A cég új menedzsmentplatformjával webOS-es tévéken keresztül lehet üzemeltetni egy sor szállodai szolgáltatást.

A szállodák kommunikációs hálózatának egyszerűbb kiépítésének ígéretével mutatta be új televíziós menedzsmentplatformját az LG. A Pro:Centric Direct 3.0 a szállodák okostévéire épül. A tévékészülékek amellett, hogy wifi hotspotként is üzemelhetnek, egyfajta általános kommunikációs központ feladatát is ellátják, amelyen keresztül a vendég személyre szabott információkat kaphat, és kommunikálhat a recepcióval.

Szobánként variálhatók a beállítások

A Pro:Centric Directtel ellátott tévéken keresztül azonban nem csak a személyzettel lehet kommunikálni, hanem a szoba intelligens eszközeit is lehet vezérelni: a lámpákat, a függönyöket, de akár a zárakat is. Az LG itt lényegében egy speciális IoT rendszert épít ki, amelynek központi eszközei a webOS-es okostévék. Ezekkel megoldható, hogy VLAN-ok kialakításához se kelljen jeltovábbítókat használni, mert akár a tévék segítségével is kialakíthatók a szobánként elkülönített és távolról menedzselhető hálózatok.

A rendszerben az LG a ZigBee szabvány mellett tette le a voksát. Ahogy a Bluetooth, úgy a ZigBee is az IEEE 802.15-re szabványra épül. Bár kicsi sávszélességet biztosít, így csak egyszerű eszközök vezérlésére alkalmas, ugyanakkor a vezérlőegység nagyon hosszú akkumulátoros üzemidőt biztos, hónapokig, sőt egyes speciális esetekben akár évekig is képes üzemelni egy feltöltéssel.

A menedzsmentplatform az LG szerint annyira rugalmas, hogy akár szobánként lehet módosítani a beállításait, például hogy a vendég milyen információkat kapjon, milyen televíziós csatornákat nézhessen, mit érjen el a wifihálózaton keresztül stb.

Van saját hangvezérlése, így a vendég szóbeli utasításokkal is irányíthatja a rendszerbe kapcsolt eszközöket, de információkat is kérhetnek például a várható időjárásról vagy a környékbeli látnivalókról. A rendszert ezeket az "eseményeket" nem rögzíti a felhőben, és mindenben megfelel a GDPR előírásainak – állítja az LG.

Nagy pénz van a turizmus digitalizálásában

Minden eddiginél nagyobb tömegek indulnak el a világban turistaként, folyamatosan növelve a már jelenleg is 7 ezer milliárd dollárnál nagyobb globális piacot. A Turisztikai Világszervezet, az UNWTO (World Tourism Organization) statisztikái szerint 2017-ben 1,2 milliárd ember jelent meg turistaként a világ négy legnépszerűbb régiójában (Ázsia, Észak-Amerika, Európa és Közel-Kelet). 2005-ben számik még 700 millió körül mozgott.

Az utazó tömegek megnyeréséért komoly harcot vívnak a szállodák (egymással és az Airbnb típusú szállásmegosztó oldalakkal), de a szállodai rendszereket szállító cégek is. Az ún. hospitality szoftverek piacán mára a legnagyobb cégek is megjelentek. Az Oracle például 2014-ben vásárolta fel a hospitality rendszereket fejlesztő Microst. A Saleforce is részben erre a piacra gondolva vette meg 2018-ban a MuleSoft API-integrációs céget. De ott van a Microsoft is a Dynamics 365 for Clouddal, amit szállodai környezetbe is használnak, vagy az Adobe a tavaly megszerzett Marketóval, amely a marketingautomatizációban segít.

Emellett se szeri, se száma a kisebb szereplőknek, melyek között a problémához az IoT felől közelítő LG még a nagyobbakhoz számítható. A kisebb aspiránsok között van egy ígéretes hazai szereplő is, a TMRW, amely még egy teljes mértékben digitalizált butikhotelt is felépített Budapesten rendszere képességeit bemutatandó.

Cloud & big data

A törvényhozóknak sem tetszik, hogy már a gondolatokból is árucikket faragnak

Nem újdonság, hogy folyamatosan gyűjtik és értékesítik az emberek személyes adatait azok a cégek, amelyeknek az alkalmazásait használják, de még ebben is szintlépést jelenthet, amit a neurotechnológiai vállalatok művelnek.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.