A cég története legnagyobb súlyú akvizícióját jelentette be. A marketingautomatizációs megoldásokat fejlesztő Marketo 4,75 milliárd dollárért lesz az Adobe része.

Alaposan begyújtotta a rakétákat az Adobe, és tényleg mindent elkövet azért, hogy komoly riválisa legyen a Salesforce-nak, vagy éppen az Oracle-nek. A vállalat alig pár hónapja vásárolta fel 1,7 milliárd dollárért az e-kereskedelmi platformot fejlesztő Magentót, most pedig portfóliója további megerősítésére ennek többszörösét költi a marketingalkalmazásokat szállító Marketóra.

Történelmi üzlet

Az akvizíció költsége 4,75 milliárd dollár, ami a társaság történetében a valaha volt legnagyobb ügyletet jelenti. Az automatizált marketingeszközöket kínáló Marketo valamivel több mint tíz éve működik, 2011-ben pedig tőzsdére is lépett. Onnan a céget a Vista Equity Partners vásárolta ki 2016 tavaszán. Az akkor 1,8 milliárd dollárba kerülő befektetés igencsak bejött a magántőke-társaságnak, hiszen most, alig több mint két évvel később jelentős haszonnal tudtak túladni a részvénycsomagon.

Bármennyire magasnak tűnik is az ár, az Adobe vezetősége láthatóan nagyon elkötelezett az arzenáljuk felturbózásában. A Magento nagyjából 5000 főt számláló ügyfélköre mellett a vállalati partnereknek kínált szolgáltatási csomagja is erősödik a felvásárlással. Az ügylet lezárását követően a Marketo megoldásai a Digital Experience üzletág bevételeit hízlalalhatják, amely a legutóbbi negyedévben 614 millió dollárt hozott.  

Az Adobe vezérigazgatója a megállapodás kapcsán azt hangsúlyozta, hogy a vállalat e-kereskedelmi megoldásait szállító Experience Cloud már meglévő eszköztárát (analitika, perszonalizációs- és tartalomkezelő megoldások) remekül kiegészítik a Marketo erősségei (lead management, account-based marketing stb.). Ezek együttesével pedig reményei szerint olyasmit tudnak kínálni, ami minden marketingszakember számára vonzó lehet, és vezető szereplőjévé válhatnak a piacnak.

Gyorsan lezavarnák

Nagyságrendjéhez képest egyébként szokatlanul gyorsan igyekszik lezárni a felvásárlást az Adobe. A tervek szerint erre még az idén sor kerülhet, amennyiben minden érintett szabályozói hatóság rábólint az ügyletre. A több mint ezer munkavállalóval rendelkező Merkato vezetője a felvásárlást követően az Adobe Digital Experience üzletágának egyik felső vezetője lesz. 

A befektetőket különösebben nem hatotta meg a bejelentés. A cég papírjaival viszonylag nyugodtan kereskedtek az információ nyilvánosságra kerülése után is. Az Adobe részvényeseinek amúgy nem lehet panasza, hiszen idén eddig 50 százalékos árfolyam-erősödést tudott felmutatni a cég.

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.