Sok az egy csillag ■Múlt héten pénteken az app bekerült a Google Play Store kínálatába és az USA azon felhasználói kezdhettek hozzá a letöltéséhez, akik a HTC One X, vagy One X+, Samsung GalaxyS III, illetve Galax Note II készülékekkel rendelkeznek, illetve előretelepítve található meg az egyelőre szintén csak USA-ban kapható HTC First mobilon.
Sok a negatív kritika
Nagyon úgy fest azonban, hogy a felhasználók hála helyett nemtetszésüket fejezik ki az új alkalmazással kapcsolatban, mert lesújtó kritikák jelentek meg a Google szoftverboltjának felületén. Ennél is beszédesebb, hogy csapnivaló pontszámokat kap a Facebook Home és jelenleg a tényleg gyengének számító 2,4 ponton áll. Már pár órával a publikussá tétel után 398 db egy csillagos értékelést kapott, e cikk írásának pillanatában ez a szám már 1811-nél jár.
A meg nem értett zseni? ■A leggyakoribb felhasználói panasz a hozzászólások szerint az, hogy a Facebook Home egyszerűen idegesítő, mivel tulajdonképpen átveszi a hatalmat a mobil felett és csak nagyon nehéz a többi, megszokott szolgáltatáshoz hozzáférni. Az is gyakran felmerülő probléma az értékelést hagyó felhasználók körében, hogy a Facebook Home nem rendelkezik widgettel, illetve ezzel együtt a többi, egyébként használatos widgetet is kiszorítja a felületről. Noha ez a tulajdonsága borítékolható volt, az értékelések arra utalnak, hogy a felhasználók nem igazán voltak, vannak tisztában azzal, hogy Zuckerberg csapata pontosan mivel is szerette volna őket ellátni, és valójában mire is szolgál az új app.
A sok egy csillagos lepontozás mellett azóta megjelentek a vállalatot, illetve az alkalmazást támogató értékelések, amelyben azt hangsúlyozzák, hogy az app pontosan azt teszi, amit ígértek, és aki online életének nagy részét a Facebookon tölti, annak tökéletes megoldás. Idővel valószínűleg finomodni fog a Facebook Home-ra adott értékelések átlaga, főleg akkor, amikor a világ többi részén is elérhetővé válik. Az Androidra írt hivatalos Facebook app 3,6 pontot kapott eddig, míg az üzenetkezelésért felelős Messenger az egészen jónak számító 4,4 ponton áll.
Az MIT tudósainak frissen publikált kutatása megerősíti azokat az aggodalmakat, miszerint annyira nem tesz jót az agyműködésünknek, ha túlzottan a generatív algoritmusokra bízzuk magunkat.
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.
A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.