Egy friss felmérés alapján az amerikai tizenévesek többsége bizonytalan vagy érdektelen a virtuális valósággal kapcsolatban, ami nem sok jót ígér a metaverzum belátható jövőjét illetően.

A Walt Disney nemrég szüntette meg a metaverzummal kapcsolatos stratégiáján dolgozó részleget, a Microsoft szintén a közelmúltban zárta be az AltspaceVR közösségi VR-platformot, és már a Facebook nevét Metára cserélő Mark Zuckerberg is a generatív mesterséges intelligencia fejlesztésérő szóló tervekkel próbál a befektetők kedvére tenni. A virtuális valóság a jelek szerint nekiszaladt a kemény realitásnak, és a két évvel ezelőtti forró technológia mára teljesen kihűlt – olvasható a The Wall Street Journal elemzésében, melyben megállapítják, hogy a kiadáscsökkentés és az elbocsátások időszakában sok vállalatnál engedik el az ilyen bizonytalan kimenetelű projekteket.

A mesterséges intelligencia utóbbi időben tapasztalt divatulláma viszont azonali alkalmazásokkal és kiaknázható lehetőségekkel kecsegtet, így a rövid időn belül realizálható nyereség és a távoli ígéretek közül egyre kevesebben hajlandók az utóbbira áldozni. Ráadásul a WSJ máshol azt is megjegyzi, hogy a Meta Quest 2 headsetek eladásai is csökkentek az elmúlt negyedévben, ami összhangban van a Horizon Worlds alkalmazás felhasználóinak alacsony számával. A metaverzum koncepciója eleve homályos, az eddigi megvalósítás pedig csalódást keltő volt, így nem csoda, hogy már a Meta befektetői is nyűgösek a feneketlen kútba öntött dollármilliárdoktól.

Nem látszik, hogy később mitől indulna be

A technológia sikere egyenes összefüggésben van a felhasználók kritikus tömegének megmozgatásával, egy frissen közzéztett felmérésből pedig kiderül, hogy erre belátható időn belül nem lesz sok esély. A virtuális valóság eddig nem tudta felkelteni az amerikai tizenévesek érdeklődését: a Piper Sandler befektetési bank által megkérdezett 5600 tinédzser 29 százaléka rendelkezett VR-képes eszközökkel, és mindössze 4 százalékuk számolt be róla, hogy azokat napi szinten használja. Ez nyilván kedvező arány lenne, ha a Meta vetőgépeket árulna, de gyenge eredmény, ha az okostelefonokat nyugdíjba küldő konzumer technológiát próbálja eladni.

A válaszadók 7 százalék mondta azt, hogy a jövőben VR headsetek vásárlását tervezi, és több mit fele részben, 52 százalékban vallották magukat bizonytalannak vagy érdektelennek az ilyen megoldások iránt. A virtuális valóságra épülő ökoszosztémának ezek szerint nem sikerült kapcsolatot teremtenie azzal a csoporttal, amelyik hagyományosan meghatározza az új elektronikai eszközök (például az okostelefonok vagy korábban a hordozható zenelejátszók) felfutását. A Piper Sandler mindebből arra következtet, hogy a virtuális valóság továbbra is a korai szakaszában jár, a kérdés pedig az, hogy a Meta következő generációs termékei vagy az Apple állítólagos nagy bejelentései képesek lehetnek-e lendületet adni az iparágnak.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.