A kínai vállalat szerint jelentős átalakulás előtt áll az autóipar, ők pedig vezető szerepre törekednek az "intelligens vezetés forradalmában".

A Huawei még novemberben erősítette meg, hogy az intelligens autóipari megoldásokat fejlesztő és gyártó Intelligent Automotive Solution (IAS) üzletágát hamarosan leválasztja magáról, különálló cégbe szervezve a részleg alapvető technológiáit és erőforrásait. A Reuters akkori értesülései szerint a frissen alapított vállalat nagyjából fele kerülhet új tulajdonosi kör kezébe, és miután szakmai befektetések formájában jelentős mennyiségű tőke érkezhet a kínai technológiai óriáshoz, az önálló járműipari üzlet értéke elérheti majd a 250 milliárd jüant (nagyságrendben 35 milliárd amerikai dollárt) is.

A Huawei szerdán, az április 25-én kezdődő Pekingi Autószalon előtt bejelentette azt a szoftvermárkát is, ami alatt az elektromos járműipar jelentős szereplőjévé fejlődne. A Qiankun brand kiterjesztésével a vállalat olyan önvezető rendszereket tervez, amelyek mindent lefednek a futóműtől a vezérlésen át az audiorendszerekig, és arra számít, hogy a Qiankun egy éven belül több mint 10 új modellben debütálhat a piacon. Az IAS üzletág vezérigazgatója szerint 2024-ben az intelligens vezetés már tömegesen jelenik meg a kereskedelmi forgalomban, és az év végéig 500 ezer fölé növekedhet a Huawei önvezető rendszerével felszerelt autók száma az utakon.

A körülmények így sem ideálisak

A társaság eddig 7 elektromos modellt is bemutatott már hazai autógyártókkal együttműködve, amelyek saját értékelése szerint "jól fogynak". Ezek közül a legújabb a kedden bemutatott S9 szedánt is, a BAIC Stelato luxusmárkájának első modellje. A Reuters beszámolója ezzel kapcsolatban kiemeli, hogy a Huawei akkor fordul rá teljes erővel az elektromos járművekre, amikor Kínában, a világ legnagyobb autópiacán egyre látványosabb árháború zajlik több mint 40 márka között az eladások lassulása és a mélyülő kapacitásfelesleg mellett.

Az amerikai Tesla is éppen most jelentette be, hogy az idei első negyedévben 55 százalékkal csökkent a profitja az előző év megfelelő időszakához viszonyítva. A visszaesést az ár- és keresletcsökkenések mellett különféle "előre nem látható kihívásokkal" indokolták, amelyek nyomán több mint 14 ezer embert bocsátanak el a társaságtól. A kedvezőtlen körülményekről szólva a társaság vezérigazgatója megerősítette, hogy az elektromos járművek felfutása világszerte akadályokba ütközött, és sok autógyártó lép vissza a plug-in hibridek irányába. (Igaz, ez a megközelítés azt is jelenti, hogy a Tesla és más EV-gyártók továbbra is jól keresnek majd a szén-dioxid-kvóták értékesítésével.)

a kép forrása: huawei.com

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.