Amiről eddig csak pletykáltak, tegnap tény lett: az Oracle megállapodott a Micros Systems felvásárlásáról részvényként 68 dollárért. Az ajánlat összértéke mintegy 5,3 milliárd dollár, leszámítva a Micros készpénzállományát 4,6 milliárd – áll az Oracle közleményében.
Új terület, új ügyfelek, új növekedési lehetőség
A felvásárolt cég, amely szoftveres és hardveres megoldásokat szállít a vendéglátóipari és kiskereskedelmi cégeknek – például intelligens szállodai kártyarendszereket és felhőalapú étterem-menedzsment rendszereket – a legutóbbi pénzügyi évét 1,34 milliárd dolláros bevétellel zárta, amiből 171 millió dollár nyereséget hoztak ki. A bevételeket közel 11 százalékkal tudta növelni az előző évéhez képest.
A Micros egyébként jól már az is jót tett, amikor június közepén felröppent a felvásárlás híre: részvényei eleve majdnem 15 százalékot ugrottak.
A felvásárlással az Oracle újabb iparágnak kínálhat átfogó megoldásokat úgy, hogy a Micros ágazatspecifikus alkalmazásait párosíthatja az Oracle üzleti alkalmazásaival, technológiáival és felhőszolgáltatásaival. Ráadásul egy újabb területen.
A marylandi központú Micros amúgy régi motoros: 1977-ben alapították. Jelenleg mintegy hatezer alkalmazottja van. A cég honlapja szerint több mint 300 ezer telepítése fut a világ 180 országában. Ügyfelei között van például Európa második legnagyobb szállodalánca, a mintegy 63 ezer szobát üzemeltető Louvre Hotels vagy a luxusszállodákat üzemeltető Omni Hotels, a globális étteremláncok közül pedig többek között a Pizza Hut. De Micros rendszereket használnak például az Aston Villa létesítményeinek üzemeltetéséhez is.
A Micros igazgatótanácsa egyhangúlag jóváhagyta a tranzakciót. Az ügylet várhatóan 2014 második felében zárul le.
Képernyő-megosztót is vesznek
Kisebb volumenű tranzakció a LiveLook felvásárlása, melyet szintén tegnap jelentett be az Oracle. A LiveLook képernyő-megosztási alkalmazásokat fejleszt, melyek közös böngészést, illetve együttműködést tesznek lehetővé egymástól távol dolgozó felhasználóknak.
Az Oracle több mint száz nemzetközi ügyfele használja már a LiveLook technológiáját az Oracle Service Cloud szolgáltatásai szerves részeként. A LiveLook alkalmazásai segítségével például az ügyfélszolgálati munkatársak a távoli ügyféllel közösen tudnak végigmenni egy probléma megoldásán vagy egy rendelés folyamatán.
Az Oracle azt reméli, hogy a LiveLookkal javíthatja ügyfélszolgálati szoftverinek minőségét. A tranzakció értékét nem nyilvános.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak