Egyszerűbb művésznevet választott magának a LogMeIn. A vállalat tegnap jelentette be, hogy ügyfelei ezentúl GoTo néven találkozhatnak vele.

Mivel a névválasztásban is haladni kell a korral, eltűnik egy a magyar startupok sikertörténetébe sorolt márkanév. A LogMeIn ugyanis új nevet választott, és immár GoTo néven folytatja. Egy olyan világban, ahol Ice-T vagy Jay-Z néven könnyebb befutni, mint ha valakit Tracy Marrow-nak vagy Shawn Corey Carternek hívnak (de hogy kicsit hazabeszéljünk, említhetnénk a G.w.M. – Varga Márk relációt is), logikus választásnak tűnik GoTo néven árulni ugyanazt. (Persze nevet választani tudni kell, az IBM például, ha időnként köhécsel is, elég jól elvan 1924-től ugyanazon a néven.)

A cég a névváltoztatással is kifejezésre juttatja "elkötelezettségét, hogy az informatikai eszközöket bárhol, bármikor könnyen használhatóvá tegye. A GoTo mai bejelentése nem csupán egy új névről és logóról szól, mivel a vállalat egyszerűsített termékportfólióját is bemutatta" – fogalmaz a névváltásról kiadott közlemény.

De a váltás oka valószínűleg ennél sokkal prózaibb. A vállalat 2016 óta meglehetősen sokat változott. Abban az évben olvadt össze a Citrix GoTo nevű üzletágával. Mint akkor a Bitport is megírta, a magyar gyökerű vállalat ezzel vált egy háromszázmilliós bevételű vállalatból milliárdos céggé. 2019-ben az egész pakkot felvásárolta 4,3 milliárd dollárért egy a Francisco Partners és az Evergreen Coast Capital leányvállalataiból összeálló konzorcium.

Két brandet fenntartani, azt kommunikálni, elmagyarázni az ügyfeleknek miért ugyanaz, amikor más a neve, ez költséges és bonyolult. Ehelyett logikusabb csak az egyiket (a rövidebbet / könnyebben megjegyezhetőt / kifejezőbbet / ismertebbet) használni, a másikat pedig kivezetni.

Átalakuló vállalat – átalakuló portfólió

A névváltással együtt a vállalat szerkezete is átalakul. Már tavaly bejelentették, hogy a 2015-ben megszerzett, jelszókezelő megoldást fejlesztő LastPasst leválasztják, és a továbbiakban önálló cégként fog működni.

A mostani névváltással együtt pedig a portfólió is átalakul, illetve az ígéretek szerint egyszerűsödik. A jövőben a vállalatnak két zászlóshajónak számító terméke lesz: egy új fejlesztés, a GoTo Resolve, amely egy IT-menedzsment- és támogatási alkalmazás, valamint a GoTo Connect, amely egy egységes kommunikációt szolgáltatásként kínáló csomag (Unified Communications as a Service) megoldás. A termékeket integrált applikáció, adminisztrációs rendszer és ún. konvergens felhasználói élmény kapcsolja össze.

A közlemény szerint az úgynevezett one-point megoldásokra (egy probléma – egy app) összpontosító konkurenseivel szemben a GoTo az IT-menedzsementet, a támogatást és a kommunikációt egyetlen integrált alkalmazásban egyesíti. Ez az új applikáció egy felületen vonja össze a GoTo Resolve-ot (amely maga is egy összetett alkalmazás, amely támogatási és kommunikációs funkciókat egyesít), valamint az egységesített kommunikációt (unified communications – UC) lehetővé tevő GoTo Connect alkalmazást.

Ez a struktúra rugalmasabbá teszi az új funkciók integrálását is. Például ticketing és helpdesk feladatokat lehet integrálni a GoTo Connectbe, telefonos hozzáférés biztosítani a GoTo Resolve konzolnak, automatikus hívási jegyzetek adhatók hozzá a támogatási ticketekhez. A végpontokat zero-trust (sose bízz, mindig ellenőrizz) elvre épül működő biztonsági architektúra védi. A GoTo Connect pedig amellett, hogy kiszélesíti a UC-lehetőségeket (pl. mély Facebook-integráció), kkv-ra szabott felhőalapú contact center szolgáltatásokat is kínál.

A GoTo mindkét terméke estében extrém gyors telepítést ígér. A közlemény szerint a Resolve néhány perc alatt üzembe helyezhető, de a Connect telepítése sem vesz igénybe egy napot.

A vállalat az értékesítést a partnerhálózati rendszer megerősítésével kívánják felpörgetni.

Cloud & big data

Az MI általában sokba kerül. De megtérül-e?

Ellentmondásos adatok keringnek arról, hogy megtérülnek-e, és ha igen, mennyi idő alatt az MI-beruházások.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.