Közel 1,7 milliárd dollárt fizettek a nyílt forráskódú alapon fejlesztett Magento platformért. Versenytársa lesz a Saleforce-nak, az Oracle-nek és az SAP-nak is.

Megveszi az Adobe a nyílt forráskódú alapokra épülő e-kereskedelmi platformot fejlesztő Magentót – jelentették be hétfőn. Az Adobe 1,68 milliárd dollárt ad a vállalatért a Permire magántőke társaságnak. Az Adobe az Experience Cloud e-kereskedelmi szolgáltatásait bővíti a Magento megoldásaival mind a B2B, mind a B2C piacon – írja a cég közleménye.

A Magento kifejezetten alkalmas is az integrációra, amely éveken át a fejlesztés alapkoncepciója volt. A központi szoftver (Magento Commerce) a termékértékesítésre koncentrál – ez az alapfunkcionalitás. A további igényeket lefedő elemek vagy modulárisan hozzáfejleszthetők, vagy külön termékként integrálhatók. Ilyen kiegészítő a megrendeléskezelő (Magento Order Management), a szállításkezelő (Magento Shipping), a közösségi oldalak integrációjáért felelős szoftver (Magento Social) és a prediktív analitikást is biztosító BI-szoftver (Magento Business Intelligence) is.

Nagy és fontos piachoz jut az Adobe

A Magento az e-kereskedelmi platformok piacának egyik legfontosabb szereplőjévé vált története tíz éve alatt. A platformot eredetileg a Varien nevű amerikai cég kezdte fejleszteni közösségi alapon, majd az eBay birtokába került. 2015-től adnak ki belőle ún. enterprise editiont, amely már nagyvállalati igényekhez igazodó skálázhatóságot és teljesítményt kínált. Ez utóbbi 2017-re a Forester egy elemzése szerint vezető platformmá nőtte ki magát, és a Gartner is a a vezetők közé sorolja a digitális kereskedelmi megoldások szállítóit összegző magic quadrantjában.

A már több mint 700 alkalmazottat foglalkoztató vállalat rendszereivel több mint 155 milliárd dollár értékű árut kezelnek kereskedelmi cégek. Olyan ügyfelei vannak, mint a Coca-Cola, a Canon, a norvég Helly Hansen ruházati cég vagy a főleg oktatási szoftvereket fejlesztő Rosetta Stone.

A platformnak jelenleg két kiadása van. A nyílt forráskódú Magento Community Editiont bárki szabadon felhasználhatja, a rendszermagot is módosíthatja. Ez a kiadás az alapfunkcionalitást biztosítja. A nagyvállalati, fizetős Enterprise Edition alapját is a Community Edition adja, de az árért lényegesen gazdagabb funkciókínálatot kap a felhasználó, és támogatás is jár hozzá.

Felvenni a harcot a Salesforce-szal

De nem csak a piac miatt fontos az Adobe-nak a platform. A kereskedelemtámogatási szolgáltatások terén nagy csatát vív a cég a Saleforce-szal, amely 2016-ban halászta el az orra elől a Demandware-t, amely a Magentóhoz hasonló szolgáltatásokat nyújt. Jól jelzi, hogy mennyire fontos piac a digitális kereskedelem, hogy annak idején a Salesforce több mint 50 százalékos felárat fizetett a Demandware-ért az akkori árfolyamához képest.

Szakértők szerint a Magentóval nagyon fontos eszközhöz jut az Experience Cloud: az eddig kínált digitális marketingeszközökkel együtt lényegében teljes e-kereskedelmi platformot tud biztosítani az ügyfeleinek a megrendelés-kezeléstől a szállításkezelésen és a közösségi oldalakon történő ügyfélszerzésen át a prediktív analitikáig.

Ugyanakkor vannak olyan vélemények is, hogy a Magento alapvetően az SMB szektorban erős, míg az Adobe elsősorban a nagyvállalati szegmensre koncentrált. Ugyanakkor kétségtelen, hogy a Magento a nagyvállalati körből is tudott magának komoly ügyfeleket szerezni.

Szorosabbra fűzi a szövetséget a Microsofttal

Nem szabad kihagyni a számításból azt sem, hogy az Adobe mögött ott áll a Microsoft is, amellyel a Dynamics 365 kapcsán lépett stratégiai partnerségre tavaly ősszel. Az együttműködésnek az volt a célja szorosabban lehessen integrálni az Adobe webes marketingeszközeit a Microsoft CRM-jével. Így a vásárló/érdeklődő webes interakciói hozzákapcsolhatók elemzési célból a CRM-ben lévő ügyféladatokhoz, így jobb elemzések készíthetők. De jobb ügyfélélményt is lehet biztosítani – például az által, hogy az ügyféladatokat át lehet szívni webes formokba, hogy az ügyfélnek ne kelljen minden egyes alkalommal kitöltenie a nem változó mezőket (név, cím stb.) –, így javítható az érdeklődő-vásárló konverziós ráta.

A Magento megszerzése ennek az együttműködésnek is újabb lendületet adhat, mivel a Microsoft is komoly küzdelmet folytat a Salesforce-szal a CRM-piacon. Az Adobe azonban új ellenfelekkel is szembekerül: az Oracle-lel (amely annak idején szintén licitált a Demadware-re) és az SAP-val is számolnia kell, hiszen a két cég szintén intenzíven érdeklődik a még mindig dinamikusan bővülő digitális kereskedelmi piac iránt.

A felvásárlás várhatóan a harmadik negyedévben zárulhat le, miután megkapta a hatósági jóváhagyásokat. A Magneto az Adobe Digital Experience üzletág része lesz, és továbbra is a jelenlegi vezérigazgató, Mark Lavelle irányítja majd.

Bár az Adobe hivatalos közleménye az ingyenes Community Edition jövőjére nem tér ki, a Medium.com-on Matt Asay, az Adobe fejlesztői ökoszisztémájának vezetője, arról ír, hogy a vállalat számára továbbra is fontos a nyílt forráskódú közösség, azon belül ia a Magneto-fejlesztők felől érkező innovációs erő, és arra a jövőben is támaszkodni kíván.

Cloud & big data

Döbbenet: a Facebookról megint elszivárgott némi személyes adat

A közösségi oldalnak megint nem sikerült összehangolni a saját házirendjét a saját alkalmazásprogramozási eszközeivel, és sokadszor is olyan fejlesztőknek biztosított hozzáférést a felhasználói adatokhoz, akiknek nem kellett volna. Aggodalomra semmi ok, a Facebook eddiginél is keményebb munkája eredményes lesz.
 
Hirdetés

Ez az igazi versenyelőny a turizmusban

A koronavírus-járvány miatt visszaesett vendégforgalom lehetőséget is rejt magában. A szállodaipar korán ébredő szereplői a jövőbe fektetve informatikai fejlesztésekkel tehetik vonzóbbá és biztonságosabbá szolgáltatásaikat.

Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Hirdetés

Hatékonyabb kommunikáció Magyarország legforgalmasabb vasútvonalain

Sikeresen befejeződött a magyarországi GSM-R hálózat kiépítésének első fázisa.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.