A Facebook köszöni, jól van: a pénzügyi eredmények a legutóbbi időszakban is jól alakultak, így nem véletlen, hogy az új mobilos alkalmazás bejelentését mostanra, megjelenését pedig a közösségi oldal 10. évfordulójára időzítette Zuckerberg csapata.
Veszi a lapot, aki veszi a lapot
A Facebook alkalmazásfejlesztő stúdiójának (Creative Labs) első munkája Paper névre hallgat és a bemutató megtekintése után nehéz nem a Flipboard hírolvasóra asszociálni. Az alkalmazás rendkívül látványosan, folyamatosan, magazinszerűen (és egyelőre reklámok nélkül) tárja használója elé az ismerősök megosztásait, elolvasott, lájkolt cikkeit, kiposztolt videóit, de az alkotók szerint jóval többről van szó egy felcicomázott Facebook appnál.
A megszokott alkalmazás mellett, annak kiegészítéseként (is) használható Paper lehet a ráérős facebookozók játszótere, hiszen a fejlesztők szerint ez az felület, ahol érdemes több időt eltölteni. Az alkalmazásból az utolsó pixelig száműzték a már unalomig ismert gombokat, ikonokat, és véget vetettek a végtelen görgetésnek is, amit gesztus alapú kezelésre cseréltek le. A posztok szerkesztőfelülete is teljesen átalakult, aminek eredményeképpen már szerkesztés közben, valós időben láthatjuk, hogy ismerőseink mit fognak látni belőle a Paper appon belül.
Csak szűk körben startol el
Az Üzenőfal ilyen jellegű megjelenítése a HTC BlinkFeed hírfolyamához hasonlít a legjobban, már csak azért is, mert a barátaink által megosztott tartalmakon kívül magunk szabhatjuk meg, hogy milyen témájú cikkeket szeretnénk olvasni. A kártyák formájában megjelenített témakörök (pl. fotózás, sport, gasztronómia, dizájn) mozgatásával a felhasználó egy saját magazint hozhat létre, amely nem csak a facebookos ismerőseink, hanem a Facebook szerkesztő csapata által telik meg tartalommal. A fotók, videók megtekintése közben a teljes képernyős megjelenítés, illetve lejátszás még inkább erősíti, hogy a Paper valami különlegeset ad, miközben mindössze arról van szó, hogy egy olyan Flipboard klónt használunk, ami egyelőre csak iOS-re készült el.
A Facebook teljes erejével azon van, hogy a mobilról érkező látogatókat körbeudvarolja, aminek első, de félresikerült jele a Facebook Home alkalmazás volt. A Paper már sokkal kifinomultabb, átgondoltabb próbálkozás, amivel megvan az esély arra, hogy a napi 556 milliónyi mobilos látogatót a lehető leghosszabb ideig ott tartsák az applikációban. Eleinte azonban messze nem lesznek ennyien az új alkalmazás használói, mivel az február 3-tól kizárólag az USA-ban válik letölthetővé, de további korlátozást jelent, hogy csak iOS-re, azon belül iPhone-ra lesz elérhető.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak