Fővárosunkban nyílt meg az első olyan európai hotelt, amit a vendégek is csak okostelefonnal használhatnak. Ha nincs nekik, kapnak a recepción – már ha bejutnak odáig.

Budapesten nyitotta meg kapuit az első olyan szálloda Európában, amelyben a bejelentkezéstől a kijelentkezésig mindent okostelefononos appal kell intéznie a vendégnek. A KViHotel (a KV a "key vison" kifejezésre, míg az "i" az intelligenciára utal) amellett, hogy egy app – és a felhős háttérrendszerei – segítségével rugalmas szolgáltatásokat kínál a vendégeinek, a backoffice folyamatokat, elsősorban a karbantartást, a takarítást és egyéb üzemeltetési feladatokat képes optimalizálni.

Mivel a szálloda okostelefon nélkül nem használható, ha valakinek nincs okostelefonja, vagy az ott tartózkodása alatt elveszti, a szálloda azt is biztosít a megérkező vendégeknek. A rendszerbe egyébként beépítettek olyan pontokat is, melyekkel átmenetileg áthidalható az okostelefon hiánya. Például ha valaki a városban éjszaka elveszítette a telefonját, a szálloda bejáratánál IP-telefonon léphet kapcsolatba a diszpécserszolgálattal. Az ügyeletes diszpécser pedig azonosítás után távolról is ki tudja nyitni a szükséges ajtókat a vendégnek.

A vendég választhat szobát

A TMRW Hotels mobilalkalmazással, melynek fejlesztésére egy önálló céget is alapítottak tavaly (TMRW Kft.), a szállóvendégek minden szállodai szolgáltatást egyetlen gombnyomással vehetnek igénybe. Az érkezés előtt 48 órával jelentkezhetnek be a szállodába, és egyúttal kiválaszthatják az emeletet és a szobát is.

A megérkezés után a telefonnal lehet nyitni a szobát, illetve éjszaka a szálloda főbejáratát is – ezekhez a telefon Bluetooth kapcsolatát kell használni. De az alkalmazásból lehet szabályozni a szoba hűtését-fűtését, így távolról is be lehet állítani, hogy érkezéskor milyen hőmérséklet várja a vendéget.

A appból lehet kérni extra takarítást, és itt lehet virtuálisan kitenni a "ne zavarjanak" táblát. Kijelentkezéskor sem kell lemenni külön a recepcióra, az alkalmazásban ki lehet egyenlíteni a számlát bankkártyával – és hamarosan PayPal-lel is –, az elektronikus számla pedig automatikusan megérkezik az előre megadott e-mail címre.

Ahhoz, hogy mindez zökkenőmentesen működjön, a vendégek a szálloda egész területén szélessávú, ingyenes wifit használhatnak. Ha valakinek problémája van, az appon keresztül 24 órában elérheti a TMRW virtuális ügyfélszolgálatát, a szálloda diszpécserszolgálatától pedig online csatornákon (Facebook Messenger, Whatsapp, Skype, iMessage stb.), de telefonon is lehet segítséget kérni.

Ahol a helyi szabályok megkövetelik – ezt opcionálisan a szálloda állíthatja be az alkalmazásban –, bejelentkezéskor az alkalmazás tárolja a vendég személyes adatait, az útlevél vagy egyéb személyi azonosító okmány szkennelt változatát, illetve a vendég e-aláírását.
 


Az app és a KViHotel bemutatkozó sajtótájékoztatóján a működéssel kapcsolatban többekben felmerült a biztonság kérdése. Ezzel kapcsolatban mind az ötletgazda és a hotel tulajdonosa, Kató Csaba, valamint a hotel igazgatója, egyben a TMRW Kft. merketingigazgatója, Palicz Péter meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott. Mindketten azt hangsúlyozták, hogy az alkalmazás védelme megfelel a magyar infotörvénynek, és felkészültek a GDPR előírásaira is.

A megtakarítás a backoffice-ban jelentkezik

Kató Csaba arról beszélt, hogy az alkalmazás amellett, hogy kényelmesebbé teszi a vendégek számára a szálloda szolgáltatásainak használatát, komoly megtakarításokat eredményez az üzemeltetés, mindenekelőtt a housekeeping területén. Az alkalmazásból érkező adatok segítségével egy előre megírt algoritmus optimalizálja a szobalányok munkarendjét, osztja ki számukra a feladatokat. A szobalányok is okostelefonon kapják meg a TMRW HK által elkészített beosztást: a rendszer a szobák takarításának beosztásakor például prioritást biztosít azoknak a szobáknak, ahová aznap új vendég érkezik. A rendszer egyébként a szállóvendégnek is küld push-üzenetet arról, hogy elfoglalhatja a szobát, így a szabványos délután 15 óra helyett szerencsés esetben akár kora délelőtt is beköltözhet.

Az ötletgazda-tulajdonos szerint az optimalizálás révén a szálloda kisebb létszámmal is működtethető – a KViHotelben például 15-en dolgoznak –, és szerinte nem elhanyagolható tétel az sem, hogy több folyamatból ki lehet iktatni a nyomtatást (housekeeping besoztások, számlanyomtatás stb.).

A KViHotel a kísérleti terep

A most átadott 40 szobás szálloda Kató Csaba szerint egyben a TMRW kísérleti terepe is. A cég távlati terve ugyanis az, hogy a rendszert más szállodáknak is értékesítik. A rendszert licencalapon szeretnék értékesíteni más hoteleknek, szállásadó vállalkozásoknak is.

Az appból összesen öt változatot fejleszt a cég: a most bemutatott rendszert (TMRW Hotels) szállodáknak szánják, de lesz önálló változat hostelek (TMRW Hostels), apartmanok (TMRW Apartments) és irodaházak (TMRW Offices) üzemeltetésére is. A TMRW HK (housekeeping) a vendéglátóhelyek és szállások takarítását és karbantartását teszi hatékonyabbá. Az Offices appot már élesben tesztelik, és hamarosan bemutatják az apartmanházakra tervezett verziót is. Az alkalmazás licencét szobákra lehet megvásárolni, de a TMRW igény esetén az alkalmazáshoz szükséges diszpécserszolgáltatást is kínálja.

Bár a fejlesztés költségeiről Kató üzleti tiokra hivatkozva nem akart beszélni, annyit elárult, hogy az öt változat kifejlesztése, mintegy 15 ezer fejlesztői munkaórát vett igénybe. A fejlesztéseket és a KViHotel felépítését részben bankhitelből finanszírozták.

Cloud & big data

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.