Az Ello meghívásos alapú, reklámoktól, adatgyűjtéstől mentes közösségi életet ígér.

A felhasználók nagy része előtt ismert tény, hogy a Facebook az adatokra, az ott megjelenő reklámokra alapozza üzletpolitikáját. Az ingyenes, de valójában adatainkkal ellenszolgáltatott szolgáltatások korában élünk, amit a Facebook messzemenőkig kihasznál, amellett persze számos funkciót, hasznosítható felületeket, közösségi teret biztosít.

Csak a közösség, semmi más

Akadnak azonban olyan felhasználók, akik egyre kevésbé viselik el a reklámok elharapózását, sőt, biztos mindenkinek van legalább egy ismerőse, aki kezdetektől fogva távol tartotta magát Mark Zuckerberg találmányától. A hozzájuk hasonlóan gondolkodók számára készült el az egyelőre csak meghívásos alapon működő Ello, ami szembe megy mindennel, amit a Facebook képvisel egyet kivéve: közösséget szeretne teremteni.

A nyáron alapított oldal egyszerű, letisztult formákkal, betűtípusokkal dolgozik, amivel tovább hangsúlyozza puritánságát. Ahogy annak idején a Facebook, úgy egyelőre az Ello is csak szakaszosan engedi be a felhasználókat, mivel folyamatosan dolgoznak a háttér infrastruktúrán, ami nagyobb terhelést egyelőre nem bírna el.

Az oldal alapeszméje, hogy nincsenek reklámok – egyáltalán, semmilyen, és nem is lesznek. Az dizájnerekből és programozókból álló alapítók egyértelműen kijelentik, hogy aki csatlakozik, az arra számíthat, hogy soha nem találkozik reklámmal, még akkor sem, ha a reklámmentesség többi ismert szolgáltatásánál (Twitter, Instagram, Tumblr) vevőcsalogató szlogenként működött, amit később mégiscsak a reklámok megjelenése követte. Az Ello annyira komolyan gondolja a dolgot, hogy a felhasználói fiókok jól látható elemét alkotja a fiók törlésére szolgáló gomb, amivel tovább szeretnék erősíteni a felhasználók bizalmát.

Teljes átláthatóság, kevés funkció

A közösségi oldal már a kezdetektől egyértelművé teszi, hogy milyen adatokat gyűjtenek a felhasználókról, mivel ez is itt is megtörténik, csak anonim és összesített formában. Az Ello figyeli regisztrálóinak földrajzi helyzetét, használt nyelvét, az ott töltött idő hosszát, valamint azt hogy a látogatók mely oldalról érkeztek. Aki ezzel a szintű „megfigyeléssel” sem tud megbékélni, azok kérhetik, hogy ennyi adat se szülessen róluk, még anonim formában sem.

Az Ello alapítói nem rejtik véka alá, hogy üzleti vállalkozásról van szó, bevételt pedig az extra funkciók értékesítéséből remélik. Ez nem azt jelenti, hogy már azért is fizetni kell, hogy kommentelhessenek a felhasználók, viszont az alap lehetőségeken túli szolgáltatásokat kisebb összegek megfizetésével lehet kiváltani, ami onnantól kezdve örökre a felhasználóé marad.

A funkciók listája egyelőre szűkös, de az alapítók azt remélik, hogy a reklámok hiánya, valamint az oldal újszerűsége kellő vonzerőt fog jelenteni azoknak, akik szabadulnának a Facebooktól

Közösség & HR

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.