A cég története legnagyobb súlyú akvizícióját jelentette be. A marketingautomatizációs megoldásokat fejlesztő Marketo 4,75 milliárd dollárért lesz az Adobe része.

Alaposan begyújtotta a rakétákat az Adobe, és tényleg mindent elkövet azért, hogy komoly riválisa legyen a Salesforce-nak, vagy éppen az Oracle-nek. A vállalat alig pár hónapja vásárolta fel 1,7 milliárd dollárért az e-kereskedelmi platformot fejlesztő Magentót, most pedig portfóliója további megerősítésére ennek többszörösét költi a marketingalkalmazásokat szállító Marketóra.

Történelmi üzlet

Az akvizíció költsége 4,75 milliárd dollár, ami a társaság történetében a valaha volt legnagyobb ügyletet jelenti. Az automatizált marketingeszközöket kínáló Marketo valamivel több mint tíz éve működik, 2011-ben pedig tőzsdére is lépett. Onnan a céget a Vista Equity Partners vásárolta ki 2016 tavaszán. Az akkor 1,8 milliárd dollárba kerülő befektetés igencsak bejött a magántőke-társaságnak, hiszen most, alig több mint két évvel később jelentős haszonnal tudtak túladni a részvénycsomagon.

Bármennyire magasnak tűnik is az ár, az Adobe vezetősége láthatóan nagyon elkötelezett az arzenáljuk felturbózásában. A Magento nagyjából 5000 főt számláló ügyfélköre mellett a vállalati partnereknek kínált szolgáltatási csomagja is erősödik a felvásárlással. Az ügylet lezárását követően a Marketo megoldásai a Digital Experience üzletág bevételeit hízlalalhatják, amely a legutóbbi negyedévben 614 millió dollárt hozott.  

Az Adobe vezérigazgatója a megállapodás kapcsán azt hangsúlyozta, hogy a vállalat e-kereskedelmi megoldásait szállító Experience Cloud már meglévő eszköztárát (analitika, perszonalizációs- és tartalomkezelő megoldások) remekül kiegészítik a Marketo erősségei (lead management, account-based marketing stb.). Ezek együttesével pedig reményei szerint olyasmit tudnak kínálni, ami minden marketingszakember számára vonzó lehet, és vezető szereplőjévé válhatnak a piacnak.

Gyorsan lezavarnák

Nagyságrendjéhez képest egyébként szokatlanul gyorsan igyekszik lezárni a felvásárlást az Adobe. A tervek szerint erre még az idén sor kerülhet, amennyiben minden érintett szabályozói hatóság rábólint az ügyletre. A több mint ezer munkavállalóval rendelkező Merkato vezetője a felvásárlást követően az Adobe Digital Experience üzletágának egyik felső vezetője lesz. 

A befektetőket különösebben nem hatotta meg a bejelentés. A cég papírjaival viszonylag nyugodtan kereskedtek az információ nyilvánosságra kerülése után is. Az Adobe részvényeseinek amúgy nem lehet panasza, hiszen idén eddig 50 százalékos árfolyam-erősödést tudott felmutatni a cég.

Cloud & big data

Operátorát is kilőtte volna az MI-vezérelte drón, hogy célt érjen

Ez ilyen műfaj: ha fegyvered van, az bármikor elsülhet. És ha elsül, akár téged is eltalálhat. Különösen akkor, ha az MI ujja feszül a ravaszra.
 
Valószínűleg soha. A piackutatók szerint a felhő mellett is dinamikusan növekszik a hosting iránti igény.

a melléklet támogatója a vshosting

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.