A felhasználók nagy része előtt ismert tény, hogy a Facebook az adatokra, az ott megjelenő reklámokra alapozza üzletpolitikáját. Az ingyenes, de valójában adatainkkal ellenszolgáltatott szolgáltatások korában élünk, amit a Facebook messzemenőkig kihasznál, amellett persze számos funkciót, hasznosítható felületeket, közösségi teret biztosít.
Csak a közösség, semmi más
Akadnak azonban olyan felhasználók, akik egyre kevésbé viselik el a reklámok elharapózását, sőt, biztos mindenkinek van legalább egy ismerőse, aki kezdetektől fogva távol tartotta magát Mark Zuckerberg találmányától. A hozzájuk hasonlóan gondolkodók számára készült el az egyelőre csak meghívásos alapon működő Ello, ami szembe megy mindennel, amit a Facebook képvisel egyet kivéve: közösséget szeretne teremteni.
A nyáron alapított oldal egyszerű, letisztult formákkal, betűtípusokkal dolgozik, amivel tovább hangsúlyozza puritánságát. Ahogy annak idején a Facebook, úgy egyelőre az Ello is csak szakaszosan engedi be a felhasználókat, mivel folyamatosan dolgoznak a háttér infrastruktúrán, ami nagyobb terhelést egyelőre nem bírna el.
Az oldal alapeszméje, hogy nincsenek reklámok – egyáltalán, semmilyen, és nem is lesznek. Az dizájnerekből és programozókból álló alapítók egyértelműen kijelentik, hogy aki csatlakozik, az arra számíthat, hogy soha nem találkozik reklámmal, még akkor sem, ha a reklámmentesség többi ismert szolgáltatásánál (Twitter, Instagram, Tumblr) vevőcsalogató szlogenként működött, amit később mégiscsak a reklámok megjelenése követte. Az Ello annyira komolyan gondolja a dolgot, hogy a felhasználói fiókok jól látható elemét alkotja a fiók törlésére szolgáló gomb, amivel tovább szeretnék erősíteni a felhasználók bizalmát.
Teljes átláthatóság, kevés funkció
A közösségi oldal már a kezdetektől egyértelművé teszi, hogy milyen adatokat gyűjtenek a felhasználókról, mivel ez is itt is megtörténik, csak anonim és összesített formában. Az Ello figyeli regisztrálóinak földrajzi helyzetét, használt nyelvét, az ott töltött idő hosszát, valamint azt hogy a látogatók mely oldalról érkeztek. Aki ezzel a szintű „megfigyeléssel” sem tud megbékélni, azok kérhetik, hogy ennyi adat se szülessen róluk, még anonim formában sem.
Az Ello alapítói nem rejtik véka alá, hogy üzleti vállalkozásról van szó, bevételt pedig az extra funkciók értékesítéséből remélik. Ez nem azt jelenti, hogy már azért is fizetni kell, hogy kommentelhessenek a felhasználók, viszont az alap lehetőségeken túli szolgáltatásokat kisebb összegek megfizetésével lehet kiváltani, ami onnantól kezdve örökre a felhasználóé marad.
A funkciók listája egyelőre szűkös, de az alapítók azt remélik, hogy a reklámok hiánya, valamint az oldal újszerűsége kellő vonzerőt fog jelenteni azoknak, akik szabadulnának a Facebooktól.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak