Az új szerzemény a felhő alapú e-kereskedelmi platformot fejlesztő Demandware, amelyet a Salesforce nagyvonalú ajánlattal hozott el versenytársai orra elől.

A Salesforce.com szerdai bejelentése szerint 2,8 milliárd dollárért vásárolja fel a webes e-kereskedelmi szoftvermegoldásokat fejlesztő, szintén amerikai Demandware-t. Az akvizícióval a Salesforce újabb frontot nyit a tradícionális szoftvergyártó versenytársakkal (SAP, Oracle) szemben, amelyek már ugyancsak megjelentek saját, felhő alapú e-kereskedelmi szoftverszolgáltatásaikkal.

Jól menő piacra lépnek be

Az elektronikus kereskedelmi szegmens rohamos növekedésével a kereskedők és viszonteladók egyre erősítik online jelenlétüket, ez pedig növekvő igényt jelent az olyan szoftvertermékek iránt, amelyek segítenek a fizetések feldolgozásában vagy az árukészletek kezelésében.

A digitális e-kereskedelmi platformok piacának növekedése ráadásul belátható időn belül nem is lassul: az előrejelzések szerint 2020-ig évente 14 százalék körüli növekedéssel érdemes számolni, így a Gartner piackutató aktuális jóslataiban a globális forgalom négy év múlva már a 8,5 milliárd dollárt is simán eléri majd.

Nem véletlen, hogy a Salesforce által ajánlott, részvényenként 75 dolláros vételár igen magas, 56 százalékos prémiumot jelent a Demandware papírjainak keddi értékéhez képest. Ez az elemzők szerint azt is jelzi, hogy a cég felvásárlása iránt nem csak a Salesforce érdeklődött, mivel a magas ár mögött éles licitháborút sejtenek – van, aki konkrétan be is dobta az Oracle és az Adobe Systems nevét.

Szélesebb portfóliót építenek

A Demandware, melynek ügyfelei között olyan megrendelőket találhatunk, mint a L'Oreal vagy a Marks and Spencer, az elmúlt tíz pénzügyi negyedévében folyamatosan bővülő eladásokról számolt be, bár részvényeinek árfolyama több mint ötödével csökkent az elmúlt tizenkét hónap során.

A Demandware-tranzakciót a Salesforce közleménye alapján  a társaság július végén záruló második pénzügyi negyedévének végéig nyélbe is ütik, ami a szoftvercég korábban 8,2 milliárd dollárosra tervezett 2017-es bevételeit 100-120 millió dollárral növelheti, bár nyereségességét némileg ronthatja.

A Reuters által megszólaltatott piaci elemző szerint a Salesforce praktikusan már megnyerte a CRM-háborút, azonban mindenképpen portfóliójának szélesítésére és mélyítésére van szüksége, ha meg akarja őrizni vezető szerepét a technológiai innováció területén – a Demandware akvizíciója pedig éppen ezen a területen segíthet eltüntetni az egyik vakfoltot.

A vállalat ennek megfelelően folyamatosan keresi a cégfelvásárlások lehetőségét. A bejelentés kapcsán a Salesforce vezérigazgatója, Marc Benioff is úgy fogalmazott a CNBC-nek adott interjúban, hogy közel sem sikerül nyélbe ütniük az összes tervezett üzletet, de a Demandware felvásárlása most pont egy olyan kezdeményezés volt, amelyben sikerült megállapodásra jutniuk.

Piaci hírek

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.