Nagyrészt sikerült megúszniuk a teljes járműipari ágazatot súlyosan érintő ellátási problémákat, bár kiderült, hogy elektromos kamion az idén sem lesz.

A Tesla hétfőn tette közzé második negyedévének eredményeit, amelyekkel még úgy is látványosan felülmúlta a Wall Street várakozásait, hogy az autógyártók világszerte komoly gondokkal küzdenek a félvezetőipari komponensek és az ellátási lánc egyéb problémái miatt. A Mercedes-Benz kecskeméti gyáráról például éppen tegnap derült ki, hogy a szállítási nehézségek nyomán három hétre ismét felfüggeszti a termelést, miután januárban egyszer már kifogytak egy Japánban gyártott csipből, és soron kívül kénytelenek voltak tíz napra leállni a munkával.

Az amerikai gyártó közel 12 milliárd dolláros bevétellel zárta az áprilistól júniusig tartó pénzügyi időszakot, 1,14 milliárd dolláros nettó profitja pedig részvényenként 1,45 dollárot jelent, szemben a 0,97 dollár körüli piaci várakozásokkal. Ezzel a Tesla negyedéves profitja első ízben lépte át a milliárd dolláros küszöböt, ami azért is különösen jelentős eredmény, mert ez volt a vállalat első olyan negyedéve, amikor szén-dioxid-kibocsátási kvótájának továbbértékesítése nélkül is simán nyereséges lett volna.

A tegnap közölt adatok alapján a siker receptje ezúttal igen egyszerű volt. A társaság növelte a termelését, miközben sikerült csökkentenie a költségeit is, és ebbe az olyasmi sem zavart bele érdemben, mint a mondjuk a cég tuljdonában lévő bitcoin-állomány értékcsökkenése miatti 23 millió dolláros leírás. A Tesla 2021 eddig eltelt időszakára nézve folyamatosan erős eladási számokat produkált, bár azt maga is elismerte, hogy az ellátási nehézségek és a csiphiány hatásainak mérséklése komoly erőfeszítéseket igényelt.

Így már a 800 ezres tétel is reális

A negyedéves beszámoló kapcsán az egyetlen negatívum, amit a kommentárok mindenhol kiemelnek, egy még be sem vezetett termékkel kapcsolatos. A Tesla ismét odébb tolta elektromos kamionjának tervezett megjelenését, amire legkorábban már csak 2022-ben számíthatunk – szemben a legelső elképzelésekkel, amelyek értelmében már három éve a piacon kellene lenniük az új járműveknek. A mostani indoklás azonban éppen az emlegetett csiphiánnyal és a meglévő tevékenységek zavartalanságának biztosításával függ össze.

A vállalat ezek szerint arra koncentrál, hogy minél gyorsabban növelhesse új, épülőfélben lévő berlini és austini gyárainak termelékenységét, amelyek elvileg még az idén meg is kezdik majd a termelést. A berlini létesítménynek egyébként július 1-jét kellett volna munkába állnia, de ezt a határidőt állítólag a bürokratikus akadályok és az időközben felmerült környezetvédelmi aggályok miatt nem sikerült tartani.

A Tesla az idei második negyedév során már több mint 200 ezer elektromos autót szállított le, amivel megdöntötte az év első három hónapjában felállított 184 ezres rekordot is. Ha a dolgok így mennek tovább, akkor a társaság simán tartani fogja a 2021-es év egészére meghatározott 800 ezer darabos célszámot, ez pedig a kedvezőtlen körülményeket is figyelembe véve nagyon látványos előrelépés lenne a tavalyi, nagyjából 500 ezres eredményhez viszonyítva. A befktetők összességében pozitívan értékelték a hétfői bejelentéseket, és a Tesla amúgy is magasan jegyzett részvényei újabb néhány százalékkal erősödtek a hétfői kereskedésben.

Piaci hírek

Nincsenek csodák, a Teslánál is készülhetnek a robotaxik távoli irányítására

Egy álláshirdetésből következtetnek rá, hogy ha beindul a járműgyártó saját szolgáltatása, akkor sem fog senki teljes autonómiával közlekedő Cybercab taxikban utazgatni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.