Fővárosunkban nyílt meg az első olyan európai hotelt, amit a vendégek is csak okostelefonnal használhatnak. Ha nincs nekik, kapnak a recepción – már ha bejutnak odáig.

Budapesten nyitotta meg kapuit az első olyan szálloda Európában, amelyben a bejelentkezéstől a kijelentkezésig mindent okostelefononos appal kell intéznie a vendégnek. A KViHotel (a KV a "key vison" kifejezésre, míg az "i" az intelligenciára utal) amellett, hogy egy app – és a felhős háttérrendszerei – segítségével rugalmas szolgáltatásokat kínál a vendégeinek, a backoffice folyamatokat, elsősorban a karbantartást, a takarítást és egyéb üzemeltetési feladatokat képes optimalizálni.

Mivel a szálloda okostelefon nélkül nem használható, ha valakinek nincs okostelefonja, vagy az ott tartózkodása alatt elveszti, a szálloda azt is biztosít a megérkező vendégeknek. A rendszerbe egyébként beépítettek olyan pontokat is, melyekkel átmenetileg áthidalható az okostelefon hiánya. Például ha valaki a városban éjszaka elveszítette a telefonját, a szálloda bejáratánál IP-telefonon léphet kapcsolatba a diszpécserszolgálattal. Az ügyeletes diszpécser pedig azonosítás után távolról is ki tudja nyitni a szükséges ajtókat a vendégnek.

A vendég választhat szobát

A TMRW Hotels mobilalkalmazással, melynek fejlesztésére egy önálló céget is alapítottak tavaly (TMRW Kft.), a szállóvendégek minden szállodai szolgáltatást egyetlen gombnyomással vehetnek igénybe. Az érkezés előtt 48 órával jelentkezhetnek be a szállodába, és egyúttal kiválaszthatják az emeletet és a szobát is.

A megérkezés után a telefonnal lehet nyitni a szobát, illetve éjszaka a szálloda főbejáratát is – ezekhez a telefon Bluetooth kapcsolatát kell használni. De az alkalmazásból lehet szabályozni a szoba hűtését-fűtését, így távolról is be lehet állítani, hogy érkezéskor milyen hőmérséklet várja a vendéget.

A appból lehet kérni extra takarítást, és itt lehet virtuálisan kitenni a "ne zavarjanak" táblát. Kijelentkezéskor sem kell lemenni külön a recepcióra, az alkalmazásban ki lehet egyenlíteni a számlát bankkártyával – és hamarosan PayPal-lel is –, az elektronikus számla pedig automatikusan megérkezik az előre megadott e-mail címre.

Ahhoz, hogy mindez zökkenőmentesen működjön, a vendégek a szálloda egész területén szélessávú, ingyenes wifit használhatnak. Ha valakinek problémája van, az appon keresztül 24 órában elérheti a TMRW virtuális ügyfélszolgálatát, a szálloda diszpécserszolgálatától pedig online csatornákon (Facebook Messenger, Whatsapp, Skype, iMessage stb.), de telefonon is lehet segítséget kérni.

Ahol a helyi szabályok megkövetelik – ezt opcionálisan a szálloda állíthatja be az alkalmazásban –, bejelentkezéskor az alkalmazás tárolja a vendég személyes adatait, az útlevél vagy egyéb személyi azonosító okmány szkennelt változatát, illetve a vendég e-aláírását.
 


Az app és a KViHotel bemutatkozó sajtótájékoztatóján a működéssel kapcsolatban többekben felmerült a biztonság kérdése. Ezzel kapcsolatban mind az ötletgazda és a hotel tulajdonosa, Kató Csaba, valamint a hotel igazgatója, egyben a TMRW Kft. merketingigazgatója, Palicz Péter meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott. Mindketten azt hangsúlyozták, hogy az alkalmazás védelme megfelel a magyar infotörvénynek, és felkészültek a GDPR előírásaira is.

A megtakarítás a backoffice-ban jelentkezik

Kató Csaba arról beszélt, hogy az alkalmazás amellett, hogy kényelmesebbé teszi a vendégek számára a szálloda szolgáltatásainak használatát, komoly megtakarításokat eredményez az üzemeltetés, mindenekelőtt a housekeeping területén. Az alkalmazásból érkező adatok segítségével egy előre megírt algoritmus optimalizálja a szobalányok munkarendjét, osztja ki számukra a feladatokat. A szobalányok is okostelefonon kapják meg a TMRW HK által elkészített beosztást: a rendszer a szobák takarításának beosztásakor például prioritást biztosít azoknak a szobáknak, ahová aznap új vendég érkezik. A rendszer egyébként a szállóvendégnek is küld push-üzenetet arról, hogy elfoglalhatja a szobát, így a szabványos délután 15 óra helyett szerencsés esetben akár kora délelőtt is beköltözhet.

Az ötletgazda-tulajdonos szerint az optimalizálás révén a szálloda kisebb létszámmal is működtethető – a KViHotelben például 15-en dolgoznak –, és szerinte nem elhanyagolható tétel az sem, hogy több folyamatból ki lehet iktatni a nyomtatást (housekeeping besoztások, számlanyomtatás stb.).

A KViHotel a kísérleti terep

A most átadott 40 szobás szálloda Kató Csaba szerint egyben a TMRW kísérleti terepe is. A cég távlati terve ugyanis az, hogy a rendszert más szállodáknak is értékesítik. A rendszert licencalapon szeretnék értékesíteni más hoteleknek, szállásadó vállalkozásoknak is.

Az appból összesen öt változatot fejleszt a cég: a most bemutatott rendszert (TMRW Hotels) szállodáknak szánják, de lesz önálló változat hostelek (TMRW Hostels), apartmanok (TMRW Apartments) és irodaházak (TMRW Offices) üzemeltetésére is. A TMRW HK (housekeeping) a vendéglátóhelyek és szállások takarítását és karbantartását teszi hatékonyabbá. Az Offices appot már élesben tesztelik, és hamarosan bemutatják az apartmanházakra tervezett verziót is. Az alkalmazás licencét szobákra lehet megvásárolni, de a TMRW igény esetén az alkalmazáshoz szükséges diszpécserszolgáltatást is kínálja.

Bár a fejlesztés költségeiről Kató üzleti tiokra hivatkozva nem akart beszélni, annyit elárult, hogy az öt változat kifejlesztése, mintegy 15 ezer fejlesztői munkaórát vett igénybe. A fejlesztéseket és a KViHotel felépítését részben bankhitelből finanszírozták.

Cloud & big data

Szájkosarat raknának a britek a közösségi óriásokra

Hétfőn kemény jelentést tett az asztalra az Egyesült Királyság illetékes bizottsága. A Facebook-alapítót személyesen is felelőssé teszik amiatt, hogy az álhíreknek, a manipulációnak nincs megfelelő gátja, miközben a felhasználói adatokat nem védik megfelelően.
 
Két út közül választhatnak a magánfelhőben gondolkodó vállalatok. Vagy saját maguk alakítják ki a platformot, vagy bérelik azt egy szolgáltatótól. A nagy kérdés: hogyan lehet dönteni a két módszer között?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.