőknek, mindenekelőtt az UPC Magyarországnak, amely jó ideje fontolgatja a mobil piacra lépést virtuális szolgáltatói modellben. A cég azonban érezhetően óvatos. Amikor 2012-ben virtuális mobilnet szolgáltatást indítottak – a Vodafone Magyarország hálózatán – , a cég ügyvezető igazgatója, Betzalel Kenigsztein úgy nyilatkozott, hogy a hangpiacra lépés egyelőre nem időszerű. Kenigsztein szerint ugyanis az nagyobb pénzügyi invesztíciót követelne meg, például széles készülékválasztékot kellene kínálni, és a támogatás sem olcsó.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak