A FES minimalista dizájnnal és okosfunkciók nélkül is különleges tud lenni.

Amikor azt hisszük, hogy a digitális (okos)órák területén már láttunk mindent, akkor jön egy olyan megoldás a Sony háza tájáról, amire nem számítottunk. Ha az Apple okosórája az alaposan feldíszített karácsonyfa, akkor a FES óra maga az egyszerűség és a puritánság, amiben azonban - éppen ezért - rengeteg lehetőség rejlik.

Egyszerű, de nagyszerű

A FES a Fashion Entertainments nevű japán startup rövidítéséből származó név, akik a Sony támogatásával azon dolgoznak, hogy miként lehet az e-book olvasóknál már megismert e-ink kijelzőt a lehető legsokoldalúbban felhasználni. Ennek a kísérletsorozatnak az első eredménye a hihetetlenül vékony, egyszerű, és minden bonyolultabb tudástól mentes FES óra.

Az egyelőre prototípusként létező, de a videók szerint abszolút működőképes eszköz minden porcikájában egy anti okosóra, hiszen nélkülözi az említett időmérőkre jellemző intelligens funkciókat, mindössze az időt mutatja, viszont nem csak az óralap, hanem a szíj is egyetlen e-ink panelből áll. Ezért egy gombnyomásra a teljes felület, vagy annak egy bizonyos része megváltozik és a hangulatnak megfelelő színben pompázhat, ha tulajdonosa úgy akarja.

A dizájncsapat videójából kiderülhet, hogy az e-inkben nagy lehetőséget látnak a fejlesztők és a jövőben jöhetnek a hangulat szerint változtatható színű szemüvegkeretek, csokornyakkendők, illetve ezen az alapon bármilyen ruházati kiegészítő. A közös pont mindegyikben az e-ink használata, ami az olcsósága mellett rendkívül keveset is fogyaszt, ami a FES óra esetében akár 60 napos működési időt is jelent.

Elsőként Japánban méri az idő

A piaci megjelenésre (Európában legalábbis) még biztosan várni kell, Japánban viszont a szerencsés támogatók jövő májusban megszerezhetik az első példányokat. A termék piacra dobása a mostanában nagy népszerűségnek örvendő közösségi finanszírozás keretein belül történik, amihez a japán Makuake oldal adja a kereteket.

Konzumer tech

A csehek uralják a hazai e-kereskedelmi rangsort

A PwC Magyarország által közölt felmérés szerint a magyar piacon működő online kereskedők toplistáját két cseh hátterű vállalkozás, az Alza.hu és a Kifli.hu vezeti.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.