Közel 1,7 milliárd dollárt fizettek a nyílt forráskódú alapon fejlesztett Magento platformért. Versenytársa lesz a Saleforce-nak, az Oracle-nek és az SAP-nak is.

Megveszi az Adobe a nyílt forráskódú alapokra épülő e-kereskedelmi platformot fejlesztő Magentót – jelentették be hétfőn. Az Adobe 1,68 milliárd dollárt ad a vállalatért a Permire magántőke társaságnak. Az Adobe az Experience Cloud e-kereskedelmi szolgáltatásait bővíti a Magento megoldásaival mind a B2B, mind a B2C piacon – írja a cég közleménye.

A Magento kifejezetten alkalmas is az integrációra, amely éveken át a fejlesztés alapkoncepciója volt. A központi szoftver (Magento Commerce) a termékértékesítésre koncentrál – ez az alapfunkcionalitás. A további igényeket lefedő elemek vagy modulárisan hozzáfejleszthetők, vagy külön termékként integrálhatók. Ilyen kiegészítő a megrendeléskezelő (Magento Order Management), a szállításkezelő (Magento Shipping), a közösségi oldalak integrációjáért felelős szoftver (Magento Social) és a prediktív analitikást is biztosító BI-szoftver (Magento Business Intelligence) is.

Nagy és fontos piachoz jut az Adobe

A Magento az e-kereskedelmi platformok piacának egyik legfontosabb szereplőjévé vált története tíz éve alatt. A platformot eredetileg a Varien nevű amerikai cég kezdte fejleszteni közösségi alapon, majd az eBay birtokába került. 2015-től adnak ki belőle ún. enterprise editiont, amely már nagyvállalati igényekhez igazodó skálázhatóságot és teljesítményt kínált. Ez utóbbi 2017-re a Forester egy elemzése szerint vezető platformmá nőtte ki magát, és a Gartner is a a vezetők közé sorolja a digitális kereskedelmi megoldások szállítóit összegző magic quadrantjában.

A már több mint 700 alkalmazottat foglalkoztató vállalat rendszereivel több mint 155 milliárd dollár értékű árut kezelnek kereskedelmi cégek. Olyan ügyfelei vannak, mint a Coca-Cola, a Canon, a norvég Helly Hansen ruházati cég vagy a főleg oktatási szoftvereket fejlesztő Rosetta Stone.

A platformnak jelenleg két kiadása van. A nyílt forráskódú Magento Community Editiont bárki szabadon felhasználhatja, a rendszermagot is módosíthatja. Ez a kiadás az alapfunkcionalitást biztosítja. A nagyvállalati, fizetős Enterprise Edition alapját is a Community Edition adja, de az árért lényegesen gazdagabb funkciókínálatot kap a felhasználó, és támogatás is jár hozzá.

Felvenni a harcot a Salesforce-szal

De nem csak a piac miatt fontos az Adobe-nak a platform. A kereskedelemtámogatási szolgáltatások terén nagy csatát vív a cég a Saleforce-szal, amely 2016-ban halászta el az orra elől a Demandware-t, amely a Magentóhoz hasonló szolgáltatásokat nyújt. Jól jelzi, hogy mennyire fontos piac a digitális kereskedelem, hogy annak idején a Salesforce több mint 50 százalékos felárat fizetett a Demandware-ért az akkori árfolyamához képest.

Szakértők szerint a Magentóval nagyon fontos eszközhöz jut az Experience Cloud: az eddig kínált digitális marketingeszközökkel együtt lényegében teljes e-kereskedelmi platformot tud biztosítani az ügyfeleinek a megrendelés-kezeléstől a szállításkezelésen és a közösségi oldalakon történő ügyfélszerzésen át a prediktív analitikáig.

Ugyanakkor vannak olyan vélemények is, hogy a Magento alapvetően az SMB szektorban erős, míg az Adobe elsősorban a nagyvállalati szegmensre koncentrált. Ugyanakkor kétségtelen, hogy a Magento a nagyvállalati körből is tudott magának komoly ügyfeleket szerezni.

Szorosabbra fűzi a szövetséget a Microsofttal

Nem szabad kihagyni a számításból azt sem, hogy az Adobe mögött ott áll a Microsoft is, amellyel a Dynamics 365 kapcsán lépett stratégiai partnerségre tavaly ősszel. Az együttműködésnek az volt a célja szorosabban lehessen integrálni az Adobe webes marketingeszközeit a Microsoft CRM-jével. Így a vásárló/érdeklődő webes interakciói hozzákapcsolhatók elemzési célból a CRM-ben lévő ügyféladatokhoz, így jobb elemzések készíthetők. De jobb ügyfélélményt is lehet biztosítani – például az által, hogy az ügyféladatokat át lehet szívni webes formokba, hogy az ügyfélnek ne kelljen minden egyes alkalommal kitöltenie a nem változó mezőket (név, cím stb.) –, így javítható az érdeklődő-vásárló konverziós ráta.

A Magento megszerzése ennek az együttműködésnek is újabb lendületet adhat, mivel a Microsoft is komoly küzdelmet folytat a Salesforce-szal a CRM-piacon. Az Adobe azonban új ellenfelekkel is szembekerül: az Oracle-lel (amely annak idején szintén licitált a Demadware-re) és az SAP-val is számolnia kell, hiszen a két cég szintén intenzíven érdeklődik a még mindig dinamikusan bővülő digitális kereskedelmi piac iránt.

A felvásárlás várhatóan a harmadik negyedévben zárulhat le, miután megkapta a hatósági jóváhagyásokat. A Magneto az Adobe Digital Experience üzletág része lesz, és továbbra is a jelenlegi vezérigazgató, Mark Lavelle irányítja majd.

Bár az Adobe hivatalos közleménye az ingyenes Community Edition jövőjére nem tér ki, a Medium.com-on Matt Asay, az Adobe fejlesztői ökoszisztémájának vezetője, arról ír, hogy a vállalat számára továbbra is fontos a nyílt forráskódú közösség, azon belül ia a Magneto-fejlesztők felől érkező innovációs erő, és arra a jövőben is támaszkodni kíván.

Cloud & big data

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.