A Huawei még novemberben erősítette meg, hogy az intelligens autóipari megoldásokat fejlesztő és gyártó Intelligent Automotive Solution (IAS) üzletágát hamarosan leválasztja magáról, különálló cégbe szervezve a részleg alapvető technológiáit és erőforrásait. A Reuters akkori értesülései szerint a frissen alapított vállalat nagyjából fele kerülhet új tulajdonosi kör kezébe, és miután szakmai befektetések formájában jelentős mennyiségű tőke érkezhet a kínai technológiai óriáshoz, az önálló járműipari üzlet értéke elérheti majd a 250 milliárd jüant (nagyságrendben 35 milliárd amerikai dollárt) is.
A Huawei szerdán, az április 25-én kezdődő Pekingi Autószalon előtt bejelentette azt a szoftvermárkát is, ami alatt az elektromos járműipar jelentős szereplőjévé fejlődne. A Qiankun brand kiterjesztésével a vállalat olyan önvezető rendszereket tervez, amelyek mindent lefednek a futóműtől a vezérlésen át az audiorendszerekig, és arra számít, hogy a Qiankun egy éven belül több mint 10 új modellben debütálhat a piacon. Az IAS üzletág vezérigazgatója szerint 2024-ben az intelligens vezetés már tömegesen jelenik meg a kereskedelmi forgalomban, és az év végéig 500 ezer fölé növekedhet a Huawei önvezető rendszerével felszerelt autók száma az utakon.
A körülmények így sem ideálisak
A társaság eddig 7 elektromos modellt is bemutatott már hazai autógyártókkal együttműködve, amelyek saját értékelése szerint "jól fogynak". Ezek közül a legújabb a kedden bemutatott S9 szedánt is, a BAIC Stelato luxusmárkájának első modellje. A Reuters beszámolója ezzel kapcsolatban kiemeli, hogy a Huawei akkor fordul rá teljes erővel az elektromos járművekre, amikor Kínában, a világ legnagyobb autópiacán egyre látványosabb árháború zajlik több mint 40 márka között az eladások lassulása és a mélyülő kapacitásfelesleg mellett.
Az amerikai Tesla is éppen most jelentette be, hogy az idei első negyedévben 55 százalékkal csökkent a profitja az előző év megfelelő időszakához viszonyítva. A visszaesést az ár- és keresletcsökkenések mellett különféle "előre nem látható kihívásokkal" indokolták, amelyek nyomán több mint 14 ezer embert bocsátanak el a társaságtól. A kedvezőtlen körülményekről szólva a társaság vezérigazgatója megerősítette, hogy az elektromos járművek felfutása világszerte akadályokba ütközött, és sok autógyártó lép vissza a plug-in hibridek irányába. (Igaz, ez a megközelítés azt is jelenti, hogy a Tesla és más EV-gyártók továbbra is jól keresnek majd a szén-dioxid-kvóták értékesítésével.)
a kép forrása: huawei.com
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak