A szállodák kommunikációs hálózatának egyszerűbb kiépítésének ígéretével mutatta be új televíziós menedzsmentplatformját az LG. A Pro:Centric Direct 3.0 a szállodák okostévéire épül. A tévékészülékek amellett, hogy wifi hotspotként is üzemelhetnek, egyfajta általános kommunikációs központ feladatát is ellátják, amelyen keresztül a vendég személyre szabott információkat kaphat, és kommunikálhat a recepcióval.
Szobánként variálhatók a beállítások
A Pro:Centric Directtel ellátott tévéken keresztül azonban nem csak a személyzettel lehet kommunikálni, hanem a szoba intelligens eszközeit is lehet vezérelni: a lámpákat, a függönyöket, de akár a zárakat is. Az LG itt lényegében egy speciális IoT rendszert épít ki, amelynek központi eszközei a webOS-es okostévék. Ezekkel megoldható, hogy VLAN-ok kialakításához se kelljen jeltovábbítókat használni, mert akár a tévék segítségével is kialakíthatók a szobánként elkülönített és távolról menedzselhető hálózatok.
A rendszerben az LG a ZigBee szabvány mellett tette le a voksát. Ahogy a Bluetooth, úgy a ZigBee is az IEEE 802.15-re szabványra épül. Bár kicsi sávszélességet biztosít, így csak egyszerű eszközök vezérlésére alkalmas, ugyanakkor a vezérlőegység nagyon hosszú akkumulátoros üzemidőt biztos, hónapokig, sőt egyes speciális esetekben akár évekig is képes üzemelni egy feltöltéssel.
A menedzsmentplatform az LG szerint annyira rugalmas, hogy akár szobánként lehet módosítani a beállításait, például hogy a vendég milyen információkat kapjon, milyen televíziós csatornákat nézhessen, mit érjen el a wifihálózaton keresztül stb.
Van saját hangvezérlése, így a vendég szóbeli utasításokkal is irányíthatja a rendszerbe kapcsolt eszközöket, de információkat is kérhetnek például a várható időjárásról vagy a környékbeli látnivalókról. A rendszert ezeket az "eseményeket" nem rögzíti a felhőben, és mindenben megfelel a GDPR előírásainak – állítja az LG.
Nagy pénz van a turizmus digitalizálásában
Minden eddiginél nagyobb tömegek indulnak el a világban turistaként, folyamatosan növelve a már jelenleg is 7 ezer milliárd dollárnál nagyobb globális piacot. A Turisztikai Világszervezet, az UNWTO (World Tourism Organization) statisztikái szerint 2017-ben 1,2 milliárd ember jelent meg turistaként a világ négy legnépszerűbb régiójában (Ázsia, Észak-Amerika, Európa és Közel-Kelet). 2005-ben számik még 700 millió körül mozgott.
Az utazó tömegek megnyeréséért komoly harcot vívnak a szállodák (egymással és az Airbnb típusú szállásmegosztó oldalakkal), de a szállodai rendszereket szállító cégek is. Az ún. hospitality szoftverek piacán mára a legnagyobb cégek is megjelentek. Az Oracle például 2014-ben vásárolta fel a hospitality rendszereket fejlesztő Microst. A Saleforce is részben erre a piacra gondolva vette meg 2018-ban a MuleSoft API-integrációs céget. De ott van a Microsoft is a Dynamics 365 for Clouddal, amit szállodai környezetbe is használnak, vagy az Adobe a tavaly megszerzett Marketóval, amely a marketingautomatizációban segít.
Emellett se szeri, se száma a kisebb szereplőknek, melyek között a problémához az IoT felől közelítő LG még a nagyobbakhoz számítható. A kisebb aspiránsok között van egy ígéretes hazai szereplő is, a TMRW, amely még egy teljes mértékben digitalizált butikhotelt is felépített Budapesten rendszere képességeit bemutatandó.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak