Majdnem pontosan három évvel ezelőtt adott ki szűkszavú sajtóközleményt a Huawei Technologies arról, hogy okostelefonos részlege megszabadul az olcsóbb árkategóriás termékkört képviselő Honor márkától. A brandet a Shenzhen Zhixin New Information Technology nevű, a Huawei székhelyének otthont adó Sencsen város kormányzatának tulajdonában álló vállalat viszonteladókkal közösen alakított konzorciuma vásárolta meg. Az ügylet hátterében nem tisztán üzleti megfontolások álltak, hiszen a kínai technológiai óriás akkor már évek óta a nemzetbiztonsági indokok miatt hozott amerikai szankciók és korlátozások harapófogójában működött. (Az USA hozzáállása pedig azóta sem változott sokat.)
Egyedül is boldogulnak
Az azóta önálló úton járó Honor nem tűnt el a süllyesztőben, sőt egy tegnapi bejelentés szerint közeleg a cég nyilvános tőzsdei bevezetése is. A Reuters beszámolója alapján a telefonok mellett tableteket, okosórákat és egyéb elektronikai eszközöket gyártó cégnél nem állítottak fel határidőt a parkettre lépéssel kapcsolatban. Még az sem dőlt el, hogy a világ melyik tőzsdéjén jegyzik majd a vállalatot. A nyilvános részvénykibocsátás a céges kommunikáció alapján a társaság fejlődésének következő lépéseként funkcionál.
A legfrissebb piackutatási adatok szerint a Honor 11,8 millió eladott készülékkel a legkomolyabb szereplője volt a kínai okostelefonos szegmensnek az idei harmadik negyedévben. A Canalys jelentése alapján 2022 egészére vonatkozóan pedig a második legtöbb készüléket szállították le a hazai piacon.
A márka jelenléte külföldön már nem ennyire erős, de a Counterpoint Research friss elemzése alapján a Honor a legutóbbi negyedévben az ötödik legnagyobb brand volt Európában. Ráadásul a Honor volt az egyetlen jelentősebb piaci szereplő, amelyik a szektor egészében mért kétszámjegyű éves visszaesés ellenére még növelni is tudta forgalmát. Ennek köszönhetően az értékesítési volumen újra megközelítette azokat a szinteket, amelyeket még a Huawei kötelékén belül sikerült egykor produkálni.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak