A néhány éve alapított divízió önállósodik, tulajdonosi körébe pedig több kínai autóipari szereplő vásárolhatja be magát. A Reuters szerint komoly összegekért.

Ez eddig teljes egészében a Huawei Technologies tulajdonában lévő, intelligens autóipari megoldásokat fejlesztő és gyártó Intelligent Automotive Solution (IAS) üzletág hamarosan levállik az anyacégről, miközben szakmai befektetések formájában jelentős mennyiségű friss tőke érkezhet a kínai technológiai óriáshoz.

A Huawei múlt vasárnap jelentette be, hogy az IAS-t egy teljesen különálló cégbe szervezi ki, amely megkapja a részleg alapvető technológiáit és erőforrásait. A Reuters tűzhöz közelálló, de nevük elhallgatását kérő informátorokra azt közölte, hogy a reorganizáció keretében várhatóan a frissen alapítandó vállalat nagyjából fele kerülhet új tulajdonosi kör kezébe. A tulajdonrészekről folyó tárgyalások alapján az új cég értéke elérheti a 250 milliárd jüant is, ami megközelítőleg 35 milliárd amerikai dollárnak felel meg.

Sokan fizetnének sokat

A hírügynökségi beszámoló alapján a legföbb partner az autóiparban érdekelt Chongqing Changan Automobile lehet, amely mintegy 35 százalékot birtokolhat az önállósodó IAS-ból. További 5 százaléka lehet a Changan Autót is portfóliójában tudó, állami tulajdonú China South Industries Groupnak.

További potencionális részvényesként emlegetik a szintén állami tulajdonú FAW Group és Dongfeng Motor Group autógyártókat, amelyek a pletykák szerint ugyancsak előrehaladott tárgyalásokban vannak a Huawei menedzsmentjébel. Ők egyenként legfeljebb 5-5 százalékot terveznek megvásárolni.

Mindezek alapján a közeljövőben a Huawei vélhetően a fejlett autóipari szoftvereket és megoldásokat fejlesztő új vállalat legnagyobb befolyással rendelkező részvényese marad, de ahogy a Reuters beszámolója is megemlíti, a pontos arányok és a fizetendő összegek is változhatnak a tárgyalások utolsó fázisában.

A Huawei a Reuters érdeklődésére megerősítette, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytat bizonyos tulajdonrész eladásáról az új, intelligens autókat gyártó cégében. És a lehetséges befektetők között van a Chongqing Changan Automobile is. A cég ugyanakkor az értékelésre vonatkozó számokat nem kívánta kommentálni.

Ritka, de nem példa nélküli

Mint ahogy a hírügynökségi beszámoló megjegyzi, az ilyen jellegű kiválás ritka az 1987-ben alapított Huawei történetében, amely az alapító Zsen Cseng-fej (Ren Zhengfei) mellett közel 100 ezer kisrészvényes alkalmazott tulajdonában van. 2020-ban mégis valami hasonlóra kényszerült a cég azt követően, hogy az USA-ban komoly szankciókkal sújtották nemzetbiztonsági kockázatokra hivatkozva. Akkor a Honor okostelefon-márkát kellett házon kívül tenni annak érdekében, hogy az tovább működhessen. (Mindez egyébként annyira jól sikerült, hogy az önállóvá vált Honor immár a tőzsdére készül.)

A Reutersnek nyilatkozó források szerint a mostani váltást elsősorban az IAS relatív sikertelensége kényszerítette ki. A vállalat az elmúlt néhány évben 3 milliárd dollárt fektetett az egységbe, miközben 7000 fősre duzzasztotta fel a részleg kutatásfejlesztési csapatát. Ennek ellenére a divízió még az idei első félévben is mindössze 1 milliárd jüan bevételt hozott, ami százalékban sem kifejezhető csepp a cégcsoport több mint 310 milliárd jüanos összforgalmához képest.

Az önállósodás és a részleges eladás komoly tőkéhez juttatja a Huaweit, miközben megnyitja a lehetőséget egy későbbi, a pletykák alapján szintén tervben lévő tőzsdei bevezetés előtt.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.