A Pebble Time lett minden idők legsikeresebb közösségi finanszírozású terméke.

A Kickstarter közösségi finanszírozási oldal 3 legtöbb pénzt termelő projektje közül kettő egy e-ink kijelzős, szíjjal ellátott óra, ami Pebble névre hallgat. Az első kiadás még 2012-ben indult és a 10 millió dollárt meghaladó támogatási összeggel sokáig rekordernek számított. Ezt a címet átmenetileg elvesztette, de csak idén márciusig, amikor jött a Pebble Time, ami minden korábbi rekordot megdöntött.

Minden pénzt megér nekik

20 338 986 ezer dollár, azaz 5 és fél milliárd forint: ennyi pénzt adott ki közel 80 ezer támogató azért, hogy legyen egy immáron színes kijelzős, Android és iOS alapú mobileszközökkel együtt használható okosórája. Elképesztő összegről van szó, pedig az óra a korábbi modellhez képest nem, sok eget rengető újdonságot kínál: színes e-ink panel, megújított, egy idővonalat képező kezelőfelület, átszabott külső, igényesebb anyagok.

A piac többi szereplője is aktívan keresi az utat az okosórák között és ebben meg is fogható a Pebble sikerének titka. A Pebble 2012 óta már nem keresi, hanem megtalálta a stratégiát és az is hatalmas előnyt ad a terméknek, hogy ez volt az első olyan óra, ami mögött elképzelés, közösség és ötlet húzódott meg. A cég tudatosan építi kezdetektől fogva a fejlesztői tábort, már az első, hardveresen nem túl kifinomult kiadás is rövid időn belül kapott egy komplett szoftverboltot, ami szintén sokat dobott a népszerűségen.

Mindezeken túl a Pebble hordoz egy alternatív, a fősodortól, gigacégektől egyértelműen megkülönböztető attitűdöt, plusz az sem elhanyagolható körülmény, a vásárlók elérhető áron kapnak valami hasznosat, ami nem merül le egy nap alatt. A másik, technológiai vetületű momentum a smartstrap bevezetése, ami a lehetővé teszi a Pebble-t a jövőben külső hardverek, és szolgáltatások támogassák.

Őket szereti a közösség

A 20 millió dollár nem csak a Pebble, hanem a közösségi finanszírozás sikere is, mivel ennél jobb reklám nem létezik a mozgalom népszerűsítésére. A Kickstarter csúcstartója eddig a bolondos, poénos, sok extra funkcióval megbolondított és most második helyre csúszott hűtőtáska volt (13,2 millió dollár), a negyedik helyen pedig az Oatmeal és egyéb játékfejlesztők által kitalált kártyajáték van, ami Exploding Kittens (azaz Felrobbanó Cicák) néven szedett össze 8,7 millió USD-t. A harmadik helyet továbbra is őrzi az első Pebble, a top 5-be pedig befért még az általunk is tesztelt, androidos játékkonzol, az OUYA.

A másik nagy, ismert közösségi finanszírozási oldal, az Indiegogo rekorderei 10 millió dollár alatt maradnak. A legtöbb pénzt (7,6 milliónál jár most) összehozó és még 7 napig aktív projektnek például semmi köze a technológiához, mivel a mézgyűjtés egy új módszeréhez toboroz támogatókat. A harmadik helyezett egy elektromos kerékpáré, és az első 10-ben több filmes, és webes kampány is megtalálható. 

Konzumer tech

A csehek uralják a hazai e-kereskedelmi rangsort

A PwC Magyarország által közölt felmérés szerint a magyar piacon működő online kereskedők toplistáját két cseh hátterű vállalkozás, az Alza.hu és a Kifli.hu vezeti.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.