Fontos partnert zsákolt be a Commsignia vezetéstámogató rendszerei fejlesztéséhez: a Mitsubishi Electricet. A két vállalat olyan vehicle-to-everything (V2X) technológia kifejlesztésére kötött stratégiai megállapodást, amely egy platformban ötvözi a Commsignia V2X megoldását és a Mitsubishi Electric nagy pontosságú helymeghatározást lehetővé tevő HDL (high-definition locator) technológiáját, olvasható a két cég közös közleményében.
A Commsignia nem autonóm vezetési rendszereket fejleszt, hanem annak egyik kulcselemére, az autók egymás közötti és környezetükkel (állandó és időlegesen változó tereptárgyak, aktív és passzív közlekedésirányító rendszerek, gyalogosok stb.) történő kommunikációjára keres minél hatékonyabb megoldásokat. Fejlett V2X rendszerét már most is több jelentős autógyártó építi be egyes modelljeibe.
Pontosabb adat gyorsabban feldolgozva
Ahhoz azonban, hogy a V2X valóban hatékony legyen, szükség van nagy pontosságú helymeghatározási adatokra. A közösen fejlesztendő platformhoz ezt adja majd a Mitsubishi Electric HDL-rendszere, amellyel a valós idejű helymeghatározást 25 cm-es pontosságúvá sikerült tenni. A japán vállalat az utóbbi két-három évben több olyan vezetéstámogató, elsősorban a közlekedésbiztonságot javító rendszert is bemutatott, amely részben vagy egészében a HDL-technológiára épít. A technológia abban is segíti az autót, hogy az folyamatosan feltérképezhesse környezetét. Ehhez kidolgoztak egy hatékony tömörítési eljárást, amivel a térképi információkat sikerült a gigabájtos nagyságrendről megabájtosra csökkenteni (ez a feldolgozás sebessége miatt is fontos eredmény).
A HDL-információkkal párosítva a Commsignia V2X-megoldását olyan rendszerek építhetők ki, amelyek képesek a járművek körzetében lévő dinamikus körülmények pontos észlelésére, és jelentősen javítják a lehetséges ütközésekre vonatkozó figyelmeztetések pontosságát. Ez olyan szituációban is növeli a közlekedés biztonságát, csökkenti az ütközések valószínűségét, amikor például két autó vizuálisan vagy egyéb szenzorokkal sem érzékelheti egymást (éles kanyarok, keresztirányú forgalom stb.). A megoldás várhatóan csökkenti a téves riasztásokat, és hosszabb reakcióidőt biztosít a járművezetőknek.
A Commsignia az AImotive (melyet tavaly ősszel vásárolt fel a Stellantis), a BME Gépjárműtechnológiai Tanszékén működő Automated Drive labor és az NNG mellett a hazai önvezetési ágazat egyik nemzetközileg is elismert műhelye. Elsősorban az autonóm közlekedési rendszerek kommunikációs részével foglalkozik, így fejlesztéseik egy része nem csak az önvezetésben, hanem például okosváros rendszerekben is használható. Fejlesztési koncepciójukról érdemes visszahallgatni kora tavasszal készített podcastunkat, melyben a BME Automated Drive laborját irányító Szalay Zsolt egyetemi docens mellett a Commsignia kutatási igazgatóját, Váradi Andrást faggattuk az önvezetés jelenéről-jövőjéről.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak