Tegnap a Meta alapító-vezérigazgatója, Mark Zuckerberg jelentette be Instagramon cége új headsetjének érkezését. A Quest 3-mal a felhasználók a termékcsalád korábbi tagjaihoz hasonlóan a virtuális- és a kiterjesztett valóság (VR/AR) élményeiben is elmerülhetnek majd.
A hivatalos tájékoztatás ugyan nem merül el a technológiai finomságokban, de néhány részlet azért így is kiderült. A headset 499 dolláros árcédulával érkezik majd valamikor idén ősszel. Az eszköz a fejlesztéseknek köszönhetően 40 százalékkal vékonyabb lesz elődjénél, így várhatóan viselet könyebb, kényelmesebb lesz hosszabb távon is. A Qualcomm új generációs Snapdragon csipjének köszönhetően a grafikus teljesítmény a Quest 2 képességeihez viszonyítva megduplázódik az ígéretek szerint.
A Meta a bejelentéssel párhuzamosan egyrészt csökkenti a meglévő Quest 2 headsetek árát, másrészt ígéretet tett, hogy a "gödülékenyebb felhasználói élmény" biztosítására további teljesítménybeli fejlesztésekkel támogatja ezeket a modelleket.
Úgy jó, hogy annyira nem jó
A cég jelenleg meglehetősen kényelmesen ül a VR-headsetek piacának tetején. Az IDC piackutató becslése szerint a tavaly értékesített 8,8 millió termékből közel 80 százalék a Quest márkához kötődött. Második helyen messze lemaradva a nagyjából 10 százalékos részesedéssel bíró kínai ByteDance áll Pico nevű sisakjával.
A probléma ugyanakkor az, hogy a technológia továbbra is jellemzően a leglelkesebb (és tehetősebb) játékosok alkotta nem túl nagy felhasználói tábort érdekli csak. Ráadásul a pandémia lecsengésével a lezárások idéjén támadt hirtelen érdeklődés is elhalni látszik. Jelentések szeirnt az idei első negyedévben éves szinten több mint 50 százalékkal csökkent az AR/VR headsetek forgalma. Ezt visszatükrözi a Meta Reality Labs részlegének legutóbbi teljesítménye is, amelynek bevételei lefeleződtek a legutóbbi negyedévben.
Mások is érdeklődnek
A vélhetően késő ősszel érkező Oculus 3-nak így minden bizonnyal az lesz a feladata, hogy új lendületet adjon a metaverzum ideáját kergető cég hardveres vonalának. Ez azonban nem lesz könnyű, mivel egyre több szereplő jelenik meg a piacon, köztük jó pár kifejezetten nehézsúlyú versenyzővel.
A Sony például nemrégiben debütált második generációs headsetjével. A Playstation 5-höz fejlesztett PS VR2 ugyan meglehetősen borsos, 550 dolláros áron került forgalomba, ám a hírek alapján jobban fogyott, mint a japán gyártó első VR-sisakja.
És persze mindenképpen érdemes az Apple-t is felemlegetni. A cég jó pár éve készíti elő belépését az AR/VR világba, ami több csúszás után most már valószínűleg tényleg napokon belül valósággá válik. A várakozások szerint ugyanis a cég jövő héten esedékes éves fejlesztői konferenciáján ránthatják le a leplet a pletykák szerint 3000 dolláros árszinten érkező (ennek megfelelően egyelőre nem a tömegeknek szánt) első almás headsetről.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak