A japánok egy új crowdfunding platformmal segítik az alkalmazottak ötleteit megvalósítani.

A közösségi finanszírozás mostanra a termékek megvalósításának egyik hasznos eszközévé vált. Mi is több eseten számolunk be olyan projektekről, amelyekre vásárlók ezrei áldoztak úgy pénzt, hogy magát a terméket csak hónapokkal később kapják kézhez. A látványos sikerek mellett persze rengeteg elbukó kampány is van, de egy-egy Kickstarter, vagy Indiegogo projekt még akkor is kiváló eszköze a figyelem felhívásnak, ha a kívánt összeg nem jön össze.

Szállj velem!

A crowdfunding eddig jellemzően kis vállalkozások, startup cégek eszköze volt, és nagyobb vállalatok is inkább a marketing részeként használták. Éppen ezért különleges a Sony legutóbbi próbálkozása, amivel az eddigiektől teljesen független, saját közösségi finanszírozási rendszert hozott létre. A First Flight pontosan úgy épül fel, ment az előbb említett két nagy oldal, azzal a különbséggel, hogy itt a Sony fejlesztőinek kísérleti termékeit lehet támogatni.

A Sony közleménye szerint nem egy olyan termékötlet születik házon belül, amelyek a nagyvállalati felépítés miatt képtelen eljutni a megvalósításig. A First Flight ezeknek a projekteknek adja meg a lehetőséget ahhoz, hogy elkészüljenek, új bevételi forrást is generálva ezzel.

A japánok azt is hangsúlyozzák, hogy a hagyományos keretek között megtervezett, majd legyártott termékekkel kapcsolatban nagyon nehéz hasznos visszajelzéseket kapni, a First Flight azonban pontosan azt a kétoldalú kommunikációt teremti meg az ötletgazdák és a támogatók között, ami egyébként hiányzik.

FES, MESH, HUIS

Az oldalon minden termék saját adatlappal, leírással, képekkel és videókkal mutatkozik be, és a többi hasonló felülethez hasonlóan, itt is van egy célösszeg. A First Flight jelenleg három kampányt tartalmaz, amiből kettő már lefutott, egy pedig még aktív szakaszban van. A sikeresek közé tartozik az egyedileg programozható, a lakás automatizálására, vagy csak egyszerű barkácsolásra használható MESH, illetve a tavaly decemberben általunk is bemutatott FES karóra (lásd nyitókép).

A harmadik, még aktív kampány egy programozható, egyszerű kezelőfelületű távirányító, a HUIS. Erre a termékre 5 millió jent (kb. 11 millió forint) céloztak meg, amiből több mint az 50 százalék meg is van, azaz nagy eséllyel sikeres lesz.

A First Flight egyelőre kizárólag Japánban érhető el, és úgy tűnik, hogy a jövőben is a cég saját fejlesztései kaphatnak helyet rajta. A Sony ily módon egyrészt a házon belül folyó, ígéretes ötleteket szeretné felkarolni, de a vezetőség arra is számít, hogy ezzel a vállalat újra visszatalál a korai, kísérletezős, újító énjéhez, amit saját bevallása szerint is kissé szem elöl vesztett az utóbbi években.

Piaci hírek

Nem tudja kihúzni magát a Google az EU-s gigabüntetés alól

A keresőóriást Brüsszel 4,1 milliárd euróra büntette erőfölénnyel való visszaélés miatt. A cég fellebbezett, ám esélyeit minimalizálja, hogy a legfelsőbb bíróság tanácsadója az Európai Bizottság mellé állt.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.