A közösségi oldal tegnap bemutatta alaposan átszabott logóját. A csupa kapitálissal szedett dizájnt természetesen körberöhögte az internet népe, de a lépés mögött hideg üzleti logika állhat.

Némiképp váratlanul érkezett hétfőn a hír, miszerint a Facebook mostantól új logó alatt működik tovább. Az eddig használt kék F megmarad a céget világhírűvé tevő közösségi hálózat ismertető jegyének.

Tisztáznák a családi viszonyokat

A hivatalos, meglehetősen rövidke közlemény szerint a 15 éve egyetlen oldalként indult Facebook mára szerteágazó cégbirodalommá nőtte ki magát. Ezért a vezetés jobbnak látta mindezt a külsőségek szintjén is megerősíteni. Az eredmény egy több színben játszó és különböző változatokban megjelenő sima Facebook szöveg lett, csak éppen csupa nagybetűvel, azaz FACEBOOK. Utóbbi miatt azonnal beindult a poéngyár.

 

 

Természetesen egy dizájnváltásnál mindig lesznek olyanok, akiknek nem tetszik és gyúnyt űznek belőle. Ugyanakkor a betűtípus, az írásmód és szín változtatása tagadhatatlanul segíthet elkülőníteni a Facebook közösségi oldalt magától a Facebook vállalattól, amely többek között soraiban tudja az Instagramot és a WhatsApp alkalmazást is, hogy a már megjelenése előtt sok vihart kavaró Libra projektet ne is említsük.

Az összekapcsolási kampány egyébként már korábban elkezdődött. A családhoz tartozó alkalmazások nevében nyár óta például már ott szerepel a from Facebook (a Facebooktól) kiegészítés. A hamarosan élesedő új rendszerben ezt vizuális megerősítés is követi, ahogy azt az alábbi kép illusztrálja.

 

 

Az új felállásban így valóban szembetűnővé válik, hogy az adott alkalmazás kihez is tartozik. Erre egyébként korábbi kutatási adatok alapján szükség is van, mert mint kiderült, még az Egyesült Államokban is csak az emberek kevesebb mint 30 százaléka van tisztába azzal, hogy az Instagram nem egy önálló szervezet, hanem a Facebook része.

Szövetségbe forrnak

Az egész átláthatósági kampány mögött azonban nem feltétlenül és kizárólag a felhasználók tudásának gyarapítása áll. A Facebook számára ugyanis mostanában kifejezetten jól jönne, ha ne csak az aranytojást tojó tyúkként funkcionáló közösségi hálózata alapján ítélné meg a közvélemény. A futószalagon érkező, zűrös adatkezelési ügyek, a manipulatív álhírek és politikai befolyásolás elleni lagymatag fellépés, vagy éppen az, hogy terrorcselekményeket lehet hosszú ideig élőben közvetíteni a platformon, nem tesznek jót a cégbirodalom ázsiójának. Ebben a helyzetben előnyös lehet, ha a fejekben tudatosul, hogy mondjuk a botrányokban kevéssé érintett WhatsApp és Instagram mögött is a Facebook áll.

Van azonban egy másik olvasata is a történteknek. A már említett problémák és úgy általában az informatikai óriásvállalatok túlhatalma miatt elkezdett politikai körökben is felvetődni a gondolat, hogy ezeket a szervezeteket ideje lenne valahogy megfékezni. Ennek az egyik lehetséges, bár egyelőre nem túl valószínű eszköze lehetne a vállalatbirodalmak feldarabolása.

Egy ilyen szélsőséges forgatókönyv természetesen egyáltalán nem lenne ínyére a Facebooknak, ezért biztos ami biztos alapon már meg is kezdte az "elhárítást". Idén januárban derült ki például, hogy három üzenetküldő szolgáltatásának egy technológiai platformra integrálásán dolgozik a cég. A Messenger, a WhatsApp és az Instagram a tervek szerint jövőre már közös rendszeren osztozik, ami a fejlesztéseket és az átjárhatóságot biztosan megkönnyíti majd, ellenben ezeknek a szolgáltatásoknak a szétválasztását igencsak megnehezítené. A különböző csatornák brandszintű összekapcsolása szintén valami hasonlót eredményez, azaz újabb érvet ad majd a cég kezébe, ha netán azért kellene küzdenie a bíróságokon, hogy ne lehessen szabályozói akaratból leszalámizni.

Közösség & HR

Csalóknak jöhet jól, hogy a ChatGPT még a nagyvállalatok címét is gyakran elhibázza

Egy információbiztonsági cég hívta fel a figyelmet arra, hogy a sokszor badarságokat tényként beállító chatbotokra való túlzott támaszkodás komoly lehetőségekkel kecsegteti netes bűnözőket.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.