Egy német bíróság megalapozottnak találta a tisztességes verseny felett őrködő független szervezet véleményét, miszerint az amerikai autógyártó megtéveszti a fogyasztókat azzal, hogy olyasmit állít autójáról, amire nem is képes.

Megtévesztő reklámozás miatt elmarasztalta a Teslát a héten egy német bíróság. Az ítélet alapján az amerikai gyártónak a továbbiakban nem szabad olyan szlogeneket hangoztatni a hirdetéseiben, amelyek azt a téves elképzelést ültetik a potenciális vásárlók fejébe, miszerint egy Tesla simán elboldogul az utakon emberi kontroll nélkül.

Nem ön-, hanem megvezetés

A bíróság döntése azt követően született, hogy Németország széles iparági bázisra támaszkodó, a verseny tisztessége felett őrködő független szervezete, a Wettbewerbszentrale bepanaszolta a Teslát a cég reklámjaiban elhangzó kijelentések miatt. A keddi határozat alapján a bíróság egyetértett abban, hogy megtévesztő magatartásnak minősül, ha az amerikai autógyártó azt állítja termékeiről, hogy azok "teljes autonóm vezetési potenciállal" bírnak.

A döntés értelmében a továbbiakban azt sem lehet közölni a reklámokban, hogy a csomag "tartalmazza az Autopilotot". Utóbbi néven hívja a Tesla saját vezetéstámogatási rendszerét, amivel csak annyi a bökkenő, hogy a szó robotpilótát jelent, azaz valóban olyasmit sugalmaz, amire a szó szoros értelmében még nem képes egyetlen autó sem.

A vállalat egyébként azzal védekezett, hogy tájékoztatta az ügyfeleket arról, hogy az automatizált járművezető-támogatási technológiája nem jelent teljesen önálló vezetési rendszert. Ami bizonyosan benne szerepel a tengernyi hosszú tájékoztató dokumentációban, de a bíróságot ez láthatóan nem hatotta meg.

Ott vagyunk már?

A téma egyébként azért is érdekes, mert a Tesla alapító-vezérigazgatója épp a minap nyilatkozott meglehetősen magabiztosan arról, mikorra képes cége elérni az autonómia hőn áhított legmagasabb szintjét, az úgynevezett 5-ös fokozatot. Elon Musk egy ázsiai konferencia megnyitójára küldött videóüzenetében beszélt arról, hogy a Tesla nagyon közel került ahhoz, hogy a járművek irányításáért felelős technológiája elérje azt a bizonyos 5-ös szintű önvezetőképességet. Reményei szerint a technológiai szint meghaladásához szükséges alapvető funkcionalitás még ebben az évben a Tesla rendelkezésére áll majd.

Az International Society of Automotive Engineers (SAE) 0-tól 5-ig sorolja különböző szintekre az önvezető autók technológiai kereteit, amit a gyakorlatban már nemzetközi szabványként kezelnek. Közülük a SAE 2 és SAE 3 a megszokott kisegítő lehetőségeken túlmutató eszközöket biztosít, mint amilyen mondjuk a sávtartást segítő rendszer, és bizonyos tekintetben képes aktívan irányítani a vezetést. A SAE 4 már az emberi beavatkozás lehetőségével, a SAE 5 pedig anélkül is teljes autonómiát feltételez a járművek közlekedésében.

Bár a hagyományos autóipari cégek és piacra újonnan belépő technológiai vállalatok is dollármilliárdokat költenek az autonóm járműrendszerek fejlesztésére, a legtöbben úgy gondolják, hogy a megbízható, a gyakorlatban is alkalmazható megoldások bevezetése még hosszú időt vesz majd igénybe. A Daimler például már tavaly ősszel közölte, hogy ezen a területen a szállítójárműveket tekinti a fő csapásnak, mivel a robot taxik vagy az önvezető személyautók esetében sokkal küzdelmesebb lesz a biztonságos megoldások forgalomba hozatala, mint ahogy korábban gondolták.

Cloud & big data

A környezetvédelem és a digitális oktatás körül forgott az idei InnoMax

Az idén tizenegyedik alkalommal kiírt pályázat keretében az innovációs díjak mellett digitális oktatást támogató eszközöket is kaphattak az indulók.
 
Minősített szolgáltatók, hosterek és globális piaci szereplők együtt szolgálhatják ki a vállalatok növekvő igényeit. Áttekintettük ezt a gyorsan változó piacot két szakértővel.

a melléklet támogatója az Invitech

...az pedig sokkal gyorsabb, ha mindent csak egyszer, vagy még egyszer sem kell személyesen elvégezni. Májusi mellékletünk második része az IT infrastruktúra automatizálásáról.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.