A cég új menedzsmentplatformjával webOS-es tévéken keresztül lehet üzemeltetni egy sor szállodai szolgáltatást.
Hirdetés
 

A szállodák kommunikációs hálózatának egyszerűbb kiépítésének ígéretével mutatta be új televíziós menedzsmentplatformját az LG. A Pro:Centric Direct 3.0 a szállodák okostévéire épül. A tévékészülékek amellett, hogy wifi hotspotként is üzemelhetnek, egyfajta általános kommunikációs központ feladatát is ellátják, amelyen keresztül a vendég személyre szabott információkat kaphat, és kommunikálhat a recepcióval.

Szobánként variálhatók a beállítások

A Pro:Centric Directtel ellátott tévéken keresztül azonban nem csak a személyzettel lehet kommunikálni, hanem a szoba intelligens eszközeit is lehet vezérelni: a lámpákat, a függönyöket, de akár a zárakat is. Az LG itt lényegében egy speciális IoT rendszert épít ki, amelynek központi eszközei a webOS-es okostévék. Ezekkel megoldható, hogy VLAN-ok kialakításához se kelljen jeltovábbítókat használni, mert akár a tévék segítségével is kialakíthatók a szobánként elkülönített és távolról menedzselhető hálózatok.

A rendszerben az LG a ZigBee szabvány mellett tette le a voksát. Ahogy a Bluetooth, úgy a ZigBee is az IEEE 802.15-re szabványra épül. Bár kicsi sávszélességet biztosít, így csak egyszerű eszközök vezérlésére alkalmas, ugyanakkor a vezérlőegység nagyon hosszú akkumulátoros üzemidőt biztos, hónapokig, sőt egyes speciális esetekben akár évekig is képes üzemelni egy feltöltéssel.

A menedzsmentplatform az LG szerint annyira rugalmas, hogy akár szobánként lehet módosítani a beállításait, például hogy a vendég milyen információkat kapjon, milyen televíziós csatornákat nézhessen, mit érjen el a wifihálózaton keresztül stb.

Van saját hangvezérlése, így a vendég szóbeli utasításokkal is irányíthatja a rendszerbe kapcsolt eszközöket, de információkat is kérhetnek például a várható időjárásról vagy a környékbeli látnivalókról. A rendszert ezeket az "eseményeket" nem rögzíti a felhőben, és mindenben megfelel a GDPR előírásainak – állítja az LG.

Nagy pénz van a turizmus digitalizálásában

Minden eddiginél nagyobb tömegek indulnak el a világban turistaként, folyamatosan növelve a már jelenleg is 7 ezer milliárd dollárnál nagyobb globális piacot. A Turisztikai Világszervezet, az UNWTO (World Tourism Organization) statisztikái szerint 2017-ben 1,2 milliárd ember jelent meg turistaként a világ négy legnépszerűbb régiójában (Ázsia, Észak-Amerika, Európa és Közel-Kelet). 2005-ben számik még 700 millió körül mozgott.

Az utazó tömegek megnyeréséért komoly harcot vívnak a szállodák (egymással és az Airbnb típusú szállásmegosztó oldalakkal), de a szállodai rendszereket szállító cégek is. Az ún. hospitality szoftverek piacán mára a legnagyobb cégek is megjelentek. Az Oracle például 2014-ben vásárolta fel a hospitality rendszereket fejlesztő Microst. A Saleforce is részben erre a piacra gondolva vette meg 2018-ban a MuleSoft API-integrációs céget. De ott van a Microsoft is a Dynamics 365 for Clouddal, amit szállodai környezetbe is használnak, vagy az Adobe a tavaly megszerzett Marketóval, amely a marketingautomatizációban segít.

Emellett se szeri, se száma a kisebb szereplőknek, melyek között a problémához az IoT felől közelítő LG még a nagyobbakhoz számítható. A kisebb aspiránsok között van egy ígéretes hazai szereplő is, a TMRW, amely még egy teljes mértékben digitalizált butikhotelt is felépített Budapesten rendszere képességeit bemutatandó.

Cloud & big data

SAP NOW Hungary: cápákkal indul a második nap

Beszámolónk a 2019-es SAP NOW Hungary konferencia folytatásáról, még több az intelligens vállalatokról.
 
EZ A HELYZET SIÓFOKON

SAP NOW Hungary:
szerszámkészlet az ügyfelek lenyűgözéséhez

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

Ömlik a pénz a digitalizációval foglalkozó startupokba, de a rossz beidegződések még mindig lassítják az átalakulást.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Nagyvállalati mesterséges intelligencia (MI) megoldások a Lenovótól

Elkezdődött a mesterséges intelligencia hajtotta gazdasági átalakulás. Az összetett technológia könnyű használatba vételét, rugalmas bővítését ígérik a Lenovo adatközponti megoldásai.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.