2021 elején az Amazon és az Apple is képes volt erre, de a többi big tech vállalat is tíz- vagy százezer dollárokat keresett az első három hónap minden egyes percében.

Az már tavaly kiderült, hogy a big tech vállalatok a világjárvány közepette is erős negyedéveket zártak, sőt szinte kivétel nélkül jobb teljesítményt nyújtanak kisebb versenytársaiknál, ahogy a megváltozott feltételek között meglódultak az online vásárlások, a videós streaming szolgáltatások, a felhő alapú előfizetések vagy más digitális technológiák beszerzései. A hét legmagasabban jegyzett technológiai cég piaci kapitalizációja 2020 végére összesen 3,4 ezer milliárd dollárra emelkedett, az idei első negyedévre pedig az Apple és az Amazon is új rekordot jelentő, 100 milliárd dollárt meghaladó bevételt jelentett.

A CNBC néhán nappal ezelőtt közölt érdekes összeállítást, amelyben a szóban forgó márkák (az Amazon, az Apple, az Alphabet, a Microsoft, a Facebook, a Tesla és a Netflix) legutóbbi negyedéves eredményei alapján kiszámolta, melyik társaság mekkora forgalmat generált az év első 90 napjában, ezen belül is mennyit keresett átlagosan minden egyes percben. Az alábbi összegeket úgy érdemes olvasni, ha figyelembe vesszük, hogy a jelzett időszak összesen 129.600 percből állt:

  • Amazon: 837.330,25 dollár/perc
  • Apple: 691.234,57 dollár/perc
  • Alphabet: 426.805,56 dollár/perc
  • Microsoft: 321.805,56 dollár/perc
  • Facebook: 201.936,73 dollár/perc
  • Tesla: 80.162,04 dollár/perc
  • Netflix: 55.270,06 dollár/perc

A big tech cégek percenkénti átlagos bevétele, a játék kedvéért forintban is kifejezve:

  • Amazon: 247,6 millió forint/perc
  • Apple: 204,3 millió forint/perc
  • Alphabet: 126,2 millió forint/perc
  • Microsoft: 95,1 millió forint /perc
  • Facebook: 59,7 millió forint/perc
  • Tesla: 23,7 millió forint/perc
  • Netflix: 16,3 millió forint/perc

Mindez azt jelenti, hogy a hét vállalat átlagosan több mint 373 ezer dollár bevételt termelt percenként. Bár a tavalyi negyedik negyedévre vetítve ugyanez az összeg 416 ezer dollár fölött lenne, az ünnepi bevásárlási időszakotaz Apple és az Amazon is rekord forgalommal zárta – az Amazon például ugyanilyen bontásban több mint 950 ezer dollárt termelt volna az év utolsó három hónapjának minden egyes percében, ami nyilván felhúzza némileg a hét vállalat közös átlagát.

Tőlük már a jó sem elég jó

Az Amazon egyébként az idén már zsinórban a második, 100 milliárd dollár fölötti negyedévet produkálta, és ahogy nemrég írtuk, továbbra is eszméletlenre keresi magát a járvány nyomán kialakult helyzetben. Az Apple évkezdése is remekül sikerült, bár a 100 milliárdos lécet ezúttal nem vitte át. Így is az iPhone-ok eladásainak 65 százalékos növekedéséről számolt be az előző év megfelelő időszakához képest, cégértéke pedig már bőven a 2 ezer milliárd dollár fölött jár.

A Google-t birtokló Alphabet január-márciusi üzleti jelentése szintén a megdöntött rekordokról szólt: a társaság éves szinten 34 százalékos bevételnövekedése magasan az elemzők várakozásai fölé esett, sőt mostani negyedéves forgalmánál eddig egyedül a tavalyi évzárás hozott többet. Kakukktojást csak a Microsoft első naptári (egyben harmadik üzleti) negyedéve jelentett, ami a piaci prognózisokat vagy a vállalat saját tavalyi eredményeit is meghaladó bevételt és nyereséget hozott, ám a részvényárfolyama a jelentés közzétételét követően több mint 3 százalékkal visszaesett, sőt azóta is a lejtőn van. Mivel a Microsoft papírjai az elmúlt hónapokban nagyon sokat erősödtek, a pozitív negyedéves jelentés is képes volt bizonytalanságot okozni a befektetők körében azzal, hogy csak stabilan, de nem elképesztő módon teljesítette túl a előrejelzéseket.

Piaci hírek

Rasszista, gyűlölködő, Hitler-imádó posztokat tolt Musk "javított" chatbotja

A Grokot fejlesztő xAI alig győzi törölni az alig néhány nappal ezelőtt továbbfejlesztett generatív algoritmusból áradó szemetet.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.