Mivel a névválasztásban is haladni kell a korral, eltűnik egy a magyar startupok sikertörténetébe sorolt márkanév. A LogMeIn ugyanis új nevet választott, és immár GoTo néven folytatja. Egy olyan világban, ahol Ice-T vagy Jay-Z néven könnyebb befutni, mint ha valakit Tracy Marrow-nak vagy Shawn Corey Carternek hívnak (de hogy kicsit hazabeszéljünk, említhetnénk a G.w.M. – Varga Márk relációt is), logikus választásnak tűnik GoTo néven árulni ugyanazt. (Persze nevet választani tudni kell, az IBM például, ha időnként köhécsel is, elég jól elvan 1924-től ugyanazon a néven.)
A cég a névváltoztatással is kifejezésre juttatja "elkötelezettségét, hogy az informatikai eszközöket bárhol, bármikor könnyen használhatóvá tegye. A GoTo mai bejelentése nem csupán egy új névről és logóról szól, mivel a vállalat egyszerűsített termékportfólióját is bemutatta" – fogalmaz a névváltásról kiadott közlemény.
De a váltás oka valószínűleg ennél sokkal prózaibb. A vállalat 2016 óta meglehetősen sokat változott. Abban az évben olvadt össze a Citrix GoTo nevű üzletágával. Mint akkor a Bitport is megírta, a magyar gyökerű vállalat ezzel vált egy háromszázmilliós bevételű vállalatból milliárdos céggé. 2019-ben az egész pakkot felvásárolta 4,3 milliárd dollárért egy a Francisco Partners és az Evergreen Coast Capital leányvállalataiból összeálló konzorcium.
Két brandet fenntartani, azt kommunikálni, elmagyarázni az ügyfeleknek miért ugyanaz, amikor más a neve, ez költséges és bonyolult. Ehelyett logikusabb csak az egyiket (a rövidebbet / könnyebben megjegyezhetőt / kifejezőbbet / ismertebbet) használni, a másikat pedig kivezetni.
Átalakuló vállalat – átalakuló portfólió
A névváltással együtt a vállalat szerkezete is átalakul. Már tavaly bejelentették, hogy a 2015-ben megszerzett, jelszókezelő megoldást fejlesztő LastPasst leválasztják, és a továbbiakban önálló cégként fog működni.
A mostani névváltással együtt pedig a portfólió is átalakul, illetve az ígéretek szerint egyszerűsödik. A jövőben a vállalatnak két zászlóshajónak számító terméke lesz: egy új fejlesztés, a GoTo Resolve, amely egy IT-menedzsment- és támogatási alkalmazás, valamint a GoTo Connect, amely egy egységes kommunikációt szolgáltatásként kínáló csomag (Unified Communications as a Service) megoldás. A termékeket integrált applikáció, adminisztrációs rendszer és ún. konvergens felhasználói élmény kapcsolja össze.
A közlemény szerint az úgynevezett one-point megoldásokra (egy probléma – egy app) összpontosító konkurenseivel szemben a GoTo az IT-menedzsementet, a támogatást és a kommunikációt egyetlen integrált alkalmazásban egyesíti. Ez az új applikáció egy felületen vonja össze a GoTo Resolve-ot (amely maga is egy összetett alkalmazás, amely támogatási és kommunikációs funkciókat egyesít), valamint az egységesített kommunikációt (unified communications – UC) lehetővé tevő GoTo Connect alkalmazást.
Ez a struktúra rugalmasabbá teszi az új funkciók integrálását is. Például ticketing és helpdesk feladatokat lehet integrálni a GoTo Connectbe, telefonos hozzáférés biztosítani a GoTo Resolve konzolnak, automatikus hívási jegyzetek adhatók hozzá a támogatási ticketekhez. A végpontokat zero-trust (sose bízz, mindig ellenőrizz) elvre épül működő biztonsági architektúra védi. A GoTo Connect pedig amellett, hogy kiszélesíti a UC-lehetőségeket (pl. mély Facebook-integráció), kkv-ra szabott felhőalapú contact center szolgáltatásokat is kínál.
A GoTo mindkét terméke estében extrém gyors telepítést ígér. A közlemény szerint a Resolve néhány perc alatt üzembe helyezhető, de a Connect telepítése sem vesz igénybe egy napot.
A vállalat az értékesítést a partnerhálózati rendszer megerősítésével kívánják felpörgetni.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak